Gyro overleden?

2 weken geleden heeft mijn copterx250 met een assan ga 250 in combi met de Henge md 922 voor het laatst gevlogen. De swashplate ging stuk waardoor ie niet meer verder kon. Nu ik hem weer heb gefixed, en op Anko zijn advies de servo link aangepast. Omdat hij wel heeel erg snel stuurde en supersnel om zijn as kon draaien. (was lachen hè Anko ) ik vloog hier redelijk mee. En staart bleef aardig straks. Alleen pitch pompen draaide hij beetje weg. (heeft mijn quark ook op de 450) Gyro opnieuw ingesteld. Staat in f-mode geschakeld. Maar hoe ik de gain ook verander. Hij houd zijn staart niet stil. Waggel of death word het ook wel genoemd geloof ik. Gain lager. Gaat hij langzaam heen en weer. Gain hoger. Gaat ie dus sneller heen en weer. Gyro overleden??? Of ligt het toch ergens anders aan?

Ik hoor het graag van jullie.
M.v.g. Matthijs Brandenburg.

Laatst bewerkt:
ik zou je ball link op je servoarm een gaatje korter zetten en met expo je roer wat rustiger zetten op midstick, als je gyro stuk zou zijn doet je servo niks dus die werkt gewoon lijkt mij.

Bedankt voor jullie adviezen.
Google is mijn vriend. Staart soepel gemaakt. Spelling er uit gehaald. Dankzij Google de juiste instelling van de gyro gevonden. En rudder op 75% gezet.
Staart is nu heerlijk strak.

Back