gyro

• Topicstarter Topicstarter peke_g
  • Startdatum Startdatum
P

peke_g

Guest
hai heb een belt cp nou wil ik de gyro veranderen welke raden jullie mij aan
de Futaba GY401 of de logitech of nog andere suggesties?

greetz

De spartan is een zeer goede, mss wel de beste en ook nog eens zeer klein wat wel prettig is op een belt.
Solide-g van Curtis Youngblood is ook erg goed.
Hoewel op een belt denk ik niet dat je echt veel verschil gaat merken met een 401 maar met het oog op de toekomst is een gyro iets dat ook mee kan op een andere heli.

KATSCHING !!!!......gelijk de duurste gyro's !!!
FF zonder grap, waar halen jullie dat soort gyro's vandaan ?
Meeste nederlandse modelbouwzaken komen niet verder dan de Gy401 en 2100T/3100T

Ik zou de logictech 2100 met bijv. de LTS3100G servo nemen.
Deze is een stuk goedkoper als eerder genoemde gyro's en gewoon erg goed.
Als je eenmaal aan een grotere duurdere heli gaat beginnen dan zijn er weer nieuwere en betere spullen op de markt.
Ik zou zoiets nooit doen, de ontwikkelingen gaan zo snel dat het niet zo zinnig is om vooruit te gaan denken.
Daarnaast bestaat er ook nog een kans dat het een keer sneuvelt tijdens een crash.

Eric

ik heb momenteel een protech 420 op men belt zitten, zalige vooruitgang tov de originele non hh gyro. NAar het schijnt is men gyro niet top om 3D te vliegen, maar dat is nog een tijdje verwijdert in mijn geval. Dus afhankelijk van wat je met he heli doet.... 150 € gyro in een 240€ heli is een beetje overkill vindk persoonlijk...

Achteruit vliegen en vliegen met wind, temperatuurwisselingen etc. heeft weinig met 3D te maken m.i..
En dat zijn allemaal zaken die een goede Gyro onderscheiden van een goedkopere.
Natuurlijk moet je in je eigen portemenee blijven kijken, maar de GY401 en logictech werden genoemd als candidaat.
Als je echt goedkoop wil, dan doet een Walkera HH gyro met remote gain het minstens net zo goed als die Protech.

Protech maakt geen electronica die komt van de firma Dynam rc uit china. De protech gyro is afgeleid van de telebees. Finless heeft er een video over gemaakt op HeliFreak.

Geen idee, ik poste enkel men ervaring :d, als newbie...

Welke video is het juist of wat zegt hij er dan over ;)

njah ik vind de futuba niet zo duur kan hem op een site voor 84 euro uithalen dus.maar is hij kwa grote goed voor de belt want vind hem op foto best groot uitzien en met de 401 kan je alles doen kwa vliegen tot hard 3d he?niet tot ik dat kan maar altijd vooruit kijken, en is hij moeilijk af te stellen en wou gewoon de standaard digitale servo van e-sky erop laten of moet ik die dn ook vervangen?

greetz

Als ik de 401 zou nemen dan ook met de bijbehorende servo.
Ik heb een Belt sinds mei en al 2 digitale E-sky servo's die spontaan gestopt zijn met werken....
En dan heb ik het over het motortje....
Ik ga over op Towerpro's op mijn Swash.
De digitale E-sky past voorlopig prima op de tail bij mijn E-Sky HH:)

Groeten, Wilbert

k kwa geld boeit nou effe niet wil gewoon een goeie gyro en is deze dan k met de servo van futuba erbij?

en kwa prijs is ie egt wel de goedkoopste aanbieder of weet iemand hem goedkoper uit te halen dat setje?

greetz and thx for comments

is tog een hele vooruitgang voor mijn belt cptje of niet?wil straks ook de futuba zender 7 kanaals 2.4ghz

GY-401 is erg goed. Of hij goed past op een Belt durf ik niet zeggen, maar op een T-Rex450 is het geen probleem, dus ik denk dat hij op een Belt ook wel zal gaan. De Logictech is wel een stuk kleiner, dus misschien meer geschikt ?

De s9257 is een erg goeie servo, en werkt perfect samen met de 401, maar is ook een maatje groter. Voor de T-Rex 450 gaat het net, ik weet niet hoe de Belt-CP zich verhoudt tot de T-450 kwa afmetingen, maar misschien dat je eerder naar een kleinere, snelle staartservo moet uitkijken.

ah k er staat bij voor 450 of 500 class dus weet niet heb al verscheidene filmpjes gezien met die gyro op de belt cp maar de servo nog niks over gelezen maar zo als ik al zei op de link staat voor 450 of 500 class en t-rex 450 is dezelfde afmetingen volgens mij als de belt cp.

en de servo wat er bij komt is die k dan, niet te groot bla bla bla

Let er wel op dat je de travel distance bij de futaba niet afzonderlijk kunt instellen per kant. Is toch handig, bij elke heli.

Het afregelen van de 2100T is ook een kwestie van een beetje geduld maar uiteindelijk heb je dan ook wat. De 2100T is toch ook goedkoper dan de 401? Heb je weer meer geld over voor die zender ;)

Ik heb de D/R nu op 60% staan (futaba) met totaal geen expo meer. Genoeg snelheid voor piro's maar wel een beter stuurgedraag voor indd 8en etc. vliegen.

Dacht dat de 401 uitzich zelf wat minder snel was en daardoor zich makkelijker laat vliegen. Constante piro snelheid vond ik juist wel prettig. Als er wind staat gaat een stuk van de draai niet sneller of langzamer. Maar denk dat het vooral gewenning is.

Back