graupner waterstof auto????

Sorry, waterstof is alleen MINDER gevaarlijk in metaalhydryde tanks. Testen gaan er van uit dat een lekkende meh tank brandt. Als ze lekt en niet gaat branden, krijg je mogelijk waterstof ophopingen, met explosies tot gevolg.
Bovendien zal waterstof alleen werken als alternatieve brandstof voor benzine, wanneer bijna onbeperkte elektrische energie voorhanden is, zoals bv kernfusie. Hier even een boompje over opzetten in het Café? Want veel alternatieve oplossingen zijn pure onzin.

Gaaf dat hier ook een modelbouwauto van is 8O

Deze auto ( 1:1 ) stond namelijk op de AutoRai 2005 kan ik mij herinneren!

CEN TR4 zei:
Kan iemand hier uitleggen hoe zo'n auto werkt? Ik snap er niet zo veel van.

Je hebt water (H2O) vloeibare) Dat ga je dmv elektrolyse schijden:
1. Zuurstof (H) gas)
2. Waterstof (O) gas)

Je gaat dus water schijden en dan krijg je waterstof en zuurstof. Deze schijding vind plaats dmv elektrische energie. De waterstof vang je op in een tank, zodat deze later naar de motor kan en verbrand wordt. Als het in de tank zit kan het naar de motor waar het verbrand wordt.

De verbranding vind zo plaats:
waterstof + zuurstof => water + koolstofmonooxide

Ik hoop dat het een beetje duidelijk voor je is?
Ik ben namelijk geen uitlegwonder

ja, ik snap het hoor. bedankt :D
Die auto rijdt dus op water zonder zuurstof als ik het zo begrijp.
poeh poeh, interesant allemaal... :P

doen ze niet gewoon de h2 bij de o2
dan krijg je ook een reactie
en bij deze reactie komt energie vrij.
owh nee laat maar. is beetje gecompliceerd om die vrijgekomen energie in zon motortje te stoppen:P

Truster zei:
... De verbranding vindt zo plaats:
waterstof + zuurstof => water + koolstofmonooxide ...
2H2 + O2 -> 2H2O + energie (exotherme reactie). Geen koolstofmonoxide (CO) of -dioxde (CO2) aangezien er geen koolstof bij de reactie is betrokken.

Cheeta zei:
waterstof is een onbrandbaar gas net zoals benzine dat is in gasvorm ...
Ik denk dat je BRANDBAAR bedoelde hier. Waterstof plus zuurstof geeft knalgas, die naam zegt genoeg denk ik ;) De Hindenburg was gevuld met waterstofgas en niet met helium (embargo door de USA op helium). Helaas lijdt de 'zeppelin' ontwikkeling nog steeds, en ten onrechte, onder tot ongeluk

jiust zo moest het ja
ik heb het ook even nagekeken.
je vergeet een ding:P
ach ja is overbodig, maar er moet wel ontbrandinstemp bij zijn. en dat heb je bij zon motortje. maar bij een gewone auto dus ook gewoon een bougie;)
laterr

als dit de toekomst is tja................ ALS HET HARD GAAT VIND IK HET GOED

als dit de toekomst is tja................ ALS HET HARD GAAT VIND IK HET GOED

ik zie er nog niet de toekomst in...
Te hoge kosten
Gevaarlijk
Je moet bergen accu's hebben
Deze technologe kan misbruikt gaan worden
Zeer ingewikkelde techniek dus zelfonderhoud wordt moeilijker

ron van sommeren zei:
Truster zei:
... De verbranding vindt zo plaats:
waterstof + zuurstof => water + koolstofmonooxide ...
2H2 + O2 -> 2H2O + energie (exotherme reactie). Geen koolstofmonoxide (CO) of -dioxde (CO2) aangezien er geen koolstof bij de reactie is betrokken.

Cheeta zei:
waterstof is een onbrandbaar gas net zoals benzine dat is in gasvorm ...
Ik denk dat je BRANDBAAR bedoelde hier. Waterstof plus zuurstof geeft knalgas, die naam zegt genoeg denk ik ;) De Hindenburg was gevuld met waterstofgas en niet met helium (embargo door de USA op helium). Helaas lijdt de 'zeppelin' ontwikkeling nog steeds, en ten onrechte, onder tot ongeluk

mijn fout bedoelde inderdaad brandbaar :oops:

en hard zal het ooit wel kunnen,, maar elektro is momenteel de sterkste speler in alle modelbouw,,,

ff een harde KICK -> Even een paar servootjes erin, en een ontvangertje en je hebt een RC-Hydro car(retje)...

Hydrogen Fuel Cell Toys
Horizon has created a unique, patented miniature fuel cell car and hydrogen refueling station. For the first time, hydrogen is produced externally, can be fueled into an on-board storage tank. Once the car's hydrogen tank is full, the refueling station can be disconnected from the car, and the car can run on its own hydrogen fuel cell system on board, with the simple flip of a switch. The car measures only 16cm X 7cm, making this the smallest fuel cell car in the world. Recently nominated for the Intel Environment award in Silicon Valley's Tech Museum, Horizon's miniature car is about to spread a positive message to a wide audience of children and adults around the world.

fuelcell.jpg

http://www.horizonfuelcell.com/edu_hydrogen.htm

Een PDF-je met meer info:
http://www.horizonfuelcell.com/file/Hydrogen_Fuel_Cell_Toys.pdf

Back