Graupner's Jules Verne

Roel van Essen

Forum veteraan
Tja, die heb ik al eens gebouwd... In de beginjaren van het Forum. 2004 om precies te zijn.
Maar... een kennis vroeg of ik dit model voor hem wilde bouwen. En aangezien de foto's uit 2004 van het forum verdwenen zijn, heb ik maar ja gezegd.
vitters_jules_verne1.jpg

vitters_jules_verne_1.jpg

Deze "Jules" gaat er wat anders uitzien dan de originele. De toekomstige eigenaar wil haar in "Royal Blue" gespoten hebben. Geen boegschroef (is ook niet nodig, het model is wendbaar genoeg) dus die gaten in de boeg gaan dicht.

Waar bestaat het model uit?
Romp, dek, en een vacuumplaat met de hoes voor de bijboot, een paar stoelen en wat klein spul:
34207742.jpg

Banken, stoelen, zodiac, achterdek met zwemplatform en speakerkast
93070853.jpg

Houtwerk voor de brug, schroefassen en -kokers, scheg, koppelingen, smeerbuisjes en beslagdelen
13182714.jpg

Houten dekken, traptreden, bovenzijde daghut (onderste plaat)
Standaard en wat houten delen voor in de romp (bovenste plaat)
61874943.jpg

De lexan delen voor de brug en de hutten.
32503163.jpg

Als motoren komen er 2x Speed 600 BB Turbo 12V in te liggen, rechtstreeks op de assen, met 32,5mm speedschroeven. Een prima combinatie die het model goed kunnen aandrijven zonder over de huppel gejaagd te worden.

Ik heb maar even mijn oude recensie uit MbA van 2004 weer doorgelezen... Toch wel weer een "Aha-erlebnis"... ;)

@Roel..Het bouwverslag kon ik onlangs niet meer vinden op internet, wel de recensie, klopt dit?

Ik heb destijds ook geen bouwverslag geplaatst, aangezien ik het model voor de MbA bouwde, dus dat klopt.
Maar als je in de forumzoekfunctie "Graupner Jules Verne" intikt, kom je wel op het topic uit die tijd terecht. Helaas zonder foto's.

Back