GY 401 of GY601 wat is het verschil.

• Topicstarter Topicstarter opie
  • Startdatum Startdatum
Als ze daar nog intrapt hebben jullie waarschijnlijk nog niet zo lang een relatie of is de noodzaak van het 'bloemetje-meenemen' nog niet zo vaak voorgekomen. Dit laatste lijkt me in ieder geval bij Gerard uiterst onwaarschijnlijk...

ach, met een latje balsa onder de arm thuiskomen en klagen dat de giro traag is werkt nog steeds aardig :mrgreen:

ik ben inmiddels 10 jaar bij mijn vriendin en helaas ziet die aan mij precies wanneer het weer geld gaat kostten :D

Speakin' about 401 of 601.

Merk dat bij een aantal verwoede pogingen om een tail launch te maken. (let wel op veilige hoogte), dat de staart niet strak blijft staan maar wegdraait.

Is dit iets wat met een 401 niet te doen is, of puur mijn amateurisme?

Het wegdraaien van de staart heeft waarschijnlijk meer te maken met het terugvallen van het toerental.
Bij mijn Raptor 90 met 401 heb ik nooit ervaren dat de staart wegdraait bij het achteruitvliegen.
Bij mijn Threedee NT met 401 draait de staart meteen weg als hij niet precies voor de heli staat.
Bij de Treedee NT valt het toerental flink terug bij vol pitch en heeft de staart dus veel minder kracht.

tieske

ammateurisme , denk ik
je stuurt dan in je enthausiasme de staart een stuk.
ik had dat in het begin ook ( nog soms wel ) maar ik kan vertellen dat andere staartbladen kunnen helpen. met de originele had ik wel eens dat ie eruit klapte en met de bladen die ik nu heb niet meer 90mm carbon blaadjes.

ik heb trouwens de 502 gyromet 9254

groet dennis

Philip,er zit dan waarchijnlijk iets niet goed in je setup,of zoals Dennis zei,dat je zonder dat je er erg in hebt per ongeluk de stick een beetje beweegt.

Als je de staart fel hebt staan qua sturen dan kun je mischien wat expo instellen.

Met een 401 gyro moet je gewoon een tail stand launch kunnen doen...

Er is eventueel een tussen oplossing de 502, deze Gyro is vrijwel gelijk aan de 601 qua instelmogelijkheden echter heeft wel de de optie om zowel analoge als digitale servo’s te gebruiken.

Misschien zijn er Heli vliegers die ook ervaring hebben met deze Gyro, zelf gebruik ik deze Gyro in mijn NT en Vigor.

Gr Ronald

Misschien zijn er Heli vliegers die ook ervaring hebben met deze Gyro

Dennis (Sprokkel) heeft deze op zijn helicopter zitten samen met een 9254. Eigenlijk merk je weinig tot geen verschil met de 601, maargoed... het prijsverschil is ook erg klein.

Persoonlijk zou ik of voor de 401 of voor de 601 kiezen maar eigenlijk nooit voor de 502. Dennis had deze gekregen in plaats van de 401, die uitverkocht was toen hij hem ging kopen.

Cheers,

Richard

Ik ben het meer met Tieske eens.

Waarschijnlijk stort de motor teveel in.
Probeer de pitch-max instelling is te verlagen en probeer het opnieuw!
Een hoger gyro instelling vraagt ook meer van de motor en werkt dus
averechts.

Gr Frans.

heyy jongens ik wou hier net iets over posten

zelf ben verkeert begonne,omdat het duurder was dan ik verwachte
dacht ik ik koop eerst de m'n zender en sim daar geen spijt van overigens
maar vlak daar na een giro 501 met s 9450 en govonor
d8 kan ik me daar alvast in verdiepen maar verhuizing nieuw bedrijf etc
heeft het erg lang moeten wachten helaas.

ben erg benieuwd wat het verschil is tussen de 502 en 601 is niet veel
zo te horen maar what about the 501 iemand daar ervaring mee

ik ken enkel mensen met 401 en 601 daar baal ik nu van vandaar dat
ik graag wou switchen om makkenlijker ervaringen tips en truuks
uit te kunnen wisselen
maar mischien kan 1 van jullie me meer vertellen over wat slim en of
verstandig is

mijn configuratie is fc18 v3+pcm , govonor ,501 s9450 , en 4x s9202
dat alles in de rap 50 v2

grntx:Miki

Naar mijn mening houd een GY401 de staart beter vast dan een GY501. Ik heb zelf nooit een GY501 gehad, maar ik heb er wel eens eentje moeten afstellen voor iemand anders. Ik was toen niet onder de indruk van deze gyro.

De G501 schijnt een fijne giro te zijn, maar het is geen heading hold giro. Ik heb geen ervaring met de G501, maar Rick wel.

De G501 is inderdaad een van de betere Piezo-gyro's uit z'n tijd, alleen in de tussentijd compleet ingehaald door de HeadingHold uitvoeringen.
De G501 is makelijk te onderscheiden van de GY501, aangezien de G501 uit 3 delen bestaat, Sensor, 'rekenkast' en afregelkast met potmetertjes. De GY501 heeft zo'n LCD display-unit alla GV-1, GY-601.
De G501 heeft nagenoeg geen temperatuur-drift maar de max-piro-rate wordt wel behoorlijk beinvloedt door de gain-instelling.
Als je richting 3D-vliegen wilt is een upgrade naar de GY-serie geen overbodige luxe, vooral voor achterwaarts vliegen.
De stuurkarateristiek van de G501 maakt hem zeer gewild bij schaalvliegers, dus voor een net exemplaar is nog wel wat te vangen (PB mij anders maar).

Rick

Ik heb de G501 gevlogen en heb de zelfde ervaring als Rick, ik denk
niet dat een S9250 digitale servo hier nog verbetering in brengt.
Als beginner gyro voldoet deze nog best, het ligt aan jou leerproces of je snel aan een andere toe bent.

De GY502 heb ik nooit gebruikt als 3D giro, echter als F3C gyro
voldoet hij prima. De ouder giro´s vragen wel wat meer zender instel-
lingen om het beste eruit te halen, meer een Try en Error verhaal.

De GY401 met S9253 servo is een plug en fogett combo, met een nadeel
n.l. bij het achteruit vliegen is de kracht van de servo te klein. Ook zijn er
piloten ( ik ook ) waarvan de servo stuk is gegaan.
De pirouette constante met veel wind in niet perfect, wat voor F3C wel wordt vereist.

De GY401 met S9254 servo is een beter alternatief in hoevere deze combo zijn pirouetten doet weet ik (nog) niet, heb deze combo nooit
gevlogen.

De GY601 is het neusje van de zalm en dat kost nu eenmaal geld.

Gr Frans.

jammer dacht een goede koop gedaan te hebben maar ben overtuigt en
zal eerdaags overstappen naar natuurlijk het neusje van de zalm

problems

hallo mijn GY 601 krijg ik niet meer geprogameerd

het"' Hello "' blijft alleen maar flipperen.

wie weet hier de oplossing voor ??

En heel handig om hier een 4 jaar oud topic voor te kicken? :rolleyes:

Had je veel beter even een nieuw topic voor kunnen openen.

Back