great planes piper j3 cub 60''

hallo

na een tijdje zoeken heb ik er 1 gevonden,een piper cub.
deze bouwdoos van greatplanes is al voor de 40%gebouwd door een ervaren bouwer maar door tijd gebrek verkocht(aan mij).
ik wil de piper gebruiken voor het om hoog brengen van mijn parachute pop.
kan eenvoudig bevestigt worden aan de struts.

even wat tech.info span.2,28,5mtr.
gewicht:+\-5,5kg.
motor: 350kv kwarteloze motor.
Accu:8s2p 4100mah.
prop:17x.. moet we meten als hij klaar is!

er komt ook een bouwverslagje bij tzt.

Wat als eerste moet gebeuren is een bouwtekening(vorige eigenaar kwijt geraakt)
dus mocht iemand nog iets hebben liggen bij deze hou ik mij aanbevolen!!

Verder maak ik de vleugel deelbaar(org. is de vleugel in 1 deel)is wat makkelijker met vervoeren e.d.

tot zo ver even een introductie
foto's volgen snel!

m.v.g niels



 
Hee Niels, leuk dat je een pipertje gaat bouwen maar volgens mij is 60" een spanwijdte van iets meer dan 1,5 mtr i.p.v 2,28,5mtr!

Mvgr hans
 
heey klopt hij is ook geen 60ince!
maar het is de 60serie.

hij is leverbaar in 20,40,en 60.

hij is 90ince!!!90x2.54=2.28.6.

ik ga even een mail sturen!

thnx
 
heb net bericht terug van greatplanes!!

duurt ongeveer 8week voord etekeningen binnen zijn:S
zo lang kan ik niet wachten!!
dus blijf door zoeken.

vandaag al wel weer een stukje kunnen bouwen uit de handleiding!

foto volgen
 
heb net bericht terug van greatplanes!!

duurt ongeveer 8week voord etekeningen binnen zijn:S
zo lang kan ik niet wachten!!
dus blijf door zoeken.

vandaag al wel weer een stukje kunnen bouwen uit de handleiding!

foto volgen

Hoe gaat het met je plannen om je Piper verder af te bouwen?
 
heey

ja gaat erg goed heb er inmiddels nog 1 bij die bijna af is de GP.
ligt nog op de plank nog steeds wachten op de tekeningen.
ik zal eens wat foto's posten!!

hiebij een paar foto;s

Romp:


vleugel op de romp.


hoop schuur werk.


De piloot wacht al ongeduldig


verdere foto's komen als ik weer aant bouwen ga.

eerst de andere piper klaar maken.



groet niels
 
Laatst bewerkt:
heey klopt hij is ook geen 60ince!
maar het is de 60serie..... hij is leverbaar in 20,40,en 60.

Bij GreatPlanes betekend die 20 40 en 60 de groote van de brandstof motor die er op moet ...

de 20 is dus voor 0,20 kubieke inch = ca. 3,5 cc .... en de 60 serie is dus voor motoren van 0,90 ci = ca. 10 cc ....
 
hallo,
nog nieuws over deze piper?
een clublid heeft deze ook en wil die electro uitvoeren. Valt deze te vliegen op 5cellen 4400mah? ik vrees er een beetje voor maar zou dit kunnen?
groeten
 
Een .60 Piper kan makkelijk op 5S 4400 .

Motor ongeveer Turnigy 4260-500
Prop rond de 15 x 8 , dan zit je ongeveer op 40A bij volgas op de grond .

Verbruik bij scale vliegen zal dan rond de 20A zijn .

Mvg johan
 
Op 5S zal de 18 x 6 wel moeten.
Daar word de prop te groot voor de .60 .
Ook is hij te zwaar , kom je met je CG niet meer uit .

Mvg Johan
 
oke dan ga ik die 500kv bestellen met een 80amp esc en een 15x8 prop...
want de andere motor is 130gram zwaarder, regelaar een goeie 40 gram nog een extra ubec 40gram....
ik ga vanavond het toestel eens gaan bekijken. normaal zitten de servo's erin en ik zal hem eens op de weegschaal zetten... alvast bedankt
 
hallo,

ik denk dat we hem toch eerst met de zwaardere motor gaan proberen.
de 18 x8 prop is doenbaar op de piper. genoeg grondspeling over.
totaal gewicht van motor+regelaar+bec+prop+motorsteun enzo is 765 gram+ nog eens 500gram lipo+100gram lipo 2cell ontvanger. is een 1365 gram.
een 15cc weegt 550gram(zonder of met uitlaat?) volle tank 500 gram, gasservo 40 gram is dus 1100gram + uitlaat denk ik...
15 cc is dus iets lichter.

de electro setup kan ook lichter door andere regelaar dan valt de ubec en extra lipo weg... maar omdat deze kist snel de lucht in moet zouden we dit eerst proberen. hopelijk heeft ie op 5cellen genoeg.

kist zonder deze setup maar met servo's en struts+cup wielen weegt 3750gram

dus compleet iets van een 5120gram... op 5cellen 4400... iemand idee van vliegtijd/ power?
 
Back
Top