gyro tape

Inderdaad is die tape die we daar hebben staan minder geschikt voor het monteren van Gy gyro's, deze zijn veel te gevoelig. Dit zelfde geldt voor de tape van CSM. Dit werkt prima met CSM gyro's maar minder met de GY.

Wat ook goed werkt is 2 laagjes van die zwarte spiegel tape. Dus die tape die je gebruikt om je auto spiegel voor de zoveelste keer aan de voorruit te plakken. Dit is ongeveer net zo hard/zacht als de orginele schuimpjes die bij de GY zitten, alleen is veeeel makelijker te krijgen.

gr Remco
www.4rc.nl

Misschien niet de beste plaats om te vragen maar ga het toch doen omdat ik geen beter topic kon vinden.

ik heb dan wel een electro heli, maar dat maakt het gyro verhaal niet anders.

Mijn gyro zat op de heli met tape die kapot was, dus had ik hem er af gehaald.

nu heb ik een aantal vragen:

- kan ik de gyro met simpele dubbelzijdige tape vast zetten? of zit hij dan te "stug" op de heli?
- moet de gyro in het midden zitten, dit gezien van de hoofdrotor naar de staart (dus in 1 lijn met de hoofdas/staart)?

Ik heb nu de gyro op schuimtape zitten welke bij een hobby setje zat voor kaarten te maken... maar het gyro gedrag is niet constant, dus wil weten wat ik het beste kan doen. Ook zit de gyro dus nu "uit het midden" van de heli... en wil weten of dat effect heeft :)

Laatst bewerkt:
Ik gebruik zoveel mogelijk de originele tapes die bij de gyro behoren.
Beter problemen vermijden en velcro licht gespannen over de sensor voor extra veiligheid.
Aanbevolen door Curtis bij solidg,maar gebruik het ook voor spartan en 611.
De gyro zo dicht mogelijk bij de hoofdas brengen om trillingen te vermijden van de sensor.
Marc

de originele tape die er bij hoort heb ik zowiezo niet, en het is een RTF 3d heli, dus die tape krijgen zal ook niet makkelijk zijn,

vandaar mijn vraag wat ik dan het beste WEL kan gebruiken.

Dus naar de modelbouwzaak voor gyrotape?

Die van skotch, is ong. 0,5 mm dik. Als je een brandstofheli hebt, is die met schuim beter om de motortrillingen te dempen.

OK, ik heb electro, dus dan mag de gyro direct vast geplakt worden op de heli, zonder schuim?

En moet die gyro dan wel in het midden zitten? (in lijn met de staart/hoofdas)

Die van scotch heb ik toevallig nog :D

Hij hoeft niet in lijn te zitten met de staart, als hij maar horizontaal zit.
De gyro reageert op draaiingen en dan maakt het niet uit waar hij zit, ook al zit hij voor in de neus van de heli.

Back