Groot diorama van een scheepshelling

Nieuwste details op de helling.
Al heel lang liep ik al met het idee om er een fiets bij te zetten. Werd daarbij steeds een beetje ontmoedigd door de constructie van de wielen.
Heel dan ook lang nagedacht over het spaken van de wielen, want ik wilde per sé geen plastic schijfje maar echte spaken….
Uiteindelijk is het gelukt (zie voor de bouw van de fiets het draadje in hoe scheepvaartsectie).
Verder van het project Wisboomgemaal (zie draadje in scheepsbouw- stoomtechniek) ook figuurtjes van onszelf op deze schaal laten printen en daarom mezelf er nu op het bankje bij gezet…
Bekijk bijlage 559700
Bekijk bijlage 559701 .
Gr. Jan
It's all in the details! Mooie aanvullingen, Jan. En nu rustig de werf eens overzien wat er nog gemist wordt ........
Gr. Peter

It's all in the details! Mooie aanvullingen, Jan. En nu rustig de werf eens overzien wat er nog gemist wordt ........
Gr. Peter

missen is niet het goede woord, maar een hond kan er altijd wel bij…
IMG_7210.jpeg
IMG_7211.jpeg

Gr. Jan.

De verhalenverteller in mijn hoofd draait gelijk overuren.
Gaan de man op het bankje en de man bij de fiets elkaar nog leren kennen?
Of kennen ze elkaar al en hebben ze woorden met elkaar en houden ze daarom afstand?

Mag de hond hem wellicht niet?
(Nâh, da's zo'n goedsulhond.
Die vindt iedereen zijn vriend.)

Laatst bewerkt:
De verhalenverteller in mijn draait gelijk overuren.
Gaan de man op het bankje en de man bij de fiets elkaar nog leren kennen?
Of kennen ze elkaar al en hebben ze woorden met elkaar en houden ze daarom afstand?

Mag de hond hem wellicht niet?
(Nâh, da's zo'n goedsulhond.
Die vindt iedereen zijn vriend.)

Die hond zal niets doen dat zijn baasje niet wil…., maar als ik een mooi stukje materiaal vind dan wil ik toch nog een halsbandje en een lijntje eraan zetten. Dus dat is nog iets ter verbetering… ( en dan misschien ook een tennisballetje tussen de voorpoten).

Vanmorgen de bijouterie doos geplunderd….het fijnste kettinkje ( eigenlijk nog iets te grof…) eruit gehaald en gebruikt voor de halsketting van de hond. Een stukje dunne draad waar de koperen kernen uit gehaald (zijn voor de flexibiliteit) is de lijn. Die ligt ontspannen op mijn schoot en de hond wacht tot ik het stuk hout van hem oppak….
IMG_7220.jpeg

(Deze week nog even de batterijen opladen en dan gaan we volgende week zondag weer meedoen op de modelbouwshow “ Carmeliet op stoom” in Schoonhoven…Samen met Jan Walpot en zijn “Maarten” gaan we er weer een leuke dag van maken.).

Laatst bewerkt:
Gisteren weer even buiten “geweest”. Deze keer op de lokale modelbouwshow “Carmeliet op stoom 2024” in Schoonhoven.
Altijd weer leuk om mensen te ontmoeten die het werk waarderen kunnen….
IMG_2840.jpg

Het transport heb ik intussen aardig onder de knie, maar voor in-en uitladen heb ik altijd extra handen nodig……volgende keer toch maar iets kleiner……
Gelukkig heb ik weer alle hulp gekregen van Jan Walpot.
Gr. Jan

Back