Groot modelbouw evenement Beverwijk 14 Mei

Hallo mensen,

Er is een groot modelbouw evenement in de planning in Beverwijk. Dit wordt georganiseerd door iemand die normaal gesproken dragrace evenementen regelt (1:1, maar dit terzijde). Deze man wil een evenement neerzetten dat het gehele modelbouwgamma omvat, alles wat maar RC bestuurd is, statisch, verzamelaars, fabrikanten, verenigingen, you name it. Ik ben door hem benaderd om te kijken of er ook wat onderwateractiviteit te regelen is, vandaar deze posting.

Het vind dus plaats op het Bazaar-terrein in Beverwijk. Er kan een grote waterbak geregeld worden (maten en diepte nog in overleg) of in een grote sloot op het terrein die dan nog speciaal uitgebaggerd gaat worden. (meter of 10 breed, hij noemt het een sloot ...) Stands, stroom, catering, in principe kan alles geregeld worden, er schijnt een aardig budget voor te zijn.

In principe klinkt dit allemaal prachtig. Er is alleen één maar: het zou op 21 Mei plaats moeten vinden..... juist, de Subsail! Omdat onze jaarlijkse meeting al rotsvast in de agenda's staat heb ik hem verteld dat ik vermoed dat er dan niet echt veel duikboters richting Beverwijk zullen komen. Nu bleek er nog een vaargroep/club/vereniging die hij had benaderd problemen met de 21e te hebben, dus mogelijk wil hij uitwijken naar de zondag ervoor, 14 Mei. Of, een voorstel van hem, mogelijk een optie om de Subsail te verhuizen, en die dan in Beverwijk te houden.

Er blijven zo dus nu twee vragen staan, maar vandaar ook dat hij de zaken aan het inventariseren is:

1-Wie zou er de 14e naar Beverwijk willen, de Subsail blijft dan gewoon op de 21e in Lelystad.

2-Hebben we interesse om de Subsail naar Beverwijk te verplaatsen.

(Er zijn natuurlijk nog meer vragen over Beverwijk, maar dat is voor later zorg.)

Persoonlijk ben ik van mening dat we de Subsail door moeten laten gaan zoals gepland, de 21e in Lelystad. Ten eerste is dat "onze" vaardag. We kunnen er vrij onze gang gaan, het water is bekend en betrouwbaar, en we hebben de organisatie in eigen hand. Die organisatie is ook al grotendeels rond, waarbij er dan ook verwachtingen zijn gewekt. Ten tweede wordt Beverwijk dermate groot dat er een streng frequentieregime gevolgd zal moeten gaan worden. Dat wordt in tijdblokken varen, en de tijd onder de (waarschijnlijk erg veel) deelnemers verdelen. Ten derde denk ik dat we daar de onderlinge sfeer die we in 2005 hadden zullen gaan missen. We gaan dan op in de massa van het evenement, en het karakter van de Subsail gaat denk ik verloren. (maar ik ben hierin mogelijk wat bevooroordeeld...) Ten vierde ligt Lelystad centraal, Beverwijk betekent voor een aantal mensen een stuk verder rijden. (en voor anderen juist weer niet, dilemma, dilemma....)

Het lijkt mij wel erg leuk om er heen te gaan, maar dan op de 14e. Dus als extra evenement op onze duik-agenda, het wordt immers wel een uniek evenement daar in Bevenwijk. De organisator zal begin volgende week weer contact met mij opnemen om te horen of er mogelijk een intentie is om de Subsail te verhuizen, of dat we op de 21e in Lelystad zitten en wat ons betreft graag op de 14e naar Beverwijk komen. Van daaruit word er dan verder gekeken.

Ikzelf ga dan ook voor optie 1, Subsail op de 21e, beverwijk op de 14e. Laten jullie me SVP even weten hoe jullie er tegenover staan, dan kan ik dat aan de Beverwijk-organisatie doorgeven. Ppffffff, een hele lap text, ik pak nu eerst maar eens een bakkie koffie ...

Hoi Lex,

Wat mij betreft gaat mijn voorkeur ook naar optie 1. Lelystad is " onze '' vaardag. Ik persoonlijk vind de sfeer erg belangrijk en die ongedwongen sfeer die zul je dus in Beverwijk niet aantreffen. Ik zal wel proberen te komen maar Lelystad staat al zeker vast in mijn agenda.

Groetjes Douglas

Lex,
Subsail gewoon op 21 mei houden.
Je kunt het eigenlijk ook niet meer wijzigen.
Er zijn al afspraken gemaakt.
Naar beide gaan kan ook.

Hein

lex, geen wijzigingen, 21 subsail lelystad. NOOIT VERANDEREN!!!!!
anders krijg je nooit een vast evenement voor subs

JAN KRAAK

Lex,

ik vind dat de Subsail gewoon op 21 mei moet blijven. Laten we eerlijk zijn: het is een jaar geleden al geplanned en het is 'ons jaarlijks terugkerend evement'. Dit is de tweede keer dat we op deze manier bij elkaar komen en precies zoals Jan zegt: het moet een 'vast' element voor subs worden.
Nu wil ik de subs niet afzonderen van alle andere takken van modelbouw, maar het gevaar bestaat dat we in een groot evenement als in Beverwijk (en ik vermoed dat dit nogal commercieel wordt...) ergens in een 'vergetelhoekje' terecht komen....
En dan nog deze vraag: hoe gaat frequentiebeheer uitgevoerd worden op een dergelijk grootschalig evenement? Ik zie het gebeuren dat we dan misschien een uurtje kunnen varen deze dag (en dan moet je nog maar afwachten of het goed gaat met honderden deelnemers...). Daarbij komt de vraag 'op basis waarvan wordt de frequentie-tijd ingedeeld': commercieele aantrekkingskracht, aantal deelnemers per tak van modelbouw, of verwacht lawaai? :evil: Op de subsail hebben we dit zelf volledig in de hand....
De Subsail is ons vaste duikboot-evenement, op eigen (bekende) stek. We bepalen dus zelf of het doorgaat of niet b.v. bij slecht weer, weten hoe en dat we er op tijd kunnen komen, hebben het varen in eigen handen enz.... Houden zo dus!

En wie weet gaan er toch nog een aantal duikboters naar Beverwijk (wil ik er wel eerst een officieële uitnodiging of aankondiging zien) maar als een soort vervanging van onze Subsail: niet aan beginnen!

:pim:
Grtz,

Jos

Hoi
ik ben het met iedereen eens maar als we een aantal liefhebbers hebben die er naar toe willen dan is het ook een beetje reclame voor de vaargroep,maar als het zo druk kan worden op dat evenement dan is het mogelijk dat er maar weinig gevaren kan worden maar als het in een bak is dan is een beetje storing geen gevaar, maar laten we maar eens horen hoe het georganiseerd gaat worden.
ik wil er wel naar toe,op de 14e
groeten fred

het lijkt me verstandig ook even te wachten totdat duidelijk is dat het echt doorgaat. het komt me nu nog als "enthousiast idee" over.

je zou kunnen wachten tot er over geadverteerd wordt. dan mag je aannemen dat het ook echt doorgaat.

Als "niet-duikboter" toch maar een druppel in de ballasttank doen:
Je moet zuinig zijn op Seabottom Subsail.
"Beverwijk" er naast doen, maar zeker niet 'in de plaats van'.

Als vlieger heb ik natuurlijk niets met sub-sail. :wink:

Deze organisator kwam ons afgelopen zondag ook opzoeken op ons vliegveld. Niet zo moeilijk als we op nog geen twee kilometer van de bewuste locatie vliegen.
Op onze uitnodiging was hij gisteren op de club om het "in de groep te gooien".
Als vliegers zijn we niet de makkelijkste, maar onze "eisen" lijken allemaal ingewilligt te kunnen worden.

In ieder geval lijkt hij het allemaal zeer voortvarend aan te pakken, en zou het best eens een groot evenement te kunnen gaan worden.
Uitstekende promotiekansen voor onze hobby(s).

Er werd echter wel over de 21e gesproken (niet dat het voor ons uitmaakt).
Maar ik zou ook zeker zuinig zijn op jullie eigen dag.
Of toch tot ziens in beverwijk? :wink:

@Erwin,

Hij kwam mij ook redelijk professioneel over, en net als bij jouw kon er zo goed als alles geregeld worden. Tot aan het mogelijk uitgraven van de vloer in één van de hallen om tot een fatsoenlijk bassin te komen toe !! 8O 8O Ik denk ook zeker dat het een prima hobbypromotie zou zijn. Alleen had hij dit mogelijk wat eerder kunnen bedenken, nu wordt het veel adhoc geregel, hij wil half Maart alles redelijk rond hebben!

@ de Onderwatervaarders,

Ik geloof dat we gezien de reacties tot nu toe ervan uit kunnnen gaan dat we unaniem de Subsail gewoon op de 21e in Lelystad gaan willen houden, en daar ben ik erg blij mee! :banana: :thumbsup: Dat ga ik de organisatie in Beverwijk dan ook mededelen. Als hij dan mogelijk een serieus aantal duikboten op z'n evenement wil hebben zal hij naar de 14e uit moeten wijken.

Daarmee dan op voorhand de vraag wie daar dan mogelijk heen wil, zodat ik hem ook daar een schatting van kan geven. Ikzelf, en ik begrijp Fred willen zouden er heen willen, wie nog meer? Dan kan hij bepalen of het zin heeft naar de 14e te switchen, maar alleen die overweging geeft al wel aan dat we als modelduikbootbouwers in ieder geval serieus meegerekend worden! Het wordt dan in ieder geval een goed begin van het (onderwater) vaarseizoen met de Subsail, Werkschependag, en nu mogelijk Beverwijk kort op elkaar. En laat ik de Zwembaddag van Jos en Jan niet vergeten, ook niet te versmaden!! :D

Hallo allemaal,

Ik heb weer contact gehad met Martijn, de organisator van Beverwijk. Hij heeft zoals je in de topic-titel kunt zien de datum verschoven naar 14 Mei. :thumbsup:

Verder gaat er een bassin komen van maar liefst 10x20 meter, dat tussen de halve en één meter diep wordt. Dit gaat gemaakt worden met van die betonnen of stalen rijbaanscheidingdelen die er wel eens bij wegwerkzaamheden gebruikt worden. De kieren / gaten dan dichtgegooid met zand en een flinke lap vijverfolie doet de rest.

Er zullen waarschijnlijk over de dag verdeeld tijdblokken gepland worden waarin elke RC-discipline afzonderlijk kan varen / rijden / vliegen. Vooralsnog is er daarbij ook aparte vaartijd voor de subs, dus niet tegelijk met oppervlakteschepen.

Daarnaast zal er een heuse 'vluchtleiding' in het leven geroepen worden om het hele frequentiegebeuren in goede banen te leiden. Waarschijnlijk met inlevering van de zenders om het 'per ongeluk' inschakelen van die dingen uit te sluiten.

Zodra er weer meer bekend is zal ik het weer plaatsen.

Hey Lex,
Hoe zit het met het 'bovenwatervaarspul'? Is daar al een vaargroep of vereniging voor benaderd? Beverwijk is wel lekker in de buurt. Voor mij dan... :lol:

Hoi Marcel,

Ik geloof dat er clubs daarvoor benaderd zouden worden, o.a. Vaargroep Flevoland heb ik van Roel begrepen. Maar daar is nog geen definitieve uitkomst in. Ik zal Martijn eens vragen wanneer hij met definitief nieuws / uitnodigingen naar buiten wil komen. Dan wordt alles een stuk duidelijker dan zoals het nu steeds via via loopt. Het moet toch van hem uit komen, ik ben hiervoor slechts 'spreekbuis'.

Daar ben ik nog een keertje, nu met de definitieve uitnodiging, en verdere details:

14 mei 2006 van 10.00 tot 17.00

Uitnodiging

Op zondag 14 mei a.s. zal er op de Beverwijkse Bazaar een dag georganiseerd worden voor ALLE takken van modelbouw. Zowel staties als actief alle vormen van modelbouw zijn van harte uitgenodigd.

Doel van deze dag is een leuk en gezellig treffen voor clubs, verenigingen, stichtingen, winkels, en handelaren zonder deelname kosten. Op deze dag worden bedrijven en prive personen uitgenodigd die aan verkoop/ruilhandel doen zodat alle deelnemende clubs etc. toegang hebben tot informatie en onderdelen. Om een en ander aantrekkelijk te maken zijn er diverse maatregelen getroffen voor demonstraties. Zo is er een grote sloot voor oa. Powerboats en zeilboten, een enorme parkeerplaats die leeg geruimd is voor vliegclubs in al haar facetten, een waterbassin van ruim 75 cm diep voor diverse (duik)boten enz. en 2 banen voor RC auto’s. (1 baan circuit, 1 baan offroad) Ook is er een echte stoomtrein en voor alle deelnemers marktkramen vrij ter beschikking.

Entree en deelname is GRATIS!!

Voor de algemene veiligheid zal iedereen verzocht worden de zenders in bewaring te geven, uiteraard op onze verantwoording zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren. Alle clubs/verenigingen krijgen tijd en ruimte om zo vaak mogelijk demonstraties te geven door middel van een tijdschema dat gepubliceerd word. De tijd per sessie zal rond de 20 minuten per keer liggen. Voor de algemene veiligheid komt er een luchtverkeersleiding zodat de verschillende groepen elkaar nooit in de weg zitten.

Mocht u mee willen doen, meld u zich dan bij de organisatie.
Stichting OSL en de Beverwijkse Bazaar (ook bekend als “de zwarte markt”) *
0251-255-339
06-288-47-131
martijn@oslracing.com

de Bazaar trekt gemiddeld 20.000 bezoekers per zondag, dmv gerichte reclame verwachten wij nog ten minste 3500 personen aan doelgroep publiek aan te trekken.

Op dit moment hebben al diverse clubs zich aangemeld en is er al een erg leuk deelnemersveld, suggesties, opmerkingen en adviezen altijd welkom!!

Alvast bedankt en hopelijk tot ziens op ZONDAG 14 MEI

* Misschien is het handig dat men de aanmeldingen even op dit draadje meld. Dan ga ik het gebundeld aan Martijn doorgeven, met een schatting van de benodigde tafelruimte en overige wensen die we mochten hebben. Tot nu toe hebben zich aangemeld:

Jos (toneburst), 2 1/2 boten
Fred (vir niks nie bang nie boot) 4 boten
Lex (lex verkuijl), 3 boten

Laten we kijken dat we met een leuk en gevarieerd aantal duikboten daar onze tak van de RC-hobby kunnen gaan vertegenwoordigen!

Back