groot oppervlak spuiten met airbrush (welke)

Welk type airbrush is er geschikt voor grote oppervlakken?

(zonder dat je heel de middag bezig bent met iedere keer je bekertje vullen, of dat de spray breedte gewoon te smal is).

Heb voor mijn romp (170 x 32 cm) een spuitbus grondverf (500ml) in 1 keer opgemaakt en bijna alles dekkend, is dus best veel verf.

Ben alleen niet tevreden met de grote hoeveelheid verf die er uit zo'n bus komt.
Kan ook komen omdat ik nog onervaren ben, maar wil eigenlijk minder dik spuiten en dat gaat niet met die bussen.
Als je namelijk korte spuittrajecten maakt, gaat de afdichting op de bus stuk door te veel knopje indrukken en loslaten.

Een kennis kwam nog met een tip voor het volgende apparaat:
zou dat iets zijn?
Wagner Spraytech Benelux B.V. [W 95]

Dit apparaat heeft ook het voordeel dat het geen verstuivingslucht gebruikt en dus de omgeving schoner blijft dan met een grote bekerspuit op lucht.

groet Harm

dat wagnet ding is voor latex en tuinbeits !!!

zoek naar een betaalbare bekerspuit of decoratie of spot repair spuit.
bv van deze pagina, betaalbaar en exact voor je doel gemaakt : DIVERSE VERFSPUITEN

Dan kun je beter een aflakpistool gebruiken.
Ik heb een tijdje terug deze gekocht:

victor%20mini-jetstream.jpg

Victor mini-jetstream 1

Excellente lakspuit met 0,8 mm nozzle voor rond- en vlakstraal.
Naald en nozzle bestaat uit roestvrij materiaal dus ook te gebruiken voor water gedragen verf.
Inclusief aansluitnippels.
Luchtverbruik 90 liter/min
Aanbevolen werkdruk 2,8 bar
Verfbeker 125ml
Extra leverbaar naaldset 0,5 en 1,0 mm.

Verkrijgbaar bij een bekend adres in Almere en bevalt prima!

Een airbrush is niet geschikte voor zo een grote oppervlakken, het kan maar zoals je zelf al zegt zal je zeer veel moeten bijvullen en zal ook lastig zijn om een mooie gelijkmatige dekking te verkrijgen.
Zo een wagner zou ik je zeker niet aanraden om verschillende redenen.
Je kan er niet gelijk welk een verf mee gebruiken.
Je verf moet een grote viscositeit hebben dus afhankelijk van welk een verf dat je gebruikt kan het zijn dat je ze heel sterk moet verdunnen en is de dekking niet goed.
Dit toestel gebruikt dan wel geen lucht voor de verf te spuiten de verf je zal nog steeds last hebben van overspay. omdat de verf onder hoge druk word gespoten word de verf nog fijner verneveld en komt alles nog meer onder de verf te zitten. enkel is het laagje verf dunner, dat was toch mijn ervaring met dit toestel.
Volgens mij kan je hiervoor beter een spuit met bovenbeker gebruiken.
die vind je in bijna alle doe het zelf zaken. Het enige nadeel aan die goedkope pistolen is dat deze meestal een 3 a 4 bar nodig hebben om lekker te werken. Je vindt echter ook pistolen die al goed werken op 1 bar maar zijn wel iets duurder maar je werkruimte komt minder onder de verf te zitten.

Na enig zoek en vergelijk werk uitgekomen bij deze:

full

Type: K-3
Spuitstuksysteem: Schroefsproeier
Werkdruk: 1 - 3.5 bar
Containerinhoud: 130 ml
Sproeikop-Ø: 0.5 mm

Ik heb hem zelf ingesteld op 1 bar (spuitend)
En het werkt perfect, nagenoeg geen overspray.
Ik kan wel zeggen minder dan met een spuitbus.
Spuitstreep 2 tot 3 cm (rond).
Met de inhoud van die beker deed ik zelfs meer dan met een spuitbus van een halve liter.
Lucht verbruik zeer ruw geschat 20 L/minuut.

Laatst bewerkt door een moderator:
waar gaat het om?

Sorry zore, je zou kunnen zien in de eerste post dat ik op zoek was naar een spuit.

En ik vond het gewoon leuk om degene die mij beantwoord heeft te laten weten dat ik er 1 gevonden heb.
Ik hoop dat je nu ook snapt dat ik na 5 berichten niet de eerste ga herhalen.:rolleyes:

Back