Grotere beginners heli

Ik vlieg nu prima met mijn lama en met mijn DF04 begint het ook al aardig te gaan, maar ik ben nu op zoek naar een grote(re) heli om te vliegen met wat meer wind. Budget maakt niet heel veel uit, ik verdien wel redelijk wat, helemaal nu in de vakantie, maar ik wil het toch het liefst rond de €500-600 hebben, anders wordt het me te duur en de crashkosten moeten ook niet al te hoog zijn aangezien ik bang ben dat ik in het begin nog wel behoorlijk wat crashes ga maken. Wat is een goed type heli wat redelijk crashbestendig is, niet al te duur, niet te dure reserveonderdelen en hij moet met redelijk wat wind nog kunnen vliegen. (ja ik weet het, ik ben veeleisend :lol: )

Hoi Scoutcow,

Als je ee wat grotere heli wil, en dan praten we niet over een TREX denk ik dat je met je budget van 5 à 600 euro niet ver zal springen hoor.

Als je iets groters zoekt ga je in de richting van de Logo 10 van Mikado of de Spirit van Robbe of misschien (maar dit is reeds een verouderde heli) een ECO 8 van Ikarus. Ofwel ga je voor de TREX 600.

Maar voor die 5 à 600 euro ga je hoogstens een helikit hebben met motor en reglaar enmet wat geluk nog wat servo's erbij. Dan heb je nog een deftige ontvanger, gyro en batterijen nodig.

Ofwel moet je 2dehands iets op de kop zien te tikken.

Grtn,
Dirk

Tja, je enige optie is eigenlijk een LMH Corona (zoekfuncktie gebruiken!), deze is groter als een T-rex, zeer crashbestendig en goed te vliegen met wat wind.

Helaas ook FP, Fixed pitch. Net als jouw DF nu gaat die omhoog door zijn rotor sneller de laten draaien ipv de rotorbladen te kantelen. Nadeel is dat je er niet mee op de kop kunt vliegen.

Wil je een grote CP heli, vergeet dan maar dat je daar een crashbestendige heli van kunt vinden. Reken maar minimaal 100 - 200€ schade per crash.

Spirit van Robbe of misschien (maar dit is reeds een verouderde heli)

Dirk, dat valt best mee hoor.

Voor 900 euro heb je daar toch echt wel een redelijke setup voor. Crashes zijn niet te duur, vooral niet met houten bladen.

Ik zou voor een rex gaan, zeker als je niet perse een grote zoals de eco ofsow wilt. Kijk op andere forums (zoals runryder) en je ziet vanzelf dat de trex zowat de populairste elektro heli is over de gehele wereld (weet niet als dit echt sow is, maar de trex onderwerpen hebben wel veruit de meeste posts).
Zeer crash economisch., Heb nu 3 crashes gehad met elk ongeveer 25 a 30 euro schade.

Ik kan mijn rex (Wel headspeed omhoog gooien) prima vliegen met een stevige wind. Tuurlijk merk je de wind wel, maar geeft het vliegen naar mijn mening weer eens een extra dimensie ten opzichte van wind stil vliegen.

Wil je groter dan wordt het alleen maar duurder. En een geschikte ruimte om te vliegen wordt er ook lastiger door.

Doordat de trex zo'n populaire heli is, is er erg veel support voor (instructie video's) over hoe hem in elkaar te zetten. Ik hem na mijn lama de trex gekocht en volledig zelf in elkaar gestoken en afgesteld dankzij deze instructie video's.

En welke versie van de Trex is dan aan te raden? En waar kan ik alle onderdelen kopen zodat hij helemaal vliegklaar is, want nu heb ik nog helemaal niks, want van de DF04 en lama kan ik verder niks gebruiken voor de Trex en ik wil die natuurlijk ook gewoon RTF houden voor als ik weer even in het klein wil vliegen :wink:

Als je de trex binnen europa wilt halen is deze duitse website een goed adres. Veel goedkoper dan wanneer je hem in Nederland zou kopen.

http://www.freakware.de/shop/artikelseite.php?wgruppe=174

Welke versie je moet kopen ligt aan jezelf, hoeveel je in totaal wil gaan uitgeven. Wil je gewoon iets wat goed vliegt en er niet super mooi uitziet, dan is de xl v2 (210 euro) versie voldoende. Wil je de beste/mooiste versie dan heb je de SE versie nodig (450 euro).

Verder zul je nog een ontvanger en zender moeten kopen.(prijzen varieren van 150 tot 250)
1 of meerder accu's (als je uit buitenland besteld ongveer 50 euro per stuk)
Een gyro (goedkoop 70 euro, beste 140 euro).
4 servos (cheap tower pro, naar mijn mening voldoende in de leerfase waarin je ng geen 3d doet, 35 euro (voor 4) / Of de meest toegepaste Hitec hb-56 a 25 p/s =100 euro.

Maar voordat je hem wil gaan kopen raad ik je aan, om je eerst goed in te lezen op forums. Om enkele te noemen:
www.trextuning.com
www.helifreak.com (met instructie video's van finless)
www.runryder.com

Ga pas over op kopen nadat je jezelf goed geinformeerd hebt over het geheel.

Over een maand of 2 a 3 ben ik ook pas van plan hem te kopen en dan hoop ik ook flink wat geoefend te kunnen hebben op mijn 2 micro's en dan heb ik ook wel genoeg info gevonden denk ik en ik ga denk ik toch voor de SE dan

Tjah, moeilijk te zeggen. Eerste keer schrok ik er toch van dat ie anders vloog dan een lama. Toen heb ik een simulator gekocht en daarmee geoefend. Naar mijn mening vliegt ie zeer nauwkeurig zoals in de simulator.
Juist omdat ie zeer stabiel (mits goed afgesteld) denk ik dat het een goede begin heli is. (je moet natuurlijk niet sow stom zijn om bij je eerste vlucht een winderige dag te kiezen.) Eerst wennen aan de controls bij geen tot zeer lichte wind en dan pas proberen te gaan vliegen met een wat steverige wind.

omdat jij al gewent bent om met de df4 zou die een stuk makkelijker te vliegen zijn.
dit omdat een fp nog al sompig reageerd en een cp zo als de trex direct.
wel moet je in de gaten blijfen houden dat direct sturen betekend dat je even weer voledig op nieuw moet beginnen wil je de heli heel houden.
de kans is namelijk dat je meteen gaat oversturen.
maar zodra je dat achter de rug hebt zal het veel makkelijker zijn

http://www.4rc.nl/N_art_660.html
http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=1_96&products_id=1470
dit is de se die andere is gewoon de oude versie maar dan een slagje groter.
bij eheli is de se zonder motor 397 euro
bij 4rc is de se 418.50 euro met motor en regelaar.
bij eheli is die 419 met motor.
http://www.4rc.nl/N_art_659.html dit is de zelfde heli als die jij laat zien maar dan zonder de accu,servo's,gyro en met de standaard regelaar en motor van align.
even shoppen kan je veel op leveren.

Back