Great planes Extra 330l

vind ik mooi:)
Ik heb nu een anderschema bedacht.
Hoef ik minder te spuiten, wat vinden jullie hier van?
17547ea271b14f39.jpg

dan hoef ik alleen een schaduw onder de vlamen te spuiten, de vlam uit oracover magic snijden, ende basic van het model weet ik nog niet.
Zou dat wat zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou helemaal niet gaat spuiten als je al de Magic folie gaat nemen.

Model in 1,2 of 3 kleuren folien en dan die vlammen en de schriften in magic .

Dan heb je in ieder geval een apart schema . ;)

Mvg Johan

Ps : de magic in dortmund kopen scheelt de helft . ;)

ik wilde de hele vlam in magic doen.
de romp in een andere wel wat donkere kleur. maar weet nog niet welke(tips?)
Met de airbrush een schaduw efekt maken.. net als bij mijn zender
Img_0133.jpg

ik zou voor oracover gaan en spuiten, volgens oracover zelf gaat het.
ik heb mijn twijfels een beetje, vooral bij een beschadiging vrees ik het ergste.

wie niet waagt.............

wel zou ik dan alle delen en romp vol beplanken zodat je de folie nergens spant maar overal op de delen vast kan strijken.
waar het niet bobbelt blijft het wel plakken.
(mits uiteraard goed aangebracht)

andere optie en al genoemd is oratex.
heel veel warbirds gebruiken dat en dat is prima te spuiten.

ja het is een gegeven feit dat hij absoluut niet lichter gaat worden dan met folie erop.

vergis je niet aan de lak en aflak die je erop spuit !!!

Kijk, ik besef echt wel dat het allemaal prachtig is met airbrush enzo, maar ik weet zelf hoe goed deze kist kan vliegen bij een laag gewicht en een krachtige eencilincer. Ik ben alleen bang dat de kist straks te zwaar wordt, en Raymon dan aan de 100cc boxer moet waardoor hij nog eens extra zwaar wordt, dat zou jammer zijn en kan hij op langere termijn spijt van krijgen. Ik heb 'm zelf op zo'n 10.5kg zitten en dat vliegt super, ik denk dat als je hem onder de 10kg krijgt (moet je wel je best voor doen) hij nóg beter zal vliegen......

Grt.

okee, ik ga hem zowiezo folien.
waarscheinlijk word daar op gespote. ik heb het metde spuiter op gehadn het word anderhalve laag verf en anderhalve laag lak.
dunner kan het niet.
ik zal hem wegen als ik hem helemaal ruwbouw klaar heb, zal niet lang duren denk ik:)

gister even met de romp bezig geweest, ik moet de rug nog even beplanken. en de vleugen aan de onderkant. dan is hij schuur klaar:)

op zon kist is dat dus al snel een 500 gram die je erop kwakt he, houd daar rekening mee

op zon kist is dat dus al snel een 500 gram die je erop kwakt he, houd daar rekening mee

Dat merk je ook wel degelijk in de lucht, je zult misschien denken; "Of die kist 11 of 10.5 kg weegt, who cares?" Dit is dus niet juist, na het vervangen van het standaard landingsgestel (alu) door cfk, door een andere lichtere rudderservo te gebruiken en andere accu's te plaatsen heb ik het gewicht van de 330l zo'n 450 gram naar beneden gekregen, dit was een wereld van verschil in de lucht....

Grt.

er komen lipo ontvanger accu`s in.
Kwa sevo`s ben ik er nog niet over uit. maar ik zal er zeker rekening mee houden!
landings gestel is inderdaat zwaar.
Het houd heb ik al vervangen wat ik kon vervangen.
naar europees hout dat is een stuk lichter.

grt,

Update!

Helaas wat foto`s vergeten te maken.
maar hier toch een paar
17547f002bf1d53a.jpg

17547f002bf4b004.jpg

17547f002bf77368.jpg

Ik ga morgen de firewal verder af maken.
En dan beginnen aan de vleugel.
De voorkant is al klaar, maar het hout was op:(
Dus zal ik even nieuwe moten halen.

Op de beurs ga ik folie halen.
Waarschijnlijk parelmoer wit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, jij gaat als een speer:)

De firewall kun je pas afmaken als je de motor hebt; de lengte van de firewall is variabel, die moet je op de juiste lengte afzagen. Dat gaat dus pas wanneer je kunt uitrekenen wát er af kan voor de gebruikte motor....

Grt.

klopt, maar de blokjes om de motorkap op vast te zeten enzo kan ik wel vast maken.

Het gaat wel lekker snel. nu moet ik weer naar school dus heb iknog meer tijd:lol:

klopt, maar de blokjes om de motorkap op vast te zeten enzo kan ik wel vast maken.

Klopt, die kun je zo op hun plek lijmen met behulp van dat schot wat ertegenaan komt:) Ik zou ze wel goed opschuren en goede lijm gebruiken, bij mij kwamen er een paar los na een aantal vluchten, zullen de trillingen wel geweest zijn....

Grt.

okee.
Ik heb vandaag de cokpit pas gemaakt endergelijke.
Morgen midag om 12 uur thuis, lekker met de motordeel bezig

Ik zal niet snel bouwen. ik wil end dit jaar, rond oktober dat hij naar de spuiter gaat. en rond december het hele model airbrushen

nou als dit niet snel bouwen is, wil ik je niet snel zien bouwen ;)

Back