Great Planes Spectra met brushless moter

Hallo,

MOmenteel heb ik een aantal Great Planes Spectra kisten liggen en ik wil deze uitrusten met een brushless moter. Nu heb ik een een buitenloper liggen, maar hierbij zitten de draden voor de aanlsuiting aan de voorkant.

Weet iemand een goede binnenloper voor deze kist?

Bedankt!!

Ruud

Hoi,

het is een Hype Alpha AL35-1580S.

Ik dacht trouwens dat binnenlopers de draden altijd aan de achterkant hadden?

Ruud

Voor de meeste buitenlopers zijn er "omkeersetjes" waarbij het vaststaande gedeelte (met de draden) aan de achterzijde komt te zitten ....

andere maar vrij dure (en wat lawaaiger) oplossing is een binnenloper + vertraging ... bij voorbeeld een Hacker B40 10S met 4,4:1 vertraging op 7-8 cellen "klassiek" met 13"x8" prop deze combinatie "doet" ruim 250W en maakt van de Spectra een beginnende hotliner .... maar er zijn ook wat trager lopende binnenlopers zoals de MEGA ACn 22/20/3 die een 10"x6" op 7-8 celletjes "klassiek" de prop met 9800 RPM (bij 42A) laat rondtorren .....

Laatst bewerkt:
Hoi,
Op de plaatjes die ik van jouw motor kan vinden is te zien dat de draden aan de zijkant uit de motor komen. Die kun je zonder bezwaar naar achter laten lopen. Mijn Typhoons hebben dat precies zo. Geeft geen problemen hoor.

8-AL35-1580S-1.jpg

Zo zit het in mijn Cirrus:

071007_Cirrus007.jpg

Op zich moet dat zo goed werken .... als je het motortje zo monteerd dat de draden aan de onderkant komen (waar je de meeste speling hebt) en deze dan met plakband of ty-rap's op de bodem vast zet dan zullen de draden het draaiend gedeelte van de motor niet meer raken .... en dan is het gaan met die banaan :-)

Hoi Ruud,
Zo te zien heb je hem keurig gemonteerd. Waarom zou je het met een binnenloper doen dan (dat was toch je oorspronkelijke vraag)?

Back