Gyro 501

Heren ik heb een vraag....

Ik kan een GY 501 zonder servo voor 75 euro kopen. Ik dacht dat is niet duur, moet er dan wel nog een snelle servo bij kopen zoals de 9250.
Wie weet er wat van de gy501 af en is het wel een verstandige koop? :oops:
Alvast bedankt.

Ik weet niks van de 501, maar je kan de 401 voor ong 80 dollar kopen bij cyberheli. Aangezien deze beter is zou ik het doen. Servo kan je dan naar je eigen wensen uitzoeken.

Groeten Laurens

En voor 180 + 18 dollar heb je de 401 incl 9253 thuis. Oke hou wel rekening met die 25% btw en invoer.

btw 180 + 18 = $ 198 omgerekend € 166,00 plus 25 % = € 207,50 is altijd nog een heleboel minder dan de 350 die in nederland gerekend wordt :wink:

gr Remco

Ik zie bij cyberheli nergens een 401 staan voor 80 dollar hoor ,de goedkoopste die ik zie is 129 dollar,zonder servo.

Een tijdje terug had ik een GY 501 gekocht(2dehands) en heb die snel weer verkocht.
Wat me opviel was dat het kastje al behoorlijk zwaar was,vergeleken met die van de 401.

De gy501 was de eerste piezo gyro met headinglock van Robbe en de gyro's die daarna zijn gekomen zijn alleen maar beter geworden(behalve de 3D gyro :-) )
Wel handig dat je wat instellingen kunt aanpassen trouwens...

WOW Remco, je maakte mij wel een beetje aan het schrikken. Heb er net een nieuwe BEC ingezet van 6 volt. Snel de handleiding van de GY240 erbij gepakt:
Operating voltage:+4 to +6VDC

VIEW.... kreeg het ff warm.

Lekker stom zeg dat de specs niet kloppen op die site van futaba. Ook gek dat die 401 en 240 onder het kopje "Old Gyros" valt. die worden nog overal verkocht.

Waarom wil je op 6 volt. Is alleen maar goed voor de handel hoor. Je servo's worden er in de praktijk nauwelijks sneller of sterker van, slijten alleen maar veel harder. Ik heb ook ff op 5 cellen gevlogen maar dit werd mij sterk afgeraden om dezelfde reden. Zelf Jan van Mauverik (robbe td) raad het af.

gr Remco

satoer henb je een digitale servo op die 240 staan? want die vinden 6 volt absoluut niet lekker.

@Remco: Ik had gelezen (weet niet meer waar) dat mijn servo's (Hitec HS-85) er toch meer kracht van kregen. leek mij wel handig in een heli, er komt best wat gewicht op die servo's te staan. en toen ik toch moest kiezen tussen 4,8 en 6 Volt BEC, leek mij het onschuldig en verstandig om voor de 6V versie te gaan.

@Gerard: Nee ik heb 4 HS-85 servo's in mijn heli. dus ook 1 op m'n staart.

Back