GY401 vs GY611 (+ S9257)?

Hoi,

Ik vlieg altijd al met een GY401 + S9257. Ik vind dit een uitstekend setje en wil eigenlijk niets anders meer. Dit setje is super! Ik heb nog niet met mijn T-Rex 500 gevlogen want ik zit nog op een aantal onderdelen te wachten en heb nog geen gyro uitgezocht. Ik hou het voorlopig bij Futaba. Ik zit me echter te verdiepen in de GY611.

Dit is high-end gyro. Maar wat is het voordeel van een GY611 + S9257 tail servo?

Boudewijn

Volgens mij zijn er ondertussen betere gyro's dan de GY611 en ook kleiner,lichter en goedkoper. Persoonlijk zou ik m'n geld gebruiken voor een CSM SL720. Deze geeft trouwens een veel constantere piro rate dan de GY401 of 611 en nog vele andere voordelen. Alleen heb je er wel wat meer werk mee om alles perfect af te stellen maar het resultaat mag er zijn.De 611 lijkt me trouwens wat veel rommel om op een Trex 500 te zetten,niet echt compact. Gewoon mijn mening ;)

Ik zou gewoon een lichte gyro nemen zoals bijvoorbeeld de Spartan of een JR G770T. De 611 heeft best wat extra gewicht tov deze 2 keuzes.

Idd de CSM gyro's zijn een goede keus ipv 601 of 611 .

Vind je de SL 720 te duur , neem dan een SL 630 ( heeft geen PC interface ) .
Anders een SL 560 Micro en een SL 420E doen zeker voor de 401 niet onder .

Je moet alleen even iets meer mechanisch afstellen .

Henk

Volgens mij is de 9257 een "gewone" digitale servo.
Zal niet gaan werken met de GY611 aangezien er een andere verversing frequentie en pulsbreedte wordt gebruikt.

De GY611 kan met de 9251 of 9256 draaien.

Mijn ervaring met beide is dat de piroutte constanter is en je met met de 611 een zeeer strakke staart hebt (in vergelijking met een 401 / 9254 combi)

Hoewel ik zelf nogal techniek ge*l ben en dus vooral de highend componenten gebruik zal je die, mijns inziens, pas echt nodig bij zeeer geavanceerd f3c / 3d vliegen.

De GY611 heeft net als de GY601 een geheim menu waar je een "gewone" digitale servo kan kiezen. Dit is dus geen probleem.

Zelf heb ik echter ook gekozen voor een lichtere (en potentieel betere) gyro dan de GY611, namelijk de Spartan DS760. Hoe deze bevalt weet ik na zaterdag.

Cheers,

Richard

Thanks for the input. Ik heb gelezen dat de GY611 zelfs met de S9257 (inderdaad via verborgen menu, althans moeilijk te vinden) veel beter werkt. Overigens de S9257 is wel made for gyro use, laat daar geen misverstand over zijn.

Weet iemand toevallig hoeveel zwaarder deze gyro is in vergelijking met de GY401?

Boudewijn

Laatst bewerkt:
Thanks for the input. Ik heb gelezen dat de GY611 zelfs met de S9257 (inderdaad via verborgen menu, althans moeilijk te vinden) veel beter werkt. Overigens de S9257 is wel made for gyro use, laat daar geen misverstand over zijn.

Weet iemand toevallig hoeveel zwaarder deze gyro is in vergelijking met de GY401?

Boudewijn

Veel beter dan de 401 wel, de Spartan schijnt echter nog beter te zijnm ik krijg er ook een op mijn T-rex 500. Je wilt toch geen 611 met alle nodige kabels en accesoires op zo'n kleine helie? Daar komt bij dat je de 611 niet los kan kopen maar enkel met de tailservo erbij.

Ik zelf neem de Spartan DS760 ism de S9257

Ik dacht uit mn hoofd dat het zo'n 50 gram meer woog. Op een Trex500 is dat redelijk veel gewicht.

Ik heb de Spartan DS760 op mijn T500, fantastische gyro. Deze heb ik icm de 9257.

Echte aanrader, lekker klein en licht, makkelijk te configureren.

Ron

Nou... ik zit er dus nu aan te denken om ook een Spartan ds760 te gebruiken. Ik heb al een S9257, dus die gaat er op.

Moet alleen nog even de moet hebben om over te stappen ;-)

En hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met de spartan ?

Waar is deze momenteel het beste te koop ?

Laatst bewerkt:
Spartan is momenteel gewoon top of the bill, en daarom helaas ook slecht aan te komen :(

Ik kan je vertellen dat de Spartan DS-760 echt een super gyro is (Althans op mijn TREX-600),
wel gelijk de nieuwe Spartan Flash-Link erbij kopen zodat je makkelijk de boel af kan stellen via PC/Laptop
en/of de nieuwe Blue-Link zodat je hem via een PPC of mobiel in kan stellen.

Het ding weegt 16 gram en kan op een electro heli zonder de metalen-plaat gemonteerd worden.

Zelf heb ik hem een paar maanden geleden als package-deal (DS-790 met BLS-251) uit China gehaald,
en heb hem daarom ook best voor een mooie prijs.

Laatst bewerkt:
oh, nou ja, ik heb er geen haast mee.
Het is voor op een 90size elektro, wordt dan de metalen plaat wel aanbevolen eigenlijk ?

oh, nou ja, ik heb er geen haast mee.
Het is voor op een 90size elektro, wordt dan de metalen plaat wel aanbevolen eigenlijk ?

Volgens mij kun je de metalen plaat wel vergeten bij Electro heli's omdat daar gewoonweg veel minder trillingen in zitten.
Omdat het ding maar 16 gram weegt is de metalen plaat (massa) wel nodig bij een brandstof heli. hoe klein/groot deze ook is.

PS. Ik had hem dezstijds bij Gyro > Products > CENTURY-RC.COM gekocht,
en had hem in huis incl. doaune kosten voor € 269,85 De DS-760 + BLS-251
Wel even het bedrag aan laten passen naar rond de € 100,00
Overigens zie ik nu wel dat hij is uitverkocht daar en dat hij ietsje duurder is geworden.
Maar op de site van Spartaan kun je alle winkels even aan klikken om te kijken of iemand hem nog wel in voorraad heeft.

Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je de metalen plaat wel vergeten bij Electro heli's omdat daar gewoonweg veel minder trillingen in zitten.
Omdat het ding maar 16 gram weegt is de metalen plaat (massa) wel nodig bij een brandstof heli. hoe klein/groot deze ook is.

Op de T-Rex 500 heb je deze plaat absoluut nodig! Zonder deze plaat krijg je last van een tail drift/wag die je niet kunt oplossen. Op een T-Rex 450 kun je zonder. T-Rex zijn we nog niet zeker van.

Hoe dan ook, de Spartan ds760 is echt geweldig! Ik wil geen andere gyro meer.

Er zit een metalen plaatje standaard bij de Spartan die je onder je gyro kan plakken.
Is volgens mij om de overdracht van trillingen te verminderen.
Ik heb hem op de Protos niet gebruikt tot nu toe.
De staart staat als een huis bij mij, maar haal er ook nog lang niet alles uit.
Vandaag wat rustige Tictocs geprobeerd, en af en toe last van een beetje zwabber in de staart.
Gain omlaag?

Eric

Back