Ik heb als winterprojectje (nou ja - ARF..) een Durafly G2 V2 Gyrocopter gekocht.
Het ding zit nog nieuw in doos, dus nog niets verprutst.
Ik heb op diverse fora al leerzame info opgedaan over dit ding (zoals de 1-schroefs bevestiging van de bladen).
Vragen:
HK heeft geen reserve rotorbladen op voorraad. Iemand tips voor alternatieven?
(Ik ga geen balsa schuren - liefst gewoon kopen)
Ik zie tips om de bladen te voorzien van tape om ze sterker te maken. Worden ze ook zwaarder van.
Is dat handig?
De G2 is voorzien van een pre-rotator motor. Erg handig natuurlijk voor een moeiteloze start, maar ik lees ook veel problemen. (ESC brand door, tandwielen kapot, wrijving op rotor -> crash, extra gewicht)
Ik speel met het idee om het ding helemaal weg te laten.
Optoeren kan met een powertool, of gewoon met de altijd aanwezige wind op het veld. Meningen?
Alternatieven voor de fragiele rotorkop? (ik ken iemand die multiplex kan lasersnijden)
Ik vlieg al jaren vleugelvliegtuigen, tijd voor een nieuwe uitdaging
Vast bedankt voor de collectieve wijsheid!
Het ding zit nog nieuw in doos, dus nog niets verprutst.
Ik heb op diverse fora al leerzame info opgedaan over dit ding (zoals de 1-schroefs bevestiging van de bladen).
Vragen:
HK heeft geen reserve rotorbladen op voorraad. Iemand tips voor alternatieven?
(Ik ga geen balsa schuren - liefst gewoon kopen)
Ik zie tips om de bladen te voorzien van tape om ze sterker te maken. Worden ze ook zwaarder van.
Is dat handig?
De G2 is voorzien van een pre-rotator motor. Erg handig natuurlijk voor een moeiteloze start, maar ik lees ook veel problemen. (ESC brand door, tandwielen kapot, wrijving op rotor -> crash, extra gewicht)
Ik speel met het idee om het ding helemaal weg te laten.
Optoeren kan met een powertool, of gewoon met de altijd aanwezige wind op het veld. Meningen?
Alternatieven voor de fragiele rotorkop? (ik ken iemand die multiplex kan lasersnijden)
Ik vlieg al jaren vleugelvliegtuigen, tijd voor een nieuwe uitdaging

Vast bedankt voor de collectieve wijsheid!