Gyro/tailservo trouble

Hallo,

Ik heb een Futuba GY520 gyro in combinatie met een Align DS520 tailservo. Bij het opstarten werkt de tailservo niet, hij doet het wel nadat ik de stekker uittrek en terug insteek.:confused:
Ik kan voor deze servo nergens een frequentie vinden die je nodig hebt voor het instellen van de gyro, nu brandt de rode LED en in combinatie met een S9257 werkt ie wel direct, terwijl deze volgens de handleiding alleen op de blauwe LED zou werken.
Dus neem ik aan dat om de DS520 wel te laten werken ook de blauwe LED ( hogere frequentie ) moet ingestelt worden??
Graag wat feedback jongens, heb geen zin om een nieuwe servo te laten doorbranden8O

Rudi

gyro

Als je je servo na het initialiseren helemaal naar het eindpunt gaat en daarna niks meer doet is dat inderdaad de freq. laat het even weten of dat hem is.
grt ed

gyro instellen op 280Hz / 1520µs geldt voor beide servo`s(zowel de futaba S9257 als de DS520)

Geen hoge frequentie gebruiken dus!(blauwe led knippert èèn maal)

gr Richard

zoals richard al zei en ik ook aan de tel vanmiddag he :

Pagina 8 :
Selectable Servo Frame Rate: 70Hz, 280Hz and 560Hz
Center Pulse Width: 1520 S (70Hz & 280Hz Frame Rate)
Pagina 9 :

250 – 450 Sized Electric
Futaba S9257 EP Heli Digital (280Hz/1520μS):
Maar DS520 is gelijkaardig dus ook 280Hz/1520µs

Verder in de handleiding :

Operating Solid Red AVCS Mode, Ready for Flight

Bedankt mannen:cool:

Frequentie is OK maar blijft het feit dat de tailservo 9 keer op 10 niét werkt, wél nadat ik de servostekker in en uittrek.
Ik heb een DX6i met AR 6200 ontvanger, kan hier het probleem zitten dat in de combinatie met de Futaba GY 520 wat data 'verloren' gaat om de tailservo aan te sturen:confused::confused:

Rudi

Ik heb hetzelfd probleem met een DS420 in combinatie met een gy520 elke keer de stekker er in en uit. Kan iemand mij helpen?

De gyro heeft een ontvangersignaal nodig om op te starten, dit signaal komt bij veel 2,4 systemen wat later tot stand dan de 35 mhz systemen.
Dus zodra je de accu aansluit, start je de hele boel, inclusief gyro, tegelijk op.
De gyro herkent niet meteen een signaal op de ontvanger en gaat in de fout

Daardoor start de gyro niet goed op en zal de staartservo niet worden bekrachtigd.
De oplossing ? een apparte accu voor de besturing of een schakelaartje waarmee je de gyro aanzet nadat je ontvanger gereed is.

Back