Gyro informatie

• Topicstarter Topicstarter rudiman
  • Startdatum Startdatum
R

rudiman

Guest
Kan iemand mij vertellen hoe een gyro aangesloten word en wat mixers er mee van doen hebben. Ik heb het forum een beetje afgezocht en snap wat een gyro doet maar hoe een en ander aan elkaar zit is me een raadsel.. Is er ergens een schematische tekening van een gyro opstelling?

Hoi Rudiman,

Als je er niks van af weet is het beste wat je kan doen hulp zoeken bij een club of iemand die al helivliegt!

Want zonder ervaring met die dingen prutsen geeft alleen maar ontgoocheling en in het slechtse geval schade !

Grtz,
Dirk

Een gyro heeft niks met mixers van doen.
Je sluit de gyro aan op het gewenste ontvangerkanaal, sluit de servo aan op de gyro, en het werkt.
De stuurfunctie van dat kanaal blijft gewoon werken, zonder input zal de gyro gaan tegensturen op de aangesloten servo.
Dit geldt voor een eenvoudige gyro waarbij de gevoeligheid instelbaar is op de gyro zelf.
Er zijn ook gyro`s waarbij je de gevoeligheid vanaf de zender kunt instellen, dan heb je dus een extra kanaal nodig.

rudiman zei:
Kan iemand mij vertellen hoe een gyro aangesloten word en wat mixers er mee van doen hebben. Ik heb het forum een beetje afgezocht en snap wat een gyro doet maar hoe een en ander aan elkaar zit is me een raadsel.. Is er ergens een schematische tekening van een gyro opstelling?

kijk eens op www.helifun.info
Daar kies je bij de groene knoppen de knop Programmeringen en dan GY401.
Daar staat ook een aansluitschets.
Misschien dat je daar wat aan hebt.

vr.gr.

Joyce

Oke bedankt allen, snap nu hoe ie aangesloten zit maar wat er nu precies gebeurd??. De gyro detecteerd dus of de heli om zijn as draait en stuurt dat tegen.? Hoe weet de gyro dan of dat wellicht niet de bedoeling is ? Zou kunnen dat ik een rondje wil draaien.
Die gyro controleerd 1 as? in geval van heading lock dus de Z as.. Kun je door de gyro te kantelen een andere as controleren?

volgens mij regelt die gyro gewoon dat de helicopter beweegt op de manier dat jij de staart aanstuurt. dus als hij vb merkt dat de helicopter nog ronddraait terwijl je geen staart stuurt dan gaat hij zelf de staart sturen totdat hij niet meer ronddraait.

of het ook praktisch is hem te gebruiken voor andere assen dan de z-as weet ik niet. ervaren personen hier?

Als je er maar half half iets van af weet ga dan te rade bij iemand in je buurt die al heli-vliegt en probeer niet zelf te prutsen of dit via het forum op te lossen !

Als je de uitleg krijgt van een ervaren helipiloot ga je er veel meer van opsteken dan de tientallen berichtjes die je hier moet gaan neerschrijven !

Dit is geen kritiek, maar goeie raad, sla ze niet in de wind ...........;

Grtz,
Dirk

Als je er maar half half iets van af weet ga dan te rade bij iemand in je buurt die al heli-vliegt en probeer niet zelf te prutsen of dit via het forum op te lossen !

Als je de uitleg krijgt van een ervaren helipiloot ga je er veel meer van opsteken dan de tientallen berichtjes die je hier moet gaan neerschrijven !

Ten eerste ken ik niemand die heli vliegt :( En ten tweede ik wil weten hoe gyro's werken en wat ik er mee zou kunnen doen. Ik ga dus geen gyro in een heli prutsen. Maar als je wat meer over de techniek van gyro's kan vertellen graag, maar ik denk dat iemand die goed met een heli kan vliegen niet automatisch van de gyro techniek kaas gegeten heeft. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. :)

Wees er u trouwens van bewust dat er een heel verschil bestaat tussen de oude mechanische gyros en de huidige heading hold gyros en dat niet enkel
op het vlak van performantie.
Als u echt wil weten hoe ze precies werken dan is het denk ik het best om zich tot de literatuur te wenden.

rudiman zei:
Ten eerste ken ik niemand die heli vliegt :( En ten tweede ik wil weten hoe gyro's werken en wat ik er mee zou kunnen doen. Ik ga dus geen gyro in een heli prutsen. Maar als je wat meer over de techniek van gyro's kan vertellen graag, maar ik denk dat iemand die goed met een heli kan vliegen niet automatisch van de gyro techniek kaas gegeten heeft. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. :)

Misschien dit draadje dan ff doorlezen. Wat is de technische werking van een moderne gyro?

rudiman zei:

Rudiman,

....als je me even jouw mailadres stuurt naar info@helifun.info dan zal ik een tekstbestand voor je gaan schrijven met uitleg: wat voor werk doet de gyro in een heli?

vr.gr.

Joyce

Back