graupner waterstof auto????

Cheeta

Forum veteraan
norimberga_60.jpg

weet niet of het al is voorbij gekomen is maar vond dit toch zeer opmerkelijk,,

Heeft een tijdje geleden in de m-auto gestaan. Graupner heeft deze auto samen met BMW geproduceerd.

lollig ben net bezig met een profielwerkstuk over duurzameenergiebonnen en dan voornamelijk waterstof

ziet er veelbelovend uit! maar zal denk ik nog wel even duren voordat wij er gebruik van kunnen maken

de samenwerking met BMW is te zien in de velgen :D , erg mooi trouwens

grtz jurriaan

beetje gevaarlijk lijkt me :) bepaald geen kinderspeelgoed zullen we maar zeggen :)

lelijke velgen.
mooie auto alleen erg duur in onderhoud/aanschaf denk ik.

Hier wordt de waterstof gewoon verbrand.
Er is ook nog een andere manier om energie uit waterstof te krijgen wat in de 1:1 auto gebruikt wordt met de brandstofcel.
Daar worden waterstof en zuurstof bij elkaar gevoegd.
Die reactie levert dan weer stoom en elektriciteit

lijkt me veel leuker zo`n brandstof cell zo kun je net zo goed op slaolie gaan rijden !!! da`s pas zuinig een 1:10 OP SLAOLIE :)

KLOPBOORMACHINE :D

buurman: Moet je nou alweer gaten boren :@
jij: nee ik start alleen mijn auto ff :P

Sterker nog, het ís een O.S.

Kijk hier maar op de koelkop van de motor:

hyracer.jpg

om precies te zijn is het een

Wassergekühlter 11,5cm³ viertaktmotor mit getrenntschmierung Elektronische zündung mit Zündzeitpunktversteller Qualitätsgeregelte Gemischbildung Kompressoraufladung: ladedruck ca. 0,3 bar

lestung ca. 1,6kW (~2,2 PS)
drehzahl 1000 ~15000 1/min
max. verbrauch 20dm³ H2/min

vertaal ze mijn duits is daar niet goed genoeg voor ;)

martijn doornbusch zei:
lollig ben net bezig met een profielwerkstuk over duurzameenergiebonnen en dan voornamelijk waterstof
Waterstof is geen energiebron, het is een energiedrager/transportmedium. Aardgas is een energiebron en een energietransportmedium.

FASTER->you zei:
beetje gevaarlijk lijkt me :) bepaald geen kinderspeelgoed zullen we maar zeggen :)
Waterstof wordt in speciale tanks opgeslagen, geen gevaar.

Back