Great Planes Yak 54 3D Arf

weet ik maar de 30 a is al onder weg..
er staan trouwens reactie`s bij :12x6 28a
en 1 persoon 12x6 27a

zal wel goed gaan denk ik.. want als je hem vast zet of vasthoud op de grond trekt hij nog meer a`s als wanneer je vliegt tog ?
(of ze hebben gemeten met een dataloger ofzo..)

nouja als ik er weer ben van vakantie is het er, en dan koop ik ook gelijk de yak.
ik probeer dan eerst wel de 30a gaat dit niet goed dan bestel ik wel een 40a :) (ik denk dat 30 a wel goed gaat .. burst 33a dus..)

En hoe vliegt deze nu?
En aan diegene die hem hebben, en er goed prop mee kunnen hangen, welke motor/regelaar/li-po hebben jullie gebruikt? :|
Ik denk eraan om mij ook een electro 3D-toestel te kopen dat full 3D kan (meskant, prophangen, ...) en deze is toch wel een heel schone ;)

Mvg
L4nc3r ;)

ik vind de greatplanes yak ook wel mooi, maar heb toch een net iets andere besteld :P

http://www.hoelleinshop.com/e-vendo.php?shop=hoellein_e

de yak van extremeflight, net ietsje groter, en ik heb er al massa's goeie commentaar over gelezen op rcgroups...
mijn servo's (hs65 hb) waren nog niet binnen en ik laat alles in een keer verzenden, dus het is nog even wachten geblaze :?
ik laat weten als hij er is, en mss maak ik wel een bouwverslagje :wink:

greetz

ik was op vakantie ( wat trouwens zeer leuk was en tog ook nog warm de laatse week 8) )
maar ik heb het pakketje met de setup binnen :banana: nouja in nederland dan.. morgen gelijk naar het postkantoor :D
morgen ook even de yak ( great planes ) bestellen en volgende week hopelijk de maiden al :)
ik zal morgen wat foto`s posten van de setup.. ( geen top kwaliteit maarja..)

idd :D vliegt vast wel leuk..
alleen hopen dat die regelaar ( 30 A ) die motor met een 12x6 aan kan.
en ik heb een prop van UH die nieuwe serie , kent iemand deze of gebruikt iemand die ? zijn dit goede props of kan ik beter een apc kopen ?
en ik hoop dat je op zaterdag post kan afhalen ( m`n moeder dacht van niet.)
ik ga zo naar het postkantoor :)

ik heb het maar inplaats van 10 9 gram servo`s heb ik 10 setjes tandwieltjes gekregen ,
en ik heb tog echt servo`s besteld ( net na gekeken) ook een accu van 1700 mah 3 cells heb ik besteld en ik krijg een 2 cells :cry:
wat kan hier mee doen ? die servo`s ben ik ook hard nodig :|
verder vind ik de prop wel groot voor de motor ik plaats zo foto`s ( ff maken)

foto`s en een filmpje van het proef lopen van de motor. wat trouwens goed ging :)
wel een raar geluidje de eerste x bij lage toeren (op het filmpje )maar na nog een paar x draaien maakte hij een soepeler geluid.
en ook het kleine motortje wat op de foto staat ( ook UH ) is een zeer krachtig ding 8O en loopt echt heel soepel/mooi
nouja hier foto`s :

en dan krijg je dit inplaats van 10 servo`s ( terwijl ik 10 servo`s heb betaald en besteld) wie weet hoe ik dat op kan lossen en waar ik precies wat heen moet mailen ?

een test opstelling ( ik kan zo niets meten nee maarja) ik heb de prop achterop de motor dus de as moest in de tafel .. :roll: nouja dan maar een gaatje boren :P ( ook nog 1 x mis ook want ik kwam niet uit met de schroeven op de hoek) let niet op het gekladder op de la`s ik verveelde me :P

ik vind het nog steeds een grote prop voor deze motor. :P

filmpje :

http://img531.imageshack.us/my.php?image=afbeelding106fq2.flv

misschien dat ze daar een speciaal mail adres voor hadden waar je problemen of opmerkingen kan sturen
en ik ben geen ster in engels ( vooral spellen/typen)
maar ik zal kijken.
ik bestel nu bij rc technics een yak met 4 servo`s dus :)
als alles goed gaat volgende week de maiden.

Maak maar veel foto's van het kistje zelf, vind 'm ook wel leuk :)

Grt.

idd :D ben er wel blij mee
heb alleen geen trek kracht kunnen voelen/meten
maar zal wel goed zitten.
ook de 30 a regelaar kon de motor met een 12x6 goed aan met een seconde of 15 volgas :banana:
alleen wel raar geluidje met (behoorlijk) lage toeren.. maja zal wel goed zijn, als hij meer toeren maakt is het een gewoon/goed geluid.
ik hoop dat ik de motor zo kan plaatsen in de yak zoals hij nu is ( met de as naar achteren)
en nog een vraagje : kan ik de yak lijmen met contact lijm of moet ik andere lijm gebruiken ( contact lijm van de hema wat voor depron minstens even sterk is als uhu por en ook voor lange tijd,ik heb 2 soorten 1 voor schuim en 1 voor ijzer/rubber/hout enz..)en er komen cker veel foto`s :wink:

ik had nog niet de tijd gehad om te betalen maar hij is vandaag betaald :D
ik denk woensdag binnen :)
dan zet ik gelijk ff wat foto`s neer hier en dan bouwen :banana:

ik was vergeten dat de verzendkosten te betalen :oops:
ik heb net in de middag betaald en het is nu al verzonden :D
top service van Rc technics! ( ze hadden het nog niet binnen maar vertrouwde me wel en wouden me niet laten wachten :banana: )
morgen dus foto`s !
(ik ga hem lijmen met uhu por en hema contact lijm voor hout/rubber/metaal enz.. :) )

hij is binnen en afgebouwd ( gisteren al af ) :D
en foto`s gemaakt vande bouw ,en vandaag een paar, ik zet ze zo op de pc.
de motor heeft ZAT kracht hij trekt hem makkelijk recht omhoog mijn hand 8)
( volgens mij wel nog even de prop balanceren..? lichte trilling )
verder zeer mooi toestel een avond van half 6 tot 1 uur snachts bouwen en hij was helemaal af :)
wel een paar x een foutje gemaakt zoals de servo verkeerd om vastlijmen.. gelukkig was ik erachter ( met stuur stangen inbouwen ) voordat de lijm ( uhu por ) droog was . :) . en de 2 hoogte roer delen aan elkaar maken ging iets fout.
dat gaat doormiddel van een stukje ijzer met aan bijde zijden een haakse hoek die in de 2 delen gaat ..
eerst geen rechte gaatjes geboord dus scheef aan alkeer.. ijzer verbuigen en hij was recht .
ik lijmen kom ik erachter dat het stukje ijzer eerst samen met het hoogte roer door de gleuf in de romp moest.. :|
gelukkig was dit ook uhu por dus ook weer los gekregen en goed gelijmd . :)

1 vraagje : ik heb nog noit 2 servo`s van rolroeren op 2 apparte kanalen gedaan.
( normaal 1 stekkertje van 2 servo`s op kanaal 2 )
hoe moet dit nu met een R700 ontvanger ? welk kanaal en wat mixen of instellen ?

ik plaats zo foto`s bij dit bericht.

gr sjoerd

idd een mx12 ja ..
en hoe zeg je dat ?
ik moet er 1 in kanaal 5 doen en 1 in kanaal 6 ?
die zitten allebij op een schakelaar op de zender hoe krijg ik die dan werkend op de goede knuppel ?
( kanaal 2 normaal )

Back