GROOT probleem ontdekt bij de Easystar!

Daarstraks met mijn standaard Easystar gevlogen bij een aardig briesje (+- 3 Bofort), strakke wind zonder stoten.

De wind stond anders dan anders dus een paar oefenaanvluchten gedaan en ontdekt dat DAT DING DUS HELEMAAL UIT ZICHZELF LANDT!
Gewoon op de juiste hoogte de neus recht in de wind en je ziet dat hij uit zichzelf(!) die neus erin houdt en dat de vleugeltjes automatisch uitlevelen.
Geen tussenkomst van de piloot nodig, gewoon zender in de linkerhand en lekker laten doen en hij maakt een superzachte landing.

Erger nog: MET STUREN GING HET SLECHTER!! :evil:

AdVies gevraagd: wat moet ik hieraan doen???

Idd, zoals Aaalie al zegt gewoon van genieten en straks zover gaan dat je achteruitvliegend op die manier probeert te landen. En ja dat is mogelijk, maar dan mag je weer proberen te sturen.

Whahahaaaa, "wat kan ik daaraan doen?" eeehhhh.........
Zorgen dat je precies tijdens de landing storing krijgt op je signaal ? :lol:

Nee, ff serieus, idd gewoon lekker van genieten en na verloop van tijd achteruit proberen te landen zoals Theo zegt (ik heb al achteruit gevlogen :D ) maar wat ook leuk is met de Easystar is hem vangen bij de landing, als je dat gaat proberen ben je ook wel weer ff zoet.
Wat ook leuk is, is wat ik noem een "postzegellanding" dan kies je een bepaald punt uit waar je hem neer wilt zetten aen daar probeer je dan zo dicht mogelijk bij te komen, bijv: recht voor je voeten.

Vlieg ze, Jesse.

miss zit er stiekem in de boom en op jou ferqentie en hij land jou toestel :P

Theo Coenen zei:
Idd, zoals Aaalie al zegt gewoon van genieten en straks zover gaan dat je achteruitvliegend op die manier probeert te landen. En ja dat is mogelijk, maar dan mag je weer proberen te sturen.
Bijna check. Al geprobeerd met iets hardere wind maar toen was ie met vlagen. Bijsturen was inderdaad nodig! :P fucking klein richtingroertje!

Vangen: Check. Gewoon mikken op het hoofd van mijn vriendin :oops: die dan vangt, maar op mezelf mikken gaat beter.
Postzegellanding: Ook check. Touch and goes op gras links, pasomgeploegde akkers rechts en 2 meter breed asfaltweggetje in het midden inbegrepen.

BLIJFT OVER HET PROBLEEM DAT DAT DING BETER LANDT ZONDER MIJ DAN MET MIJ :evil:

De beste manier om het probleem op te lossen is veel oefenen.
Want uit jou woorden blijkt dan het model jou de baas in inplaats van andersom

Commander Clumsy zei:
BLIJFT OVER HET PROBLEEM DAT DAT DING BETER LANDT ZONDER MIJ DAN MET MIJ :evil:

Dat heet dan oversturen. Prober met elk toestel zo min moglijk te sturen dan vliegt elk toestel vele malen beter en makkelijker. Hoe minder je stuurt hoe rustiger het toestel door de lucht gaat.

ps. Dat kleine richtingsroer is perfect en meer dan groot genoeg je moet er alleen mee leren omgaan.

wat ook leuk is een extra servo inbouwen en een camera onder de easy plaatsen met parchute ik had een kleine pin constructie gemaakt en de camera met elastiek onder de easy star geplaats aan het einde van de elastiek een ringetje en deze over ed pin plaatsen als je de servo bedient trekt hij de pin er uit en dropt hij de cam met parachute en dan is de vraag van hoe hoog durf je de cam te dropen PS doe dit nooit met veel wind dat ordt denk ik een dure grap en test je para drop eerst een paar keer en test ook de parachute of hij goed popen gaat met iets anders wat net zo zwaar is hang er bijvoorbeeld eerst een flesje aan wat je op gewicht brenkt met zand

Dit geeft tevens mooie beelden

Vraagje?
Welke accu gebruik je?

Mijn eerste landing was zeer slecht!
Maar dat was eigen fout!!! :cry:

(Tweede) laatste keer ging prachtig :P
Moet het weer een beetje leren,
Moet het gevoel weer even krijgen (tijdje niet gevlogen)
Ik kan het toestel nog niet heel erg goed maar geloof wel een meewerkend tuigje.

Groetjes iedereen!
Rob007.

BLIJFT OVER HET PROBLEEM DAT DAT DING BETER LANDT ZONDER MIJ DAN MET MIJ
Ik zie nog steeds het probleem niet. Laat hem dan gewoon lekker zelf landen. Als dat de mooiste landingen oplevert: klaar is commander clumsy. Heerlijk toch? En als je dan toch zonodig iets wil doen tijdens de landing, doe dan in ieder geval zo min mogelijk.

@ commander clumsy: als je nou gewoon eens beetje "up" trimt zodat je bij de landing zelf "down"moet geven om hem neer te zetten, uit mijn eigen ervaring weet ik dat de Easystar zich niet zomaar aan de grond laat zetten omdat hij zo goed zweeft, vooral als je de snelheid er niet helemaal uit haalt tot op het punt dat hij bijna "stalt" blijt hij gewoon lekker rechtdoor vliegen, dan kun je natuurlijk wel landen, het zei met een zachte buikschuiver.

Groetjes, Jesse.

Toch fantastisch hoeveel mensen serieus antwoorden op zo'n onzin-topic. :lol: :lol:
Maar dat pleit voor de hulpvaardigheid van dit forum. 8) Ik hoop dat niemand zich te erg 'gepakt' voelt? :wink:

Komt er dus op neer dat ik steeds weer stomverbaasd 8O sta van de fantastische vliegeigenschappen van de Easystar.
Onderstaand een filmpje van mijn exploten, inclusief 'uithongeren' en auto-landing op het eind:
[/media]

Stall turn lukt dus niet erg met dat kleine richtingroertje, eindigde wél in een mega-stall goed voor de geschiedenisboekjes :mrgreen: :
[/media]

Een half uurtje later was de wind helemaal weg en heb ik 'fesselflug' gedaan: op een halve meter hoog en 5-6 meter afstand rond mezelf tot ik er duizelig van werd :wink:
Maar toen was de batterij van de camera allang leeg :|

Met dank aan Multiplex dat ervoor gezorgd heeft dat de cameravrouw nu ook helemaal verslingerd is aan het vliegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
wat ook belangrijk is zorg voor een fijne landing dat je de motor uit hebt staan want inderdaad hij vliegt gewoon door
Kom van ver binnen vliegen dat je hem zeer rustig kunt laten dalen je hebt dan ook tijd zat om dan kleine beetjes te remmen door een beetje up te geve nbij de landing haalt hij het niet tot jou kun je hem toch altijd een kleine reboost geven 1 seconden is meestal genoeg om hem gauw 30 meter meer afstand te laten overbruggen en ik hoef natuurlijk niet te vertellen dat je altijd tegen de wind moet landen he anders zie je hem 300 meter verderop een harde landing maken :wink:
Ik vlieg hem trouwens niet schrikken brushles met een 11.1v 2200 lipo
is niet echt aan te raden bij een easy star vleugels vinden die zeer snelle acceleratie niet echt cool weten niet goed wat zer met de snelheid aan moeten gaat vertikaal tot ik hem niet meer zie heb hem een keer vertikaal laten gaan zonder stall zeker 400 meter maar dan is hij echt klein wel cool had ook nog een cam aan boord zat in de eerste laag van de bewolking

Een stall turn kan wel hoor. Net voordat het model stil valt geef je vol richtingsroer en volgas het model zal dan redelijk netjes omvallen naar links of rechts al naar gelang dat je gestuurd hebt.

Het gaat er niet om hoe je het schrijft,
Als je het daarna maar begrijpt! :roll:

Ik heb de EasyStar nog niet zo lang, en ook mijn vlieg ervaring is niet veel.
Ben na 3jaar weer eens begonnen.
Helaas de eerste keer lelijk neer gekomen, de tweede keer ging mooi.
De crash test heeft het tuigje redelijk doorstaan –
klein gaatje waar de accu doorheen gekomen is. (al gerepareerd)
MAAR!
Als ik het er nog eens over mag hebben?
Ik heb denk ik een kleinere accu dan die van @Commander clumsy (leuke filmpjes!)
Ik heb 9,6V 1100mAh NiMh accu maten 12X3,5X2 CM ongeveer.
Ik geloof dat jij/jullie de grotere cellen gebruiken klopt dat?
Die cellen gebruik ik ook voor mijn auto maar dan 6 stuks (7,2V)
Mijn cellen doe ik 1A laden een uur ongeveer dus.
Die andere cellen zijn snel te laden, hoe zit dat?
(nog andere tips?) :idea:

Alvast :arrow: dankjewel voor de INFO!

Vr Gr Rob007.

Welk merk accu gebruik je in die easystar?
Als dat een GP 1100 pakket is dan mag je dat gerust met 2 tot 2,5 ampere laden. Als het pakket dan van de lader afkomt mag dat direct warm in het model om gelijk te gaan vliegen. Grotere cellen (inhoud en maat) heeft weinig nut. Pas als je een andere motor gaat monteren heeft het zin om naar meer cellen te gaan en eventueel lipo's te gaan gebruiken.

Ik gebruik een Jamara Pro 480 motor van 7 euro en stook die met 3 lipo's met een kapaciteit van 2400 mAh. Gewicht is vergelijkbaar met die 1100 cellen van jou. Met mijn motorisatie gaat de easystar onder 45 graden omhoog als het moet, maar dat is totaal niet van belang. Dat gebruik ik alleen als ik serieus wil zweven met de easystar.

Back