Graupner Wilga

oh die 2 die hier op de achtergrond staan..
tja ze staan op de bouwplank alleen raakt die steeds voller...
wilga3.JPG

Hoi Pieter
Lijkt wel heel veel op mijn Chineese Wilga
normal_LAPICT0396.JPG
normal_LAPICT0397.JPG

Ik ben benieuwt hoe je een waterroer gaat maken en hoe je die gaat aansturen.

Hopelijk blijft hij langer heel dan die van mijn (is alweer vliegklaar)

waterroer is denk ik niet nodig. ik heb er al mee vanaf water gevlogen en de besturing op het water was alsof ik wel een roer had...

moet nog wat meer testen maar zoals ik het nu zie is het niet nodig.
(volgens mij is het ook dezelfde als de chinees)

...............................................

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey jongens,

enig idee waar je reserve propjes haalt ? Ik heb nu 1 van de 2 bijgeleverde stuk en had in mijn winkel al een andere gevraagd, blijkt dat ze die niet kunnen leveren.

Andere oplossingen ?

bedankt,

Peter

Propje Wilga

Ik denk dat ze die wel kunnen bestellen voor je, maar naast dit vraag ik me af welke 2 bladsprop erop gezet zou kunnen worden.
Mijn Wilga is voorzien van een 3 cels lipo en ga ik binnenkort proberen nadat de eerste prop eraf was gevlogen bij de test. Draaide zo hard dat 'ie spontaan brak. Ik vermoed dat de locktite het propje had aangetast, dus dat heb ik nu achterwege gelaten.
Alleen het stabilo vind ik wat brak trouwens.
Zal eens kijken hoe die Wilga's zaterdag vliegen bij de meeting Zevenhuizen!

ik vlieg hem ook op 3 cellen lipo 1300 mah. Ik heb al de gekste dingen ermee gedaan en er breekt tot op heden nog niets af.

Ik heb een gws 9x6 besteld, eens kijken of dit werkt, alleen jammer dat het spinnertje er dan niet meer opkan.

Winkel kan het niet bestellen zeggen ze omdat ze geen nummer terugvinden in zowel de handleiding, katalogus of website. Zelf heb ik ook al gezocht maar niets gevonden. Er zullen er toch nog wel zijn die al een propje stuk hebben gehad zeker ?

Zal via de fabriek van Graupner w.s. wel te bestellen zijn. Het artikelnummer staat ook niet in de handleiding. Heb net nog even gekeken.
Natuurlijk wel zo mooi, want die 3-bladsprop hoort er natuurlijk wel op en het spinnertje ook!
Ik zie trouwens verschillende versies/bedrukkingen van die Wilga. Bij mij zaten er alleen saaie wit-zwarte stickers bij. :sleepy:

vrijdag mijn wilga binnengekregen.

model is makkelijk en snel in elkaar te zetten. zaten wel aardig wat deukjes in het schuim vond ik, maarja, ben geen ARF gewend.

zaterdag voor het eerst ermee gevlogen, ging wel lekker. het waaide iets te hard, en het regende, dus de wilga had nogal last van turbulentie. de vleugels bogen soms zo'n 10cm door.
landen ging ook gewoon goed. het is voor mij het eerste vliegtuig waar ik ook daadwerkelijk mee gevlogen heb. Wel op de club, eerst heeft de instructeur even een rondje gevlogen.

een nadeel: mijn fullymax Lipo past niet in het vakje. die fullymax is lang en plat, terwijl er in het vakje kortere dikke accu's moeten.

vraagje: hoelang kunnen jullie vliegen met een 1300mAh accu?

ik heb geen lader waarbij ik kan zien hoever die leeg is, dus heb nu geen idee hoelang ik ermee zou kunnen vliegen.

dan heb ik het fout, bij de wilga op marktplaats staat namelijk 6*8
die 8 leek me eigenlijk al een beetje veel pitch, mijn fout :?

ik heb een leuk filmpje gemaakt van een vlucht met de wilga.

link naar youtube komt nog, maar als je zoekt onder "wilga 2000 fun" vind je hem.

Back