GY401 verplaatsen op mijn Trex

• Topicstarter Topicstarter FranDaMan
  • Startdatum Startdatum
F

FranDaMan

Guest
OP mijn Trex 450 zit de gyro bovenop de gyromount.3

Juni.jpg

Ik wil hem er graag onder hebben, zodat er bij een bladestrike geen GY240 van wordt gemaakt :hammer:

Als hij ondersteboven onder de boom zit, dan zal de switch toch ook van REV op NORM gezet moeten worden, correct ?

Volgens mij wel ja.. heb hem nu ook er onder zitten voor de veiligheid...
altijd eerst even checken voor je op gaat toeren :)

wordt nog weinig opgetoerd. Het waait me te hard en ik ben gewoon bang voor dit beest. Hij heeft zoveel meer power dan mijn king.
Gisteren een paar minuten gehovered, maar met 2 seconden hangt het ding voor je neus.

Ik heb het een paar dagen geleden zelf nog gedaan: hoofdbladen d'r af en op een gladde vloer zetten. Rustig op toeren, zoals gezegd. Die van mij ging bijna direct rondjes draaien, dus meteen gas d'r af en niets aan de hand. Even zoeken naar de reverse instelling en klaar.

Gewoon reversen dus.
Eerst maar eens zien dat ik hem aan de onderkant gemonteerd krijg.
Die lastige ronding in het frame bij de XL maakt het er niet makkelijker op :nooo:

Er is mij verteld, dat als je een gyro met normaal dubbelzijdig tape monteerd, je grote kans hebt dat het ding loskomt na een tijdje, of dat er trillingsproblemen ontstaan.
die tweede zal wel meevallen, maar de eerste moet je mee opletten
Normaal tape schijnt na blootstelling aan zonlicht in kwaliteit te verminderen, waardoor het minder hechting krijgt (en dus na een tijd naast je heli hang ipv eronder/erop

Ook is de controle van de ledjes op de 401 dan wat lastig..

En de bijbehorende plakschuimpjes zijn ook niet echt de hoofdprijs...

Tip:
Voor elke start even je rudder stick snel een paar keer van links naar rechts bewegen (throttle hold aan ;) ).
Dan zie je je blaadjes centreren, en stel je je blaadjes opnieuw naar hun centrale positie.
Doen ze dat niet dan is je gyro niet geinitialiseerd..
Werkt bij mijn GY401 en de Spartan760 Gyro.
Ik ben 1x eigenwijs geweest, toch doorgestart, en dat koste me mijn staartvin.

Eric

Laatst bewerkt:
Dat van de stick links/rechts wist ik niet (En kom ik ook niet in de manual tegen) van de 401, wel dat je het 0-punt kan calibreren door 3x snel tussen hh en rate te schakelen.

Voor zover ik het begrijp is dat snel heen en weer gaan met de knuppel alleen voor het controleren van het nulpunt, niet voor het instellen ervan. Daarvoor moet je inderdaad de headinghold/rate schakelaar gebruiken. Ik kan het fout hebben, maar volgens mij niet.

Mhh, klopt i.d.d. zoals jij het beschrijft.
Maar ik gebruik het in ieder geval om te controleren of de gyro geinitialiseerd is, en om mijn bladen opnieuw te centreren voor opstart.
Als de gyro niet goed geinitialiseerd is dan centreren de bladen namelijk ook niet...

Eric

Back