Grote viertaktmotor (hard op fantaseren)

Hey frank,

Ik ben bang dat ik toch maar richting een tweetakt moet gaan denken, maar dan zal het gewoon een zenoah, 3w oid worden. Ik moet nog even orienteren!

Ik heb prachtige 4tacten gezien na tips van Ron en Jeroen. Onder andere van kolm en bear. Maar met die prijzen wordt me dat toch echt ff te gek. Ik hoopte met een Honda basis een mooie viertakt te kunnen maken, dan ben je natuurlijk ook wel meer geld kwijt dan een tweetaktmotor maar dan is het onderdeel van de hobby.

Ik denk echter na wat tips dat het voor mij onhaalbaar is, met name door het gewicht. Met alleen een aangepast Carter ben je er niet.

Dus ik heb het idee los gelaten en ga ik eens kijken wat er op tweetaktmotoren te koop is maar zelf maken op basis van een brommerblokje heeft dan geen zin meer, het doel was een grote viertakt.

Voordeel is wel dat mijn ss50 heel in de schuur kan blijven. Ik rijd hier zomers een enkel keer nog mee naar mijn werk (voor de kenners 70cc viertakt met hogedruk kop. 18mm carb. En mechanisch vervroegende ontsteking) grijns van oor tot oor, net of je weer 16 bent (goed oppassen voor de politie) !!!!!!!!!!
Ik rijd niet hard hoor...get gaat om het idee dat het kan en ik vind het blokje prachtig!

Groetjes

Niels

Laser Engines UK ?

70, 80, 100, 120,150, 180
&
160V, 200V, 240V, 300V, 360V

Jan Hermkens gebruikt ze meestal (altijd?) in zijn schaal-modellen:
Jan Hermkens RC Model Scale Planes

150%20front%20web%20crop.jpg
ALASER-160V%20FRONT%20WITHOUT%20DIMENSIONS.jpg
150%20side%20web%20crop.jpg
piston%20resize.jpg

Laatst bewerkt:
Je zou de blata BR2 kunnen overwegen
2 takt watergekoeld en een hele bult vermogen
een iedeale motor mits je er een vertraging voor zet
het blokje draait top namelijk iets van 1400 toeren
voor de mustang vermogen genoeg en geen gaten in de neus

De Honda SS compleet houden
Ik heb zelf een SS50 waar een imi 110 cc blok op zit
Maar ik heb nog een origineel gereviceerd blokje liggen
72cc 19mm carberateur racenokkenas en een nipondenzo raceontsteking
en ik heb nog mij honda C70 ook 70 cc liep ook veel te hard

Man wat waren dat mooie tijden

helaas kan je nu nietmeer dat doen wat vroeger wel kon

Haha, wat grappig dat er meerdere zijn die nog erg aan het brommen vast houden! je zou bijna gaan denken aan een modelbouwforum.nl brommertocht ;-)

Ik kan niets vinden over die blata BR2 (niet via Google) tenminste niets wat lijkt op een losse motor voor vliegtuig toepassingen

Waarom noem je deze motor? kan ik dan niet net zo goed voor een van de bekende merken 2 tact gaan? Zenoah 3W etc
het wordt toch nooit meer een viertakt geluid?

de 1/4 P51 heeft een 50cc twee takt nodig volgens de tekening van yke, de grootste Laser viertakt 1 cilinder is 30 cc methanol, dat zal niet voldoende zijn, ik verwacht dat de v motor niet past maar dat moet ik even bekijken

een 50 cc benzine 2 tact kan je dat vergelijken met een 50 cc methanol viertakt? of moet je dan al richting 70 cc oid?

Hey frank,

Voordeel is wel dat mijn ss50 heel in de schuur kan blijven. Ik rijd hier zomers een enkel keer nog mee naar mijn werk (voor de kenners 70cc viertakt met hogedruk kop. 18mm carb. En mechanisch vervroegende ontsteking) grijns van oor tot oor, net of je weer 16 bent (goed oppassen voor de politie) !!!!!!!!!!
Ik rijd niet hard hoor...get gaat om het idee dat het kan en ik vind het blokje prachtig!

Groetjes

Niels

LOL, enkelen hier met dezelfde passie, ook ik rijd af en toe nog met mn CD50 ....erm 90 ;-) ( op de hondadagen van vroeger heb ik overigens m'n vrouw leren kennen, lekker ding op een prachtige c50)
Ik ben overigens wel eens aangehouden als ouwere jongere op de honda...maar de agenten vonden het alleen maar interessant ;-)

Ik zit er zelf nog aan te denken weer een 103 op te tuigen naar vroeger model...

Laatst bewerkt:
Haha! ja een vrouw met een c50 kan je niet laten lopen natuurlijk ;-)

Je bedoelt een 103 met een voorvork van acht meter ;-)

Volgens mij ligt er nog een complete 102 peugeot bij mijn vader op zolder.....met zon plastic tank onder het zadel

Ook een geestig project! Maar die is van mijn broertje en die is hem nog niet vergeten.......

Ik heb ooit de nozemchallenge mee gedaan Google maar even

Een soort canonballrun maar dan met brommers inplaats van ferrari's we hadden namelijk geen geld voor volg-helikopters met onderdelen.....

Check maar eens nozemchallenge via Google. Een tocht van 500 km met oudere jongeren op kreitlers zundaps en dergelijke...hoe ouder hoe mooier. verdeeld over twee dagen

Het eerste jaar deed ik mee op een Lely invalide brommer een soort driewieler met een jlo blok (2bak hand) op een van de achterwielen.
Voor de wind heuvel af gingen we 32 km per uur.... Dan is van Alkmaar naar Made in Braband nog een heel eind......(10 uur smorgens gestart en 1 uur snachts aangekomen)

Dus daarna maar een ss50 opgebouwd zodat we het jaar daarna ook nog optijd waren voor een biertje

Laatst bewerkt:
Geinig, wel iets om te onthouden die nozems.Ik zie net (swry maar dit gaat helemaal off topic :-) ) dat er een 103 te koop staat voor 75 euro, precies het zelfde model waar ik mee begon.....ik ga toch es ff bellen.

120768523_1.jpg

Haha ja dat gaat dus helemaal verkeerd. Dat heb ik nou ook altijd!!!

Maar goed laten we maar proberen om weer terug te gaan naar ....

:ontopic:

Pb ff als je de 103 scoord. Ik wil het wel ff horen natuurlijk :D:celebrate:

Ik noem die motor omdat i watergekoeld is
iedeaal voor in de mustang
kijk is bij de minibikestunter.nl
het blok kost 150 euro afgerond is 40 cc en heefd 8 a 9 PK
er is ook een big bore kit voor te koop dat is i 50 cc
hij moet wel aangepast worden
verwijderen trekstarter en overtolig montagemateriaal

ik heb zo een motor getest op een miniquad
werkelijk geweldig wat een vermogen
de bedoeling was hem om te bouwen maar bij een inbraak is de quad gestolen

ik was ook bezich een 2 cilinder te bouwen maar stuite op wat problemen

Hoi Jeroen,

Nou jahh!!! hoe krijgen ze het voor elkaar......voor 60 euro verkopen die lui een compleet motorblok met carb, ontsteking en trekstarter..... das bijna de prijs van een knappe gloeiplug ;-) ( beetje overdreven dan)
Ongelovelijk dat je het ervoor kan maken, transporteren en dan met winst verkopen ( neem ff aan dat ze winst maken)

het klinkt best aantrekkelijk om voor 150 euri een watergekoeld blokje te kopen en dit te testen maar iets houd me tegen!

Als hij met een klap op 11000 rpm vastloopt (krukas of drijfstang die breekt of een zuigerveer die een poort in klapt) dan moet de motor wel heel goed vast zitten wil hij niet uit de neus van het vliegtuig knallen......zwevend terug naar het veld kan je dan ook wel vergeten...

Ik laat het motor stuk ff liggen, ik ga eerst proberen om de tekening van Yke over te zetten in Acad zodat ik spanten en ribben kan laten snijden.
(ik wil ook kijken of ik de vleugel deelbaar kan maken ( wordt nog listig met het landings gestel)

ik heb vroeger op school les gehad met Acad 7 dus zal wel een en ander moeten ophalen.... als het gelukt is stuur ik je uiteraard de bestanden terug als dank voor de tekeningen van Yke en de tips

Groet

Niels

Voor de mustang is de deling van de vleugel vrij simpol
deelen bij de eerste spant naast de romp
elke poot zen eigen aansturing in de vleugel

de blata br2 motor word veel gebruikt in de midibike racerij
ze lopen niet vast
die hele goedkope motortjes van 60 euro zijn de standaart minibike blokjes
daar heb je niks aan
te wijnig vermogen

van de blata heb je de lucht en de watergekoelde vercie
ik wil er komen jaar 1 gaan ombouwen om mee te testen

Hmmm ik ga zo'n blata in gedachte houden, zit er een waterpomp op? of is het door natuurlijke stroming van warm water (warm water stijgt verhaal?)

maar ik denk dat ik bij tweetakt dan nijg naar de standaard oplossing waar alles al is uitgevogeld.
(zag een 3W80 te koop staan) zoiets lijkt me niet gek en voorkomt een hoop gedonder!

maar goed eerst maar eens gaan tekenen!
dank voor de tip van het delen, ik had daar al aan gedacht maar het jammere is dat de wielen dan uitsteken als de vleugel gedeeld is ( niet de bedoeling om met de vleugel de hele tijd te gaan lopen stoten maar voor vervoer toch niet ideaal.)

IK dacht zelf aan delen in het midden en dan op de romp te schroeven ( vleugel verbinding middels een koolstof buis wat je veel bij die grote 3D kisten ziet. de verbinding met de romp houd dan meteen de twee helften bij elkaar.
zal nog eens goed bestuderen

Yke gebruikte voor zen deeling aluminium kokers in de romp en esse houten balken in de vleugol
ouderwets maar loei sterk

de uitstekende wielen zie je vaker bij de mustang maar dat levert geen problemen
maar in het midden delen is ook een goede oplosing
je houd dan wel wat minder ruimte in de romp over

de blata watergekoelde motor is standaart met ingebouwde centivugaalpomp voor de koeling

de 3 w 80 is een beetje overkil maar met een verlengde propmenemer wel in de kap te krijgen

leuk ga ik ook volgen.
Ik heb de moed nog niet bij elkaar kunnen rapen om de Mustang in acad te zetten. Maar ik heb wel binnenkort een nieuwe laser ter beschikking van 400 watt. En daar mee maak ik binnen een paar uur alle onderdelen voor die kit.

Mocht je willen gaan laseren dan moet je me maar een pbtje sturen. dan kunnen we mischien iets afspreken.

Ruimte om te bouwen is geen probleem ik heb een hal van 500 m2.

Hoi janhein

Met zon hal kan je ook een 1op1 gaan maken ;-)

Bedankt voor het aanbod, als ik een paar spanten getekend heb zal ik die eens naar je toe sturen om te kijken of mijn tekening bruikbaar is.....ik heb zelf nog geen ervaring met lasersnijden

hahahaha

we zijn al een 1:1 opduwer aan het tekenen om van de zomer mee te kunnen rond tuffen, daar komt een electromotor in.

Dus kom maar op met die onderdelen desnoods haal ik ze onder de frees machine door die kan 3 meter aan ;-).

Nou ik wil nog een echte fokker d7 gaan bouwen
kun je daar ook een lazersnijpaketje van maken
of voor een echte D21

DROOOOOOMMMMMMM

Heel leuk zo'n mustang!
Als tip misschien kan je nog wat afkijken bij de h9 mustang 150 (2.20m met 36 cc)

Succes !!

Laatst bewerkt:
Back