GY401

gukke zei:
Bij mij na 2 opgefikte S3154 die totaal de GY401 niet aankunnen.
Ben ik overgestapt naar een S9650 en hier ben ik zeer te vreden over.

johandc zei:
Oei, ik heb net een GY401 besteld met een S3154 :?

johan

Ik ken de S3154 eigenlijk niet? Bedoelen jullie niet de 9254?

Je kan natuurlijk ook zo'n nieuwe Brushlessmotor servo nemen, die gaat prima (volgens Robbe) op 6 Volt.

Greetz van Aldert

gewoon die 3154 gebruiken maar de 401 NIET op ds zetten.

dan moet hij gewoon heel blijven.

zoekt eens op rcgroups achter S3154
dan krijg je de uitleg wat er met diene servo aan de hand is.

Je kan er 2 bijkopen en hem op de swash zetten in combinatie met een 9650 op de staart.
Dat lukt wel.

Moest je hem toch gebruiken. Niet op DS zetten zoals eerder gezegd.
Succes

En het ligt niet aan de Bec spanning want bij mij fikten ze op 4,98V.

(er staat ergens wat meer uitleg over mijn situatie onder de topic Carbooon 400)
Ik ben uiteindelijk overgestapt naar de mini titan met allemaal nieuwe componenten.

Hoi,

Ik heb een uitgebreide Nederlandse Setup Guide gemaakt van de GY401, hij staat op onze website. Zie onderstaande link. Hopelijk heb je er wat aan.

Setup Guide (GY401)

P.S: Laat even weten of je deze informatie nuttig vind en of je er wat aan hebt gehad.

Gr. Boudewijn

Mhhh, das weer fijn om te horen...
Ik heb er gisteren een S3153 (geen S3154) opgezet.
Fikken deze ook af op de DS instelling dan??

Edit:
Phffew, hoop dat dit waar is:

SPECS: Speed: 0.11 sec/60° @ 4.8V - 0.09 sec/60° @ 6VTorque: 21 oz-in @ 4.8V - 23.6 oz-in @ 6VDimensions: 0.86 x 0.4 x 0.79" (21.8 x 10.1 x 20mm)Weight: 0.32oz (9.1g)I use a custom circular horn which is amazing! and I will include it freewith the servo along with the standard servo horns and hardware.I still have all original packaging and boxes as this servo is about50 days old.The servo has been run 6V digital exclusivly and has never shown anysigns of ware, fatigue, or overheating. the s3154 has a history orburnups at 6v but this servo does not share those issues. this servoruns a ball bearing internally and is capable of 6V digital with no issues.My buddy also purchased the same servo simultaneously and he also has noissues at 6v digital.

Eric

Nou... met 6V zeker. Met 5V zou het kunnen, maar ze zijn niet geschikt voor die load. Vergis je niet er komt heel wat stress op de servo te staan.

Moet wel zeggen, kijk nou eens naar de servo armpjes van de S3153/S3154. Het is zijn nano servo's, dat is wel heel erg klein. Ik heb ze ook, maar gebruik je absoluut niet voor de staart.

Gr. Boudewijn

Ik heb vandaag behoorlijk wat gevlogen, was heerlijk weer :)
Ondanks dat er best wat wind stond bleef de S3153 als een rots staan, vliegt echt heel lekker direct en had geen last van de wind.
Na iedere vlucht even gevoeld, was niet eens warm.
Ik gebruik trouwens het servo wieltje i.p.v. armpjes (is altijd beter m.i. als een armpje)
We zien wel hoe lang hij het zo lekker blijft doen, als hij de geest geeft, of niet..., laat ik het wel weten.

Eric

En met een wieltje heb je ook de meeste mogelijkheden om het best in de buurt te komen van de "perfecte" 90 graden.
Elke vertanding is x graden, bij een kruis heb je maar 4 mogelijkheden. Met een beetje geluk zit er 1 bij die perfect 90 graden is.
Bij een wieltje heb je meer mogelijkheden en in het uiterste geval boor je de gaatjes zelf.
Het kan een gedoe zijn maar als je naar een nette setup zoekt :P

Greetz,

Marc

Maarten2 zei:
EricW zei:
Ik gebruik trouwens het servo wieltje i.p.v. armpjes (is altijd beter m.i. als een armpje)
Eric
Waarom is dat beter?

Zie bovenstaande antwoorden.
Ter aanvulling, Een armpje kan makkelijker veren of wijken tijdens belasting.
Een wieltje wijkt bijna niet.
Het is helaas niet altijd mogelijk om een wieltje te gebruiken i.v.m. ruimte.

Eric

Klopt, alluminium armpjes zijn stijver dan plastic armpjes maar niet zo stijf als een wieltje.

Als je flex in een armpje hebt, heeft dit direct gevolgen voor hetgeen wat je aanstuurt.
Of dit nu een flap of de pitch verdraaiing van een Heli blad is.
Je wil het zo liniair mogelijk hebben natuurlijk.

De kracht (=moment) op de as blijft i.d.d.
hetzelfde (M = F x l),
Maar wel constanter zonder vering (sprongkrachten).
Wat toch beter is voor je servo.

Er is nu een hele interresante thread gaande op Helifreak over het aanbrengen van gewichtjes op de staartgrips van een T-rex 450, dit neutraliseert de ongewenste gevolgen van centrifugale krachten op de staartrotor tijdens het aansturen.
Ziet er veelbelovend uit, en kan enorm veel krachten wegnemen op de staartservo.
Ik zal er wel een post van maken als ik wat meer tijd heb.

Eric

Eric,

Ik weet dat die contragewicht gaande is op Helifreak.
Dit is niet nieuw. Ik zal mijn stapel ROTOR's er eens op nazoeken maar hier is zo'n 2 jaar geleden een uitgebreid artikel over geweest. Absoluut zinnig, je krachten op de staartservo worden serieus minder.

Groet,

Marc

Back