prop-er
Forum veteraan
Ik heb sinds een maand of twee een mooie klein licht GWS lipo pack.
Met de volgende specs:
11,1 Volt Kapazität: 1300 mAh, Zellen von TOSHIBA!)
8C durchschnittliche Strombelastung möglich ! (kurzzeitig bis 10C möglich)
also Auslegung des Antriebsstrangs bei Vollgas bis ca. 13A möglich, da nie durchgehend Vollgas geflogen wird.
Abmessungen: ( L x B x H ) 63mmx37mmx15mm
Gewicht 80 g
Stecker: JST
Ik heb ook een 15C kokam 1250mAh, welke door mijn graupner lipo charger 4 in een half uurtje met 2,5A geladen wordt. (ja, da's eigenlijk te veel, maar het gaat al een half jaar goed, geen merkbare schade aan de lipo)
Tot mijn verbazing bleek dat de GWS met slechts 0,5C oftewel 0,6 A geladen werd. Duurt dus zomaar even twee tot drie uur voordat we weer kunnen vliegen...
Dat vliegen doen we met de Easystar, en een BP-21 Brushless motor op een APC SF 7x4 prop. De met een stroomtang gemeten max. static stroom is 10A, vol gas, volle pack.
Na een vlucht van 20 minuten is de pack goed warm, maar nog gewoon met de hand vast te houden.
Na 10 keer gebruikt te hebben wil de pack nu niet meer opgeladen worden. De Lipo charger wil er niet meer dan 0,075A doorheen sturen...
Daarna gecheckt of het aan de oplader lag, maar met het opladen van de KOKAM werkt alles zo als het hoort....
Wat nu?

Met de volgende specs:
11,1 Volt Kapazität: 1300 mAh, Zellen von TOSHIBA!)
8C durchschnittliche Strombelastung möglich ! (kurzzeitig bis 10C möglich)
also Auslegung des Antriebsstrangs bei Vollgas bis ca. 13A möglich, da nie durchgehend Vollgas geflogen wird.
Abmessungen: ( L x B x H ) 63mmx37mmx15mm
Gewicht 80 g
Stecker: JST
Ik heb ook een 15C kokam 1250mAh, welke door mijn graupner lipo charger 4 in een half uurtje met 2,5A geladen wordt. (ja, da's eigenlijk te veel, maar het gaat al een half jaar goed, geen merkbare schade aan de lipo)
Tot mijn verbazing bleek dat de GWS met slechts 0,5C oftewel 0,6 A geladen werd. Duurt dus zomaar even twee tot drie uur voordat we weer kunnen vliegen...
Dat vliegen doen we met de Easystar, en een BP-21 Brushless motor op een APC SF 7x4 prop. De met een stroomtang gemeten max. static stroom is 10A, vol gas, volle pack.
Na een vlucht van 20 minuten is de pack goed warm, maar nog gewoon met de hand vast te houden.
Na 10 keer gebruikt te hebben wil de pack nu niet meer opgeladen worden. De Lipo charger wil er niet meer dan 0,075A doorheen sturen...
Daarna gecheckt of het aan de oplader lag, maar met het opladen van de KOKAM werkt alles zo als het hoort....
Wat nu?