Graupner Ultramat 16 "connection error"

Ik probeer een aantal LiPo's op te laden ( accu packs )
de eerste keer dat ik dit doe. Maak gebruik van de meegeleverde balancer, alles aangesloten en dubbelcheck maar blijf alleen "connection error" errors krijgen op m'n display. De accu, de balancer en alles lijkt goed aangesloten te zijn.

De accu packs zijn nieuw maar wel een tijdje niet gebruikt al, hoe kan ik dit oplossen alle kabels lijken er goed in te zitten.

De manual kom ik niet echt verder mee deze zegt de balancer kabel en alles te controleren op een geldige aansluiting.

Ik probeer 3000Mah LiPo's op te laden gewoon een standaard accu pakket.
Ik heb ook al op internet zitten zoeken maar de ultramat + balancer lijken geen connectie te maken met de accu. Is er een manier om dit te debuggen?

hoe kan ik dit oplossen alle kabels lijken er goed in te zitten.

Probeer de accu's eerst eens een korte tijd te laden zonder de balancer, misschien komt er dan wat "beweging" in de accu.

Soms meet de lader op de aansluiting een iets ander spanning dan op op de gezamelijke waarde van de balance-aansluiting en dan geeft de lader een error. Je moet dan denken aan minder dan een halve volt. Dit kan ontstaan door bijvoorbeeld weerstand via de connectoren of een te lange balance kabel.

Heb je naast de balancerkabel ook wel de voedingsdraden aangesloten?

Zeker, dat zou wel heel dom zijn dat niet te doen ;)
Ik heb een nieuwe power kabel gemaakt het bleek uiteindelijk hieraan te liggen al zou ik zweren dat deze kabel correct was ( nooit gebruikt zo uit de verpakking )

Back