GY48V CopterX 450 tail wag - DX7

Hoi hallo.

Opnieuw een beginnersvraagje.

Ik heb een CopterX 450 AE V2.

Sedert vervangen van de tail servo (eerst e-max, die is kapot gegaan, vervangen door een savox) en sindsdien blijkbaar last van tail wag. Ik ben zelf al door m'n DX7 aan't scrollen geweest, maar ik vind geen uitweg :(

Ik weet dat ik de gyro gain wat moet verminderen (denk ik toch :rolleyes:) alleen heb ik geen concreet idee hoe ik dat precies moet doen.

Kan iemand me tips geven?

Bedankt alvast :)

Laatst bewerkt:
Ik ben ondertussen wat verder. Ik heb in m'n setup menu van m'n DX7 de input select van aux2 kanaal naar INH gezet en het GEAR channel heb ik op Gyro gezet.

Dan krijg ik een nieuw menu te zien, als ik em gewoon start (niet in setup modus), namelijk gyro sense.

Ik heb daar wat zitten sleutelen aan de instellingen, maar ik krijg hem maar niet stil in de lucht :(

Iemand tips aub?

Thx!

Ik heb een tip voor je......

Doe even een google search naar 'GY48V tail wag'.......
Ik neem aan dat je dat zelf ook al hebt gedaan.
Er zijn er heel wat die hetzelfde probleem hebben als jij hier beschrijft. Persoonlijk denk ik dat je daar verder mee gaat komen dan hopen op een antwoord.

Overigens vermoed ik dat je Gyro hier de oorzaak is ism de savox servo. Je koopt een zeer goede servo en die laat je aansturen door een low cost gyro. Ofwel je koopt een Ferrari met een trabant motor ;).

Hoe dan ook, lees even de tips door die je via google kan vinden.

Ik denk dat hij eerst wil weten hoe het gyro menu van de DX 7 werkt om de gain in te kunnen stellen.

Verder is voor de prijs de GY48V helemaal zo slecht nog niet. Ik had deze op een Copterx 450 AE met een Hyperion ds 11 GCB en had een ram strakke staart met deze combo.

Ik had alleen 2 stukken gyro tape er tussen tegen een lichte drift.

Helaas kan je niet helpen met de menu's van de DX 7.

Google kan ik gebruiken, alleen is het niet voordehandliggend om als beginner de juiste info te filteren tussen alle onzin door. Ik ben ondertussen ook al geslaagd in het vinden van de gyro settings in de DX7. Deze zijn niet zomaar zichtbaar, tenzij je expliciet gaat vertellen in de setup dat er een gyro aangestuurd wordt door een van de kanalen.

Nu ik wat verder ben in de instellingen, is alles nu in orde. Een andere tip die ik gekregen heb (in een andere thread hier) om de headspeed te verhogen heeft het volledige bewegen verholpen. Hij danst nu niet meer in de lucht, en de GY48V lijkt inderdaad de staart helemaal mooi stil te houden.

Ik had op mijn copterx ook de gy48v kon deze met bijna 80% gain vliegen en zoals eerder gezegd een ram strakke staart.

Maar mooi dat het nu werkt voor je .

Back