GWS beaver of slowstick?

• Topicstarter Topicstarter Xearo
  • Startdatum Startdatum
X

Xearo

Guest
Welke van de 2 is het beste geschikt als eerste echte vliegtuig?
heb wel enige ervaring met speelgoedvliegtuigen, dat lukt me al best aardig, nu eens een beetje voor de echt proberen. electronica heb ik al.

ze vliegen allebei als een fluitje van een cent.

De Slowstick is nog een stuk trager (grotere vleugel) en kan wat meer gewicht verdragen.
De Beaver is mi. mooier want heeft een echte romp. De slowstick heeft de bekende "onverwoestbare aluminium buis romp"

Je kan ook voor een E-Starter gaan, maar dat gaat direct een stukje sneller.

Het meest safe speel je met de Slowstick het mooiste met de Beaver en het leukste (als je iemand hebt om je te helpen leren vliegen) met de E-Starter.

Keuzes...

die estarter heeft rolroeren. dat komt later wel :)

en hoe lang kan je ongeveer vliegen met een 7,2v 400mah accu(deze worden door gws geadviseerd) bij de beide modellen? haal ik daar 5minuten mee?

en nog maar meteen een vraag erbij. ik heb een mooie lichte regelaar, maar deze kan maar 5A aan, kan ik de beide modellen vliegen op 7,2v met std motor?

hoeveel ampere heeft de motor nodig? meer als 5 ampere trekt gaat het wel een rokerige bedoening geven
als alternatief voor de accu zou ik een lipo€ accu nemen dan heb je veel meer Mah's voor het zelfde gewicht.
denk wel aan een lipo lader die heb je dan wel nodig en zijn er al voor €20 euro
kijk maar eens op de site van rctechniks.nl voor de lipo en de lader

Xearo,

Die std motor, is dat zo een klein langwerpig motortje ? (met vertragingskastje)
Ik heb gevlogen met een multiplex lupo en pico stick ,met zo een soort motor en soortgelijke regelaar (robbe 5 amp slowfly + lipo accu).

Geen problemen mee gehad, alleen gaan die motors zo snel kapot.

Met een lipo 1000mA kon ik ongeveer 45 min. vliegen, dus ga er even vanuit dat je met je 400mA accu ongeveer 10 minuutjes kan vliegen (afhankelijk van het gewicht en prop van het toestel)

Heb net zelf een slowstick besteld inc. borstolloze motor juist vanwege het feit dat de motors niet zo lang mee gaan.

ik ben begonnen met een gws beaver. deze had een speed 400 6volt met een 7047 prop. dat vloog heel mooi. ik vloog met 7 penlite nimh. dat ding vloog een keer zo hoog dat ik hem even kwijt was. Ik had wel de neus wat gestroomlijnder gemaakt met de top van een 1.5ltr spa petfles. dat beschermde direct ook mijn motorasje tegen neuslandingen door middel van een ringetje onder de prop die tegen de afgezaagde opening kwam bij een crash. het motortje zat flexibel met elastiek gemonteerd. want als je dat vastlijmt is je as dan zeker krom bij neuslanding.

Back