Hoi Robert,
Ik gebruik al enige tijd gyro's in een Easystar. Echter vlieg ik de laatste tijd zonder.
Ik gebruik een gyro van Xhobbies. Een of andere Gyro waar een naam op is geplakt. Voorheen gebruikte ik 0704 Esky gyrótjes.
De gyro is d.m.v. van het potmetertje op mijn zender ( een FF7) aan te passen in gevoeligheid. Dit werkt prima. Echter krijg je de Gyro niet gestelt op snelheid.
Al experimenteer je nog zoveel met de snelheid, ern zal hoe dan ook een vertraging in blijven.
Erg leuk om dit in een EZ te proppen, maar laat het daar ook bij. prop je ze in iets snellers dan is dit gedoemt te mislukken.
De Ez lijkt wat rustiger te vliegen, alleen is dit nauwlijks merkbaar. Een goed gebalanceerd vliegtuig doet al wonderen.
Komt bij dat je weer iets toevoegt wat kapot kan gaan, en onbetrouwbaar kan werken.
Ik heb dit ondervonden met de Esky 0704 gyrotjes ( waar de Amerikanen dol op zijn) Plots tijdens vlucht gingen ze initialiseren, waardoor ik voor een paar seconde volledig de controle kwijt raakte. Ze schijnen dit vaker te doen.
Waardeloos. De Xhobbies gyro daarintegen doet het prima, alleen zit ik met die ellendige vertraging.
Op het filmpje onder mijn naam is gewerkt met een gyro. Dit zie je terug in de video. ( nee, dit zeg ik niet om het fpv'en onder aandacht te brengen!) Een beter voorbeeld is er denk ik niet.
Al met al vind ik het niet de moeite om ze in je kist te zetten. De een zweert er bij, de ander niet. Ik ben en blijf van mening dat een niet te lichte kist met een correct zwaartepunt meer dan genoeg is om het geheel stabiel te laten vliegen.
En hooveren met een gyro, dat is leuk om mee te experimenteren als je al kunt hooveren

.