Héél erg domme EasyStar vraag... :roll:

• Topicstarter Topicstarter mwatts
  • Startdatum Startdatum
M

mwatts

Guest
Nou ja, domme vragen bestaan niet he... :P

Ik vroeg me af, tijdens het bouwen van de EasyStar, of het de bedoeling is dat je het hoogte- en het richtingsroer "insnijdt"?

Uit de doos zit bovenaan het richtingsroer nog vast, en het hoogteroer zit links en rechts nog vast aan de staartvleugel. De beweging wordt hierdoor beperkt en is zwaar. Maar misschien is het de voor de stevigheid?

Er staat nl. niks over in de handleiding.

Ja, je moet wel degelijk die insnijdingen maken anders zal je roer nooit werken.De richt en hoogteroer moeten vlotjes heen en weer kunnen gaan.
Ik heb de roeren goed vrij gemaakt zodat er geen overtollig materiaal kan schuren of slepen.Gebruik scherp materiaal om te snijden !

okidoki... bedankt.

je kan trouwens je eigen draadjes niet sluiten he?

probleem liep ik ook tegen aan
je moet inderdaad insnijden; haaks op het scharnier-idee, zegmaar

ik heb een grove bladzaag ergens tussen geklemd en hier voorzichtig het stukje roer overheen gehaald; zo krijg je een brede naad en loopt je roer nooit aan

succes er mee!

Ik heb zelfs het hoogteroer volledig losgesneden en met scharniertjes bevestigd omdat het niet mooi gelijkmatig bewoog maar eerder bol kwam staan..

het best is als je gaat snijden dat je een grote gleuf maakt op de plaatsen waar je moet snijden zodat je hoogt of richtingroer niet eens kan blijven steken.
dus niet gewoon een sneetje maken!

greets

:idea:K! duidelijk.

Denk dat ik ze vast laat zitten tot ik de servos eraan heb hangen. Want nu staan ze nog in een goede "neutrale" positie.

Back