Groter lipo in graupner micro 47G ?

• Topicstarter Topicstarter johnny29
  • Startdatum Startdatum
J

johnny29

Guest
Ik heb gister een micro 47G gekocht van graupner en meteen aan het vliegen gegaan.
Iedere keer als alles net lekker gaat is de accu leeg (ong. 15 min.), nu was mijn vraag of iemand weet of ik er bevoorbeeld een 1200 maH onder kan hangen en deze gewoon kan laden met de bijgeleverde graupner lader.

Je bell kan wel een paar grammen méér omhoog zeulen maar ..
Na 15 minuten vliegen zijn de motorkes al serieus warm en zou je ze een tijdje moeten laten afkoelen wil je dat ze een redelijke levensduur hebben.
Een zwaardere lipo? Dus: motoren moeten nog harder werken + nog langere vliegtijd...dus motoren worden nog heter...
Ik zou het niet doen :wink:
Kijk eens in het Lama-draadje, misschien vind je daar een antwoord....

Je hebt daar inderdaad een goed punt wat de motortjes betreft. Waar het vooral om gaat is dat een tweede lipo erbij wil hebben en het dan maar beter in een keer goed kan doen.
Een kwartiertje voor de koeling is al heel anders als anderhalf uur wachten tot de batterij weer vol is.

Je kan beter 2 lipo's kopen met iets minder capaciteit dan proberen dezelfde capaciteit uit 1 lipo te halen. Dit geld eigenlijk voor alle modellen en met name als ze zo licht zijn.

Dit snap ik helemaal en ben het ook nog mee eens. Een 800 mAh zit er standaard bij, wil ik nu een 2de accu dan heb ik de keus uit een 800 mAh voor rond de 30 euro of een 1200 mAh voor iets meer als 20 euro.

Iets anders, kan mijn Graupner Lipo-lader die 1200 mAh ook laden ?

Inderdaad zoals Amstel76 zegt: gewoon dezelfde accu bijkopen...
Je kan met de bijgeleverde lader ook zwaardere accu's laden maar dat duurt dan gewoon langer.
Je lader laadt met 800mA dus reken maar uit hé :wink:
Dat wordt voor een 1200mA accu al méér dan anderhalf uur......

Het is helemaal klaar, ik bestel er van de week wel een 800 mAh erbij.

Hartelijk dank voor de reacties.

Back