Grootste RC heli electrisch?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door wjtervelde, 20 okt 2011.

  1. wjtervelde

    wjtervelde Guest

    Wie weet wat de grootste normaal te verkrijgen Co-axiale, FP en CP electrische heli's zijn? Ik wil graag een gemakkelijk te vliegen gigagrote co-axiaal voor er bij hebben. De Esky Big-Lama is tot nu toe de grootste die ik heb kunnen vinden. Wie kent nog grotere/mooiere/heftigere?
     
  2. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Robbe Blue Arrow XL of zoiets. Heb die gisteren in de winkel zien staan naast een Big Lama denk ik (zo die met de wit/rood/blauwe fuselage?) en was toch stukje groter.

    Weet niet wat je ervaring is met dat ik in je signature zie staan Belt CP 2 maar groot is echter niet noodzakelijk stabieler. Denk dat iedereen het unaniem eens is bv dat de Blade MCX2 de beste co-ax is die er te krijgen valt en das een micro.
    Koop die in BNF (Bind and fly dus zonder remote) in combinatie met een Spektrum zender (DX6 / DX7 of DX8) en je kan je zender blijven gebruiken op toekomstige modellen.

    Grootste FP weet ik niet, denk dat dat met de Honeybee FP2 niet veel zal schelen.

    En jah grootste CP? Logo XXtreme die eraan komt? ;)

    edit: zag net dat je een Belt CP2 foto getoond hebt waar je gecrasht bent tijdens het hoveren.
    Een 450 size is goed hoor om alles te leren, zelfs van nul (al duurt het dan wel wat langer)
    Belt CP2 wordt door een aantal mensen gevlogen in de indoorclub waar ik zit. Gewoon je kruisje eronder en rustig opbouwen. Alle begin is moeilijk.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2011
  3. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
  4. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Wat een waanzinnig model zeg! Leuk prestigeproject :)
    Echter vrees ik dat de topicstarter daar niets aan heeft ;)
     
  5. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    Laatst bewerkt: 20 okt 2011
  6. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Ik denk dat die heli van MPX wel een kanshebber is voor een grote FP ?
     
  7. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Funcopter bedoel je? Iemand vliegt die in de indoorclub. Geen idee hoe deze bevalt.
    Persoonlijk vind ik die ERG duur voor een FP schuimpje...
     
  8. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Is ook redelijk duur, en een schuimpje is denk ik een verkeerd beeld van de heli
    het voordeel van dit schuimpje, is dat je hem namelijk moeilijk kapot krijgt...

    Vind et eigenlijk wel raar, dat ie uit is maar je er maar toch zo weinig over hoort....
     
  9. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Ik weet wel dat je die moeilijk kapot krijgt maar ik weet dat de staart het regelmatig begeeft. Crash en de tandjes zijn eraf. Niet echt men definitie van crashbestendig.
    Tgaat er vooral om dat het toch wel heel erg duur is om een toestel van schuim. In die prijsklasse koop je al heli's in carbon. Ik wil maar de materiaal vergelijking maken.
     
  10. tomos19

    tomos19 Guest

    k heb in reviews gezien dat de zaak veel trilt.
    het frame is maar een dun stukje plastic voor onder het schuim...
    heel wat anders dan de normale alu en carbon frames...
     
  11. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Kzou alleszinds de funcopter nooit adviseren. Het idee erachter is wel goed maar ze moeten toch nog een aantal zaken finetunen en evt de prijs wat scherper zetten.
     

Deel Deze Pagina