grote schoonmaak van het forum

Grote schoonmaak van het forum

• voor

Votes: 15 23,4%
  • tegen

Votes: 49 76,6%

• Total voters
    64
Status
Niet open voor verdere reacties.
ho ho ho ga nu geen ruzie maken straks gaat mijn draadje weer dicht ;)
Eén ding weet ik zeker dat Robert zijn stinkende best doet op het forum.
Dit draadje is zeker geen aanval op Robert of wie dan ook.
En overal waar gewerkt wordt worden foutjes gemaakt (al weet ik helemaal niet of het kwijtraken van foto's fouten zijn).

Het gaat mij er om, dat er net als in mijn schuur, regelmatig geruimd wordt.
Je weet dan weer wat je heb, en je ziet dan dat veel spul weg kan, of dat nu weggooien, weggeven, of verkopen is dat maakt even niet uit.

Het lijkt er op dan de meeste denken dat ik alles weg wil ouder dan 5 jaar maar dat is zeker niet zo.
Stel dat Robert kan zien, op welke draadjes ouder dan 5 jaar, al 3 jaar niet is gekeken, dan kunnen die toch gerust weg?

Laatst bewerkt:
Wil jij dit eens uitleggen????
Hiermee beweer je dus dat Robert een potje staat te liegen.

Heb je daarvoor bewijzen? Nee waarschijnlijk.

Wil je dan dit soort rotopmerkingen niet op dit forum planten en eerst even nadenken voordat je ongenuanceerd op de knoppen gaat bonken, meneer Wilbert?

@Teus: Wellicht heb ik iets gemist, maar dat kan makkelijk...
Ik ben na die ene hack-aanval geen foto's meer kwijtgeraakt.
Maar ik upload ze ook niet op het forum, maar ergens anders. Wellicht ligt het daaraan.

Hier ben je wel een beetje aan het overdrijven, Roel. Die jongen is 15 jaar, dan ga je toch zo niet uit je krammen schieten tegen hem?
Kijk ook een naar de ":D" achter zijn bericht. Dat zou toch al heel erg duidelijk moeten maken dat hij maar een grapje maakt.

Hij mag dan wel geen bewijs hebben dat Robert iets "verzwegen" zou hebben, maar jij hebt evenmin bewijs dat hij Robert daar expliciet van beschuldigt. Het werkt in 2 richtingen hoor.

Stel dat Robert kan zien, op welke draadjes ouder dan 5 jaar, al 3 jaar niet is gekeken, dan kunnen die toch gerust weg?[/QUOTE]

Het is toch juist leuk als je per toeval eens op een draadje uit komt.
Waar je spontaan de kriebels krijgt.
Laten we zeggen een soort liefde op het eerste gezicht.
Zodat je een vergaand iets weer tot leven maakt door er ook eentje te gaan bouwen.

Dat gevoel zou je dan nooit meer als bouwer krijgen omdat je er geen weet van hebt dat zo iets moois ook ooit bestaan heeft.

Dan kan dan toch nog.
Want diegene die zijn draadje wil behouden zou dat moeten kunnen behouden.
Al zouden in mijn oudere bouwverslagen nog foto's staan zou ik die graag willen behouden.
Helaas zijn die foto's weg en zou ik er geen kriebels meer van krijgen.

Ik vind het lastig om het duidelijk te maken zodat jullie mij begrijpen, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.

Het gaat mij er om, dat er net als in mijn schuur, regelmatig geruimd wordt.
Je weet dan weer wat je heb, en je ziet dan dat veel spul weg kan, of dat nu weggooien, weggeven, of verkopen is dat maakt even niet uit.

Het verschil is alleen dat jij fysieke zaken echt op kan ruimen. Informatie hoef je niet op te ruimen, als je het niet nodig hebt dan ligt het ook niet in de weg. Het neemt een beetje database ruimte in maar dat is niet erg. ;)

De gedachte dat je informatie ook op wil ruimen begrijp ik wel maar uit het oogpunt van het opbouwen van een kennisdatabase waar veel is terug te vinden wil je niets weggooien.

Hetzelfde zou voor wikipedia gelden, een artikel dat niet geraadpleegd wordt gooi je toch ook niet weg?

Waar ik het wel eens mee zou zijn is het opruimen van geheel onzinnige draadjes en dubbelposten. Echter is dat maar een klein gedeelte van het totaal dat er geen voordeel zou zijn om daar veel moeite in te steken.

En last but not least, het is best leuk om oude draadjes eens door te lezen :yes:

Ik snap Bertus zijn idee wel. Ben ik het aan de ene kant wel een beetje mee eens en het zal niet makkelijk zijn om te bepalen wat wel en niet weg kan. Aan de andere kant is dit forum een informatiebron waar je U tegen zegt, helemaal top en daar mag je niet zomaar in gaan snoeien ;) Ik ben dus tegen.

@ Roel: Reageer nu eens een keer niet zo oververhit...

Laatst bewerkt:
Waarom in godsnaam een forum opruimen? Hoe groter een forum wordt hoe waardevoller het is toch? Dat is JUIST het hele idee van een forum.... kennisdelen, gezelligheid en met elkaar overleggen. Als ik nu iets wil weten over een kist uit 2004 omdat ik die via via via op een rommelmarkt van een oude opa heb gekocht... dan spring ik een gat in de lucht dat ik hier iets kan vinden!

Kan me ook niet voorstellen dat Robert elk jaar investeert in schijfruimte om het ineens op te ruimen. Wat mij betreft dus volslagen onnodig om op te ruimen.....?

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom wil je perse oude draadjes opruimen?
Wat win je daarmee? Welkom in het digitale tijdperk, waar je moeiteloos enorme hoeveelheden gegevens op kunt slaan, en er nauwelijks noodzaak is om oude dingen weg te gooien. De opslagcapaciteiten en snelheden van dataverkeer groeien sneller dan wij met zijn allen aan info in dit forum kunnen stoppen.
Als er nog iemand ooit eens waardevolle info uit een draadje kan halen, is dat toch meegnomen, ook al ontbreekt er een foto of werkt een linkje niet...
Wat boeit het nou dat een oud draadje niet helemaal compleet meer is? Als het je niet bevalt is het met een muisklik weer uit je zicht verdwenen...

Groet,
Gerben

Hier ben je wel een beetje aan het overdrijven, Roel. Die jongen is 15 jaar, dan ga je toch zo niet uit je krammen schieten tegen hem?
Kijk ook een naar de ":D" achter zijn bericht. Dat zou toch al heel erg duidelijk moeten maken dat hij maar een grapje maakt.

Hij mag dan wel geen bewijs hebben dat Robert iets "verzwegen" zou hebben, maar jij hebt evenmin bewijs dat hij Robert daar expliciet van beschuldigt. Het werkt in 2 richtingen hoor.

Oh... en smiley's achter een bericht "halen de angel er plotseling uit"?
Dat dacht ik in deze context niet. Daarom vraag ik om uitleg.
Misschien wel JUIST omdat meneer v.d.Berg 15 jaar is.

Ik haal nog regelmatig topics uit 2008 of zelfs wel eerder (tot 2005). Het zou jammer zijn als die informatie weg is. Kenmerkend aan de huidige generatie is dat ze veelal te beroerd zijn om goed te zoeken. Ik tik twee of drie trefwoorden in en vind dan wel nuttige info (zowel op het MBF als Google) maar dat lijkt tegenwoordig al teveel gevraagd. Misschien dezelfde vragen die 100.000 keer gesteld worden door nieuwkomers wissen? ;)

Laat de oude draadjes lekker staan, zijn vaak nog een schat aan informatie. Zie ook niet de reden om dit wel te doen, zolang de database niet de performance van de server(s) in de weg staat. Dan kan er gezegd worden "voor het overzicht". Met een beetje handig zoeken kom je toch echt wel bij de juiste oude topics uit. En kom je er met de zoekfunctie niet, kun je ook nog altijd op google: "vraag" "modelbouwforum" intypen.

de starter van het topic staart zich eraan dat de fotos uit de draadjes zijn, en 10 posts verder geeft hij aan "dan maar zelf de fotos uit zijn draajes te halen?"

even reality check, alle leden die dan JOUW draad lezen denken "waar zijn die fotos nu"

DAT stukje "onleesbaarheid" waar je je aan stoort, help je zelf creeeren, denk daar maar ens over na.

over het opschonen kan ik kort zijn, NONSENS.

een forum database word meer waar naar lang de kennis en onderwepen er toenemen.
al is het draadje nog zo onzinnig voor "pietje" dan kan "jantje" er dolgelukkig mee zijn omdat hij net juist dat kleine tipje tegenkomt waar hij naar op zoek was.

de fotos, is al eens duidelijk uitgelegd.
in den beginne (niemad had ooit verwacht dat we zo zouden groeien) was er een foto upload van lycos.
dat is een derde party, die fotos waren extern gelinkt en we waren allemaal dol enthousiast dat we UBERHAUPT plaatjes konden zien.
ja die zijn verloren omdat lycos dat opgedoekt heeft.

en stompzinnige opmerkingen als dat de beheerders die dan maar even terug moesten plaatsen, geven in mijn optiek ernstig de tekortkoming in kennis over internetzaken weer van die persoon die dat "even" zegt.

schat het forum op zijn waarde, we zijn nederlands grootste databank van informatie en leesplezier over de modelbouw.
samen maken we dit steeds groter.

gerard.

de starter van het topic staart zich eraan dat de fotos uit de draadjes zijn, en 10 posts verder geeft hij aan "dan maar zelf de fotos uit zijn draajes te halen?"

even reality check, alle leden die dan JOUW draad lezen denken "waar zijn die fotos nu"

DAT stukje "onleesbaarheid" waar je je aan stoort, help je zelf creeeren, denk daar maar ens over na.
Hmmmm, niet helemaal waar. Er zijn in het verleden foto's geplaatst in het oude fotoalbum. Na de overgang naar nieuwe forumsoftware/andere provider zijn die verloren gegaan. Ze schijnen nog wel gearchiveerd te zijn (anders dan het blauwe bittenbakje ;)) maar het is een enorme klus om dat allemaal weer goed te krijgen. Dat geldt ook voor de links in de reacties die verwijzen naar het oude forum. Dat zijn allemaal dead links geworden. :(

Oh... en smiley's achter een bericht "halen de angel er plotseling uit"?
Dat dacht ik in deze context niet.

Dat haalt inderdaad "de angel eruit". Wat zou een 15-jarige nu meer weten dan de rest van het forum. Lieve help zeg. Dit is toch niets om je druk over te maken.

Het is, bij het schrijven van teksten, sowieso al erg moeilijk om emoties uit te drukken, vooral ironie en sarcasme. De smiley die bij Wilbert zijn tekst stond, zou meer dan duidelijk genoeg moeten zijn.
En als het je nu zou storen omdat Wilbert op deze manier Robert zijn "goede naam" bekladt, dan hoef je je er ook niet echt druk om te maken, want tot nu toe is er niemand anders die iets speciaals zocht achter Wilbert zijn post.

Maar goed; on-topic dus!

Wil jij dit eens uitleggen????
Hiermee beweer je dus dat Robert een potje staat te liegen.

Heb je daarvoor bewijzen? Nee waarschijnlijk.

Wil je dan dit soort rotopmerkingen niet op dit forum planten en eerst even nadenken voordat je ongenuanceerd op de knoppen gaat bonken, meneer Wilbert?

Wooh chill mate he was only joking! :)

De gedachte dat je informatie ook op wil ruimen begrijp ik wel maar uit het oogpunt van het opbouwen van een kennisdatabase waar veel is terug te vinden wil je niets weggooien

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar in het autoforum staat toch echt aardig wat threads die je zo hupsjekee in de prullenbak kan schuiven. Veel vragen die al tig x zijn behandeld. Daar zou ik wel eens de bezem door heen willen zien gaan. Totaal niet relevant, niet voor beginners niet voor gevorderden. Kunnen ze in de andere threads allemaal nalezen.

Hetzelfde zou voor wikipedia gelden, een artikel dat niet geraadpleegd wordt gooi je toch ook niet weg?
Punt is dat dat artikel echte informatie is ook al wordt het niet geraadpleegd, niet elke thread hier die niet geraadpleegd wordt is vol van informatie.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook tegen; baat het niet dan schaadt het niet (zolang performance en ruimte geen issue is)

Wat betreft de verdwenen foto's zie ik nog veel misverstanden. De recente 'ophef' gaat niet om verdwijningen van jaren geleden, maar om de plotselinge verdwijning van alle foto's van foto.modelbouwforum.nl sinds mei/juni van dit jaar. En dat gaat om 1000+ foto's en treft veel bouwdraadjes die nog helemaal niet zo oud waren en vaak nog actief.

Maar Robert is daar nog mee bezig, dus laten we dat eens afwachten.

Als het niet meer lukt om die foto's terug te krijgen is dat erg jammer, niets meer en niets minder.

Voor mijn eigen bouwdraadje heb ik het er dan wel voor over om mijn foto's (100+) opnieuw te plaatsen, hoewel veel werk, maar veel beter zou natuurlijk een complete restore zijn.

Dirk

over het opschonen kan ik kort zijn, NONSENS.

een forum database word meer waar naar lang de kennis en onderwepen er toenemen.
al is het draadje nog zo onzinnig voor "pietje" dan kan "jantje" er dolgelukkig mee zijn omdat hij net juist dat kleine tipje tegenkomt waar hij naar op zoek was.

de fotos, is al eens duidelijk uitgelegd.
in den beginne (niemad had ooit verwacht dat we zo zouden groeien) was er een foto upload van lycos.
dat is een derde party, die fotos waren extern gelinkt en we waren allemaal dol enthousiast dat we UBERHAUPT plaatjes konden zien.
ja die zijn verloren omdat lycos dat opgedoekt heeft.

en stompzinnige opmerkingen als dat de beheerders die dan maar even terug moesten plaatsen, geven in mijn optiek ernstig de tekortkoming in kennis over internetzaken weer van die persoon die dat "even" zegt.

schat het forum op zijn waarde, we zijn nederlands grootste databank van informatie en leesplezier over de modelbouw.
samen maken we dit steeds groter.

gerard.

Ik haal inderdaad zelf mijn foto's weg tegenwoordig.
wat mij betreft mogen mijn draadjes ook weg dat zeg ik toch?
Er zijn een paar draadjes die ik graag had willen houden maar daar zijn juist de foto's niet door mij weggehaald.
Verder zie ik niet zoveel data bank op het forum eerlijk gezegd.
Laten we nu eens eerlijk zijn zoeken lukt mij in iedergeval niet meer op het forum.
Als ik wat wil weten start ik toch een nieuw draadje of ik vraag het via een pb aan iemand waarvan ik verwacht dat hij het weet.

En jullie blijven net doen of ik een voorstander ben van alles weg te gooien.
Dat heb ik toch al veel keer herhaald dacht ik, dat ik dat helemaal niet wil.
En te zeggen baat het niet schaad het niet vind ik niet waar.
Als alles weer eens een beetje geruimd zou zijn kan je weer makkelijker zoeken dus begin je minder snel een draadje.
Ik heb meer het idee, dat er mensen zijn die het geweldig vinden dat er zoveel draadjes en reacties zijn, daar kicken denk ik sommige op.

Dat gaat vooral over de nieuwere draadjes, daar gaat het hier in dit draadje dus niet over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back