Gyro 611

Nou, niet helemaal.
De endpoints (die boven de 100%) bepalen je armlengte.
Met die armlengte in acht genomen is de 37% weer valide.

Je hoeft het niet te doen hoor. Met 68% werkt het ook.
Alleen je servo gaat onnodig kort mee en je heli krijgt meer klappen.
Maar ik vlieg zelf hard 3D er mee op die manier.
37% is strak, meer is gewoonweg onnodig.
Dit vinden alle top piloten ook.
- Alan Szabo
- Jason Krause
- enz....

Laatst bewerkt:
nou , mss wel iets om te checken ja , de negative pitch , maar ik heb hem ingesteld op +11 en -11 bij mijn weten , hij heeft er iig nooit moeite mee .
hoe bedoel je bij in het midden zetten bart , gewoon mechanich ? had je grote verschillen in je endpoints ?
mvg ferry
ps , jy hebt toch een mp-xl-e ? hoe vind jy dan die standaard tailblades ?

De standaard tailblades zijn wel ok. Denk ook niet dat ik zo goed kan vliegen dat ik het verschil merk tussen carbon en de standaard.

In het midden bedoelde ik indd mechanisch. Verschillen waren minimaal in de endpoints maar op de 600 was dit wel het verschil tussen strak inverted en niet strak (met pitch) ( wel met spartan ).

Op de 600 heb ik een gain van 35% in idle2, op de XLE 60% in normal, 53% in idle 1 en 47% in idle2.

Ga wel proberen het balletje van de staartservo 1tje naar buiten te plaatsen zodat de gain iets lager kan. Ook komen de eindpunten dan rond de 115 te liggen. Dit is voor de XLE, sinds ik daar het staarttandwiel heb vervangen is hij niet meer zo strak als eerst :S

OK, ik neem aan dat je Carbon tailblades hebt.
Je hebt toch ook een 90 size? Ik hebruik daarop 105mm
Maar als 95mm is aangeraden zal dit het wel niet zijn.

De standaard zaken?
- Gain op 37%
- Slider in het midden?
- Endpoints boven de 100% en ongeveer gelijk beiden kanten op?
- Soepele aansturing, loopt niet aan?
- Carbon tailblades?

Maar waar ik aan dacht:
- Mounting foam pad ingescheurd?

Vlieg je 2,4Ghz?
Mijn 611 had wat last om zijn 0-punt te vinden.
De gyro initialiseerd zich eerder dan dat de receiver een bind had.
Gevolg-> nulpunt niet geheel correct.

Oplossing:
- Zorg dat je op een schakelaar kunt flippen tussen Normal en HH
- Initialiseer in HH (AVCS)
- Switch even naar Normal mode om in zijn middelpunt te komen.
- Flip de schakelaar 3x heen en weer
- De 611 leert hiermee zijn nieuwe nulpunt.

Zo start ik tegenwoordig iedere keer mijn heli.

ik heb het er gelukkig uit nu .
had de slider dus niet helemaal in het midden , en de endpoint naar 1 kant had iets te veel 'over' , dus een loos gebiedje waar de servo dus geen gebruik van kon maken .
ik heb nu wel heel mooi de beide kanten erg gelijk , maar ook wellincht wat aan de hoge kant , namelijk 118 en 117 . of is dit niet erg hoog ?
ik heb geen normal mode ingesteld op mn zender vanwege dat die middelpunt vd slider een pitch geeft van 0 graden en wil dus geen verelende verassing hebben mocht ik me ooit vergissen.
walter , als je in hh mode je rudder 3 maal heen en weer haalt , dan gaat hij toch ook naar zn middelpunt , of is dat niet hetzelfde ?
mvg one happy ferry

Nee, dat dacht ik eerst ook ferry.
Je brengt schijnbaar alleen de servo in HH even naar zijn middenpunt op die manier.
Het Nulpunt echt opnieuw instellen gaat bij de meeste gyro's door inderdaad 3x van HH naar rate te schakelen.
Ik gebruik het stick trucje wel voor iedere vlucht om even te checken of de gyro goed funcioneert.

Eric

Precies wat Erik zegt.
als je de gyro zijn middelpunt wilt laten leren MOET je switchen tussen HH en Normal mode.
Maar dit is alleen nodig met 2,4Ghz systemen.
Volgens mijn Bind Futaba sneller dan Spektrum dus zou je met Spektrum (wat ik vlieg) hier eerder last van moeten hebben.

De Firmware van de Spartan is hier trouwens speciaal voor ge-update om dit fenomeen te omzeilen.
De Spartan wacht (nu) eerst op de nul-pulse voordat hij gaat beginnen met initialiseren.
Hierdoor ben ik dus ook achter dit "Probleem" gekomen bij de 611.

Laatst bewerkt:
tail bladen met een 401 ook eens op 0 grade gezet en een paar keer mee gevlogen
turlijk wel alleen op hh
werkt ook goed
geen enkel probleem gemerkt

Back