GROOT probleem ontdekt bij de Easystar!

Ja inderdaad GP NIMH 1100mAh klopt bij Quartel werd me verteld 1 uur laden.
Misschien heb ik het niet goed begrepen? Misschien de eerste keer?

En nee ik hoef niet recht omhoog
laat ik het maar houden bij het model in bedwang te houden en leren goed te vliegen.
Ik hoop ook tijdens BV bij de BBQ wat andere vrienden ook gek te maken.
MAAR!
Even terug naar de accu nog als het niet erg gevonden word?
Waarom ik daar over door aan het zuren ben is het volgende.
Ik heb het gevoel dat ie een soort van TE licht is!
Het licht aan of ik tegen of met de wind mee vlieg natuurlijk
maar ik kan hem niet echt vlak trimmen vlak houden is dit normaal?
Ik heb het gevoel dat ik dit bij mijn motor vliegtuig niet zo erg had.
(is al een tijdje geleden dat ik deze gevlogen heb dus kan het mis hebben)
Mijn vliegtijd is ongeveer 5minutjes maar de accu is nog maar 2X geladen!

Dankjewel voor de INFO

(ik kan nog wel 100 jaar door tikken en vragen, zal ik maar niet doen!) :oops:

Rob007.

5 minuten volgas met die accu kan heel goed. Meet eens de stroom die de motor (ampere's) verbruikt bij volgas.

Wind mee zakt hij iets, wind tegen klimt hij iets en ja dat is redelijk normaal en komt door het gebruikte profiel.

Wordt nog een leuke topic zo! :thumbsup:

Theo Coenen zei:
Wind mee zakt hij iets, wind tegen klimt hij iets en ja dat is redelijk normaal en komt door het gebruikte profiel.
Hou erover op, niet snel mee te vliegen op lage hoogte, ding wil altijd omhoog.
En nee, die stall turn lukt ook niet met gas geven en vol sturen vlak voor het dooie punt. :wink:

Maar waar ik BLIJF op terugkomen: waarom vliegen al die 'beginners' die Easystar niet gewoon met de standaard setup? :roll:

Dat vraag ik mij nu ook al de gehele tijd af. Iedereen wil er maar gelijk een dikke brushless in en een vergroot richtingsroer terwijl hij in de originele setup het beste vliegt. Als je het toestel dan beheerst is het leuk om alle opties uit te gaan proberen die je overal ziet.

Theo Coenen zei:

Ik vroeg me af, welk profiel wordt gebruikt op de EG en welke instelhoek wordt gehandhaafd tussen vleugel en stabilo?

Leestekens .... beetje flauw ik doe dit uit hobby en zit niet op mijn werk ik denk dat met mij de helft van dit forum er niet op let en zich er dus ook niet echt druk over maakt maar goed ik respecteer je mening

Ik denk dat het zeker aan te raden is om eerst goed te leren vliegen met de standaard setup die vliegt echt goed
Ik vond het alleen erg leuk om de grens van de easy en van mij op te zoeken en had al vrij lang standaard gevlogen

Alleen valt er even niets te vliegen voor mij gister is mijn Accu ontploft boven op mijn Lader Graupner 14 beide waren nieuw echt balen de accu had ik al aangegeven bij theo dat die een weke cel had ik had hem een keer veel te diep ontlade

Nu is mijn acccu acculader kapot de ruit in mijn tuinhuis gesprongen door de warmte en dan sta je niet te lachen
Ik snap er niets van
Had hem op Li-po staan en ingesteld op2200Mah zoals de lipo ook was

Gelukkig had ik hem niet in huis opgeladen daar waarschuwen ze ook voor vandaar dat ik hem in mijn tuinhuis had opgeladen daar was niets brandbaars

Thuis had ik denk ik de brandweer kunnen bellen dus jullie zijn gewaarschuwd

Te diep ontladen veroorzaakt makkelijk een onballans.
Als 1 cel dan niet meer meedoet, dan kan je hebben dat een andere wordt overladen nog voordat de lader de eindpanning heeft bereikt.

ik snap echt niet wat jouw probleem is
hij land uit zich zelf, whats the big deal about that

sorry dat was een beetje bot
ik was een beetje kwaad omdat ik net met een computerspel had verloren na 15 miuten spelen)

@Ikewileenmustang je moet even alle postjes lezen dan begrijp je het wel.

@Theo ik heb alles dacht ik standaard!

[sup:cfaeacfc81]Easystar [/sup:cfaeacfc81]vliegt naar ik weet wel goed voor de rest dat wel,

Maar vroeg mij af of jullie misschien die zwaardere accu-tjes er in hadden?
Die accu-tjes die ik ook voor mijn autotje gebruik,maar dan met meer cellen!
Moet eerlijk tikken heb nog niet eens gekeken of 6 van die cellen er wel in gaan!

Andere accu-tjes die van mijn zender FC-16 ontladen jullie die ook?
Ik zou denken ja voor een goede behandeling maar wat doen jullie?
Het vervelende is moet je de accu er steeds uit halen,
OF je moet een diode overbrugden om hem in de zender
Te kunnen laten zitten!

Ik wens :arrow: iedereen veel hobby/vlieg plezier toe! Met mooi weer!
Vr Gr Rob007….Rob.

Bart, dat is een geluk bij een ongeluk, en een leer voor de rest, Zoiets altijd buiten in de openlucht doen, dan kan de schade vrijwel nooit meer zijn dan de accu. En in zo een gevallen natuurlijk niet de accu ergens anders opleggen dan op een metalen plaat of op een betonnen ondergrond.

@rob007, Zwaardere accu's (gewicht en inhoud) dan GP 1100 of maximaal GP 2000 en dan een 8 cellen pakket heeft geen zin omdat dan het gewicht te snel te hoog wordt en je teveel gewicht in de staart moet proppen om het zwaartepunt nog goed te krijgen. Met lipo's kan dat weer wel omdat daar het gewicht een heel stuk lager van is terwijl de kapaciteit vele malen hoger is dan bij Nicad's of Nimh's.

ikkewileenmustang zei:
sorry dat was een beetje bot
ik was een beetje kwaad omdat ik net met een computerspel had verloren na 15 miuten spelen)
Foei ikkewileenmustang! :lol:

Nog één keertje :wink: het 'enige echte' goede accupack voor de Easystar: 7x1400 NiMh 8.4 Volt, +- 178 gram zwaar.
6 Cellen zal nét wat te weinig zijn, 8 cellen is eigenlijk nutteloos. Dan kan je beter een 6x4 propje monteren ipv de Gunther:
7x1400nimhkb0.jpg

Pakje sigaretten ernaast ter vergelijking, niet om reclame te maken voor een slechte gewoonte :D

Noah zei:
2200mah lipo (11,1v) doet het anders ook niet verkeerd in de Easy ;)
Dan komt ie helemààl nooit meer naar beneden :D
Een half uur met iets meer dan halfgas rondvliegen is bij mij normaal.

Filmpje vanavond opgenomen:
Cameravrouw duizelig en op het eind nog even de akker omgeploegd :roll:
[/media]Even afstoffen en voelen of alles nog vastzit en terug de lucht in :wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonde @Bart!

@Theo – Commander
Bedankt voor commentaar
was een beetje nieuwsgierig of er nog meer mensen waren met het zelfde spul.

@Commander
Vlieg liever hoog en houd hem heel
Ik vind het toch zonde als ie stuk gaat.

Rob007.

Noah zei:
Hmmm gaat weer kriebelen.. toch maar weer eentje meenemen in Dortmund. :) Wat voor setup heeft deze?
Standaard Speed 400 met Guntherpropje, op 7x 1400 NiMh.
Vliegt zoals ie nu is een minuut of 12-15 volgas of 25-30 minuten iets meer dan halfgas. 8)
Het enige wat ik nog ga veranderen is er een 6x4 of 6x3 propje opzetten, kwestie van een wat beter rendement te halen.
En een groter richtingroer! En stickertjes!

@ rob007: Maar dat is gemaakt om te crashen! :P
Nee zonder dollen, in het begin inderdaad liefst lekker hoog en als de ervaring er is kom je vanzelf naar beneden :wink:

Jongens!

Ik moet wat opbiechten,
ik ben net begonnen met vliegen, en heb nog nooit vlieghulp erbij gehad.
(ik ben wel goed geadviseerd door Gert; namelijk niet alleen gaan vliegen, maar, ik ben gewoon
te eigenwijs :oops: )Dus, ik vlieg wild (met toestemming van grondbezitter) Ik vlieg met standaard set-up,
en het vliegt echt super :D . De eerste keer dat ik er mee de lucht in ging
ging het mis :( ik was keihard met de neus de grond in geboord. Hiervan was
ik erg geschrokken (en de neus van het vliegtuig ook :wink: ). Waarna ik mezelf had
voorgenomen om naar een club te gaan en les te nemen. Helaas is er niet echt
een club op fietsafstand, dus heb ik het na 1 maand nog maar eens geprobeerd :)
De eerste 3 vluchtjes waren nog een beetje onwennig met de besturing enzo, het waren
vluchtjes van 40 sec. En daarna :lol: daarna ging het echt super... het was op 15 april,
zeer mooi weer dus, en heb daarna nog anderhalf uur gevlogen en gezweefd.
Vandaag ook nog lekker anderhalfuur gevlogen, bijna windstil hierzo. Ik heb er ook
nog foto's en een filmpje van, die komen later.

Dat was dus mijn verhaal :wink: En beginners, niet denken dat je zo even vliegt(zo DACHT ik ook),
het begin is echt moeilijk :lol:

groeten

Laatst bewerkt:
Proficiat met je geluk! (en proficiat Multiplex met een fool-proof toestel :wink: )

Er is geen filmpje van die allereerste vlucht, neem ik aan? :lol:

Back