gyro 601

• Topicstarter Topicstarter leijd116
  • Startdatum Startdatum
L

leijd116

Guest
Hallo,

Ik heb een gyro 601, daar zit een kreiselektronikbox bij, moet die box horizontaal geplaatst worden? of maakt het niet uit waar en hoe je hem plaatst? ( in logo 20 )

M.vr.gr.
leijd116

De bodem van het gyro-element (dat bijna ronde doosje :roll: ) moet een hoek van 90 graden maken met de hoofd-as (die van je rotorbladen).
(zeg maar horizontaal dus)
Sterkte. :wink:

als je de versterker met display bedoelt, die mag overal en hoe je wil, als ie maar meegaat in de vlucht :)
de gyro sensor moet uiteraard wel zoals erwin zegt, met het voetje op de grond.

Wat Erwin bedoelt is inderdaad de sensor, die zit op de "staart", voor de rest is het duidelijk.
Bedankt.

m.vr.gr.
leijd116

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met de GYRO 601 van robbe?
Hoe kan ik de versterker het beste instellen.

M.vr.gr.
leijd116

alles standaard laten staan, alleen je limits instellen, en die BOVEN de 100% uit laten komen om de servo te ontzien.
dit los je uiteraard mechanisch op.

Bedankt zover, nu een andere vraag, als mijn heli naar links stuurd (neus) moet dan de gyro naar rechts corrigeren? Mocht dit niet goed staan, kan ik dan bij de GYRO 601 dit in de versterker omzetten, of moet dit altijd in de zender?

M.vr.gr.
leijd116

Ook zou ik graag een antwoord op het eerste deel van de vraag willen.

M.vr.gr.
leijd116

je moet de heli gewoon neerzetten, geinitialiseerd, dan de heli oppakken en met de neus naar liks zetten, dan zal de heli naar rechts corrigeren.

tijdens die test niet met de rudder sturen.
die controle moet goed zijn, en dan ook nog controleren of de heli met de rudderstick ook de goede kant instuurt.

Wellicht ten overvloede

Onderstaande gebeurd op de werkbank.

Ik zie het staartblaadje dat naar de aarde wijst als het roer van een boot.

ik zorg ervoor dat de gyro in Heading Hold modus staat (A in display).
Zet de staartblaadjes zo dat ze naar hemel en aarde wijzen.

Beweeg de heli b.v. 45 graden naar rechts(dus neus van heli naar rechts)
Nu zal het "roer" naar links moeten corrigeren.
Aangezien de gyro in HH mode staat zal de uitslag op een gegeven ogenblik maximaal in de corrigerende richting zijn en blijven staan totdat jij de heli weer op zijn oorspronkelijk heading zet.

Greetz,

Marc

Bedoel je dit van achter gezien, voor de rest snap ik de bedoeling.

M.vr.gr.
leijd116

Hallo,

Ik snap iets niet, als ik mijn zender en daarna de ontvanger aanzet, zou de gyro geinitialiseerd moeten zijn. En als ik dan de heli verdraai zou de gyro dit moeten corrigeren door de servo naar links of rechts te sturen en zo blijven staan als ik de heli niet meer beweeg. Als ik nu alles aanzet en de heli verdraai gebeurd er niets de servo reageerd alleen als ik de rudderstick naar links og rechts beweeg. ( gyro 601 )
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en wat de oplossing kan zijn?

Ik heb niets aan de instelling veranderd.

M.vr.gr.
leijd116

Als de servo ook niet beweegt tijdens het draaien dan heb je hoogstwaarschijnlijk de gain helemaal dicht staan, ga zo in ieder geval niet vliegen.
Als de servo wel beweegt tijdens het draaien van de heli maar weer terug naar de middenstand gaat als je de heli stil (verdraaid) neerzet dan staat de gyro in normal, hier is gewoon mee te vliegen alleen is het mogelijk dat de neus van de heli steeds in de wind draaid.
Ik ben niet precies thuis in de 601, maar in beide gevallen verwacht ik het probleem in de zender, met name in het kanaal waar je de gevoeligheid mee instelt. Heb je hier iets veranderd, is dat kanaal een schakelaar of een schuif/draaiknop. Bij voorkeur een schakelaar gebruiken.

Rick.

P.S.: alle draden van de gyro heb je natuurlijk al gecontrolleerd, de stekker van de sensor zit toch wel goed?

Hoi Rick,

Als ik op het display kijk van de versterker staat er het volgende: G 0A4.7V Bedoel je met de gain helemaal dichtstaan de 0 op het display. Zo ja, hoe kan ik dit veranderen?

M. vr.gr.
leijd116

Het was inderdaad een schuifregelaar op de zender, stom, stom, stom :oops: Heb niet goed naar het antwoord van Rick gekeken. Maar hierdoor ben ik er wel achter gekomen. Op hoeveel moet de gain staan? Alast bedankt.

M.vr.gr.
leid116

dat is helemaal afhankelijk ven je setup, staartbladen etc.

let wel de gain kan prima hoog, maar de belasting voor de servo komt dan ook om de hoek kijken, die krijgt dan veel voor zijn kiezen.

ik persoonlijk zit op 36%, met een raptor 50 met nhp staartbladen

Ik heb een LOGO20, waarschijnlijk een domme vraag, maar wat wil zeggen nhp staartbladen? Bij mij zitten de staardbladen uit de bouwkit erop.

M.vr.gr.
leijd116

nhp is een merk, ze hebben een iets dikkere koorde dan de originele, dus wat meet staart stuur authoriteit.

Back