GY401

Misschin niet de juiste plek om te posten, maar allaaahhhhhh...

we gaan vanmiddag onze logo 10 3D eindelijk weer opbouwen (na crash, bestellen van en wachten op onderdelen).

Nou wil ik graag weten waar en hoe (horizontaal, verticaal) we de gyro moeten/het beste kunnen monteren...

bijna overal zie ik hem liggen op de heli, wat is de reden daarvoor (onze oude 3D gyro was nml. aan de zijkant geplakt).

Thx
Jelle

De 401 moet horizontaal gemonteerd worden, daarvoor zit er een stukje dubbelzijdig schuimtape bijgeleverd.
Er is vast wel een plekje op de logo te vinden toch ?

De reden is dat de gyro een beweging corrigeert over een as. Als je de gyro vertikaal zou plaatsen dan corrigeert ie een verkeerde as.

Heel simpel dus. Nu wordt niet elke gyro op dezelfde manier geplaatst, de Robbe 300 wordt volgens mij vertikaal geplaatst om de rudder as te corrigeren.

Hoop dat dat duidelijk was :-)

Ron

ik heb bijvoorbeeld eens de gyro onder een hoek van 45graden op mijn t-rex gedaan, als ik naar links rolde ging de staart naar rechts, andersom idem. de gy401 MOET dus horziontaal geplaaats zijn.

Houd hem wel ver bij de regelaar vandaan.
De regelaar kan de gyro storen als hij er dichtbij zit.

Nou, hij zit erop, en wat een wereld van verschil, wow wat een mooie, snelle gyro :)

nou las ik alleen in de handleiding dat de hendel niet helemaal naar 0 mag omdat de softstart dan in zou kunnen schakelen en je dus een paar (lange) seconden geen beweging hebt.

Iemand ervaring mee? Hoe werkt dat precies, loop ik het risico om?

Thx again

JJ

aviador zei:
ik heb bijvoorbeeld eens de gyro onder een hoek van 45graden op mijn t-rex gedaan, als ik naar links rolde ging de staart naar rechts, andersom idem. de gy401 MOET dus horziontaal geplaaats zijn.

haha, das een uitdaging om te vliegen :lol:

nou las ik alleen in de handleiding dat de hendel niet helemaal naar 0 mag omdat de softstart dan in zou kunnen schakelen en je dus een paar (lange) seconden geen beweging hebt.

Iemand ervaring mee? Hoe werkt dat precies, loop ik het risico om?
De handle? je stick dus? uuhm, softstart gaat toch om je regelaar? Dan begrijp ik eerlijk gezegt niet waarom je dan geen "beweging" zou hebben... Ik snap de zin denk ik niet helemaal... (heb ook geen logo10)

Sorry, t staat er ook niet zo duidelijk vind ik dan (als leek).

het schijnt als de stick in 0 stand staat en je op toeren gaat komen door de stick te bewegen de softstart inkomt.

Maar als je aan het vliegen bent en je gaat terug naar bijna helemaal geen gas, dat je dan ook in die softstart zou kunnen schieten en dus zonder rotatie komt....

En ja, topictitel is nu niet meer van toepassing, we hebben t over een softstart op een kontronik jazz regelaar :) my bad

JJ

JJ, ik denk dat je hier even moet gaan kijken:

http://www.helifun.info/BasisBestanden/haem_helifun.htm

onder de groene knoppen > bouwbeschrijvingen > Kontronic brushless regelaar Jazz

Je moet de regelaar in Governor mode zetten en je gas niet met de stick regelen maar laten doen door de regelaar.
Het starten doe je dmv. de throttle-cut switch.

Kijk even op de site van Joyce en je vindt een massa info over de Logo.

Succes met de wederopbouw!

Wat is je set-up, zet het even in je onderschrift!

Hallo,

Ik ben van plan om een GY401 aan te schaffen voor een Copterx die ik besteld heb.
Ik zie deze gyro's veel gecombineerd met een digitale servo, maar kan deze ook gebruikt worden met een gewone servo?

Greetz,

Johan

Toch zou ik dit niet snel doen.

Alleen als b.v. geld wilt besparen.

De performance van een 401 met een analoge servo is nou niet bijster ok. Wellicht valt dit weer mee met een hele snelle analoge servo maar die zijn net zo duur. Dan liever een digitale.
We zijn natuurlijk allemaal verwend met die combo's maar het is echt alle waar naar zijn geld

Groet,

Marc

Mits goed afgesteld kan je met een HS81 op een Trex/minititan ook goed 3D vliegen.

Nadat m'n digitale Robbe FS61 Carbon Speed intern was gesmolten (lees: uitgefikt) 8O, heb ik m'n staart servo (mini Titan E325) vervangen voor een analoge HS81MG.

Het is zoals Laurens aangeeft, bij een juiste afstelling is er geen verschil merkbaar :D
M.a.w. ook met een analoge HS81MG staartservo i.c.m. een GY401 staat de staart als een huis.

Bij mij na 2 opgefikte S3154 die totaal de GY401 niet aankunnen.
Ben ik overgestapt naar een S9650 en hier ben ik zeer te vreden over.

Back