Hey frank,
Ik ben bang dat ik toch maar richting een tweetakt moet gaan denken, maar dan zal het gewoon een zenoah, 3w oid worden. Ik moet nog even orienteren!
Ik heb prachtige 4tacten gezien na tips van Ron en Jeroen. Onder andere van kolm en bear. Maar met die prijzen wordt me dat toch echt ff te gek. Ik hoopte met een Honda basis een mooie viertakt te kunnen maken, dan ben je natuurlijk ook wel meer geld kwijt dan een tweetaktmotor maar dan is het onderdeel van de hobby.
Ik denk echter na wat tips dat het voor mij onhaalbaar is, met name door het gewicht. Met alleen een aangepast Carter ben je er niet.
Dus ik heb het idee los gelaten en ga ik eens kijken wat er op tweetaktmotoren te koop is maar zelf maken op basis van een brommerblokje heeft dan geen zin meer, het doel was een grote viertakt.
Voordeel is wel dat mijn ss50 heel in de schuur kan blijven. Ik rijd hier zomers een enkel keer nog mee naar mijn werk (voor de kenners 70cc viertakt met hogedruk kop. 18mm carb. En mechanisch vervroegende ontsteking) grijns van oor tot oor, net of je weer 16 bent (goed oppassen voor de politie) !!!!!!!!!!
Ik rijd niet hard hoor...get gaat om het idee dat het kan en ik vind het blokje prachtig!
Groetjes
Niels
Ik ben bang dat ik toch maar richting een tweetakt moet gaan denken, maar dan zal het gewoon een zenoah, 3w oid worden. Ik moet nog even orienteren!
Ik heb prachtige 4tacten gezien na tips van Ron en Jeroen. Onder andere van kolm en bear. Maar met die prijzen wordt me dat toch echt ff te gek. Ik hoopte met een Honda basis een mooie viertakt te kunnen maken, dan ben je natuurlijk ook wel meer geld kwijt dan een tweetaktmotor maar dan is het onderdeel van de hobby.
Ik denk echter na wat tips dat het voor mij onhaalbaar is, met name door het gewicht. Met alleen een aangepast Carter ben je er niet.
Dus ik heb het idee los gelaten en ga ik eens kijken wat er op tweetaktmotoren te koop is maar zelf maken op basis van een brommerblokje heeft dan geen zin meer, het doel was een grote viertakt.
Voordeel is wel dat mijn ss50 heel in de schuur kan blijven. Ik rijd hier zomers een enkel keer nog mee naar mijn werk (voor de kenners 70cc viertakt met hogedruk kop. 18mm carb. En mechanisch vervroegende ontsteking) grijns van oor tot oor, net of je weer 16 bent (goed oppassen voor de politie) !!!!!!!!!!
Ik rijd niet hard hoor...get gaat om het idee dat het kan en ik vind het blokje prachtig!
Groetjes
Niels