H-King Hall Cherokee - 1700mm Glider / EDF / info + review

Heb afgelopen week de nieuwe H-King Hall Cherokee voor review ontvangen, momenteel weer erg druk met werk dus heb nog geen tijd gehad om het model in elkaar te zetten, maar ik dacht laat ik alvast een topic openen met wat algemene informatie.

De Hall Cherokee is al een tijdje geleden min of meer aangekondigd tijdens de release van de Tundra, en er zijn destijds ook wat "tease" beelden geweest, o.a. met een sleep achter de Tundra.

De EPO zwever heeft een wingspan van 1700mm, heeft een sleep mechanisme en bungie-haak waarmee het dus als pure zwever te gebruiken is. Daarnaast kan je door een paar simpele handelingen er een (weer afneembare) EDF motor op zetten, waardoor het een electro zwever wordt.

Ik hoop dus binnenkort tijd te hebben voor de eerste indrukken, bouw en uiteraard de maiden..
Ondertussen enkele previews:

IMG_7851.JPG

IMG_1142.jpg

En de eerste beelden van de Hall vliegend met EDF zijn ondertussen ook te zien in de weekly update,
bekijk het vanaf 1:45 waar Stuart Warne een kleine demonstratie geeft!

Wordt vervolgd! :)

Denk dat het daar in New York normaal gesproken rond April al een stuk beter weer is? In ieder geval is dat hetgeen waar hij het over heeft.

Wat mij betreft mag het hier onderhand ook wel wat meer naar de zomer omslaan!

Ik heb ook maar zo'n Hall Cherokee besteld dan.. Vooral in de hoop dat et een handig platform is voor relaxte FPV vluchten (geen propellor voor je neus)

Eerst es zien wat ik dacht van wat er uit de doos kwam (niet geheel positief)

Okee.. een glider dus.. met een EDF.. Hardstikke leuk, maar hoe vliegt dat dan??

In navolging van de video van Dutch Crash Adventures ( :D ) dit weekend eindelijk de Hall uit de doos gehaald.
Stond er al een paar weken, maar helaas weer te druk gehad met andere zaken.

Ik probeer spoedig de review te posten, maar hier is in ieder geval alvast de eerste flight video:

Laatst bewerkt:
Nou mooi man.. Jouw fan klinkt niet veel beter dan de mijne trouwens..
Ja.. ik zal m'n best doen de volgende keer een wat interessantere crash te veroorzaken :)

Nou mooi man.. Jouw fan klinkt niet veel beter dan de mijne trouwens..
Ja.. ik zal m'n best doen de volgende keer een wat interessantere crash te veroorzaken :)

Tja, in deze prijsklasse kan je natuurlijk geen topkwaliteit fan verwachten.

Ik had trouwens eerst het idee dat die van mij redelijk netjes gebalanceerd was, toen ik de fan even los liet draaien op de dag dat ik de kist binnen had gekregen. Ik heb het idee dat door het vastzetten van de pod er misschien een kleine vervorming plaats kan vinden, waardoor het nu meer herrie maakt.

Je moet gewoon een beetje geluk hebben. En anders aan de slag gaan met dynamisch balanceren, ik zou het in ieder geval wel doen als de pod op de kist zit.

Eerlijk gezegd vind ik het toestel de moeite van dat balanceren niet waard.. Wellicht doet hij et Wel leuk als unpowered glider hoor.. Geen idee, maar daar heb ik em niet voor besteld..
En yeps. et is een redelijk goedkoop vliegtuig.. Aan de andere kant heb ik een EDF glider van HK die de Helft koste, en veel beter presteert..

En m'n 2e vlucht met de Hall Cherokee dan.. Deze keer dan dus maar niet inverted vliegen.. WEL met veel te veel wind..
Na een paar rondjes nam de wind nog wat toe, zodat ik met 90% throttle er nog maar net een beetje tegin kwam :)

Damn wat buigen die vleugels door ook zeg.. Et zou me niet verbazen als hij in 1 van de komende vluhten dubbel klapt.. (wat ik eigelijk niet echt erg zou vinden)

Hmm op zich vind ik em qua profiel (afgezien van de EDF-pod) best leuk uit zien, maar dat is persoonlijk uiteraard..
En nogmaals: et kan zijn dat ik gewoon een rotte appel heb ontvangen qua EDF unit.. Naja.. ik ga de producten die ik laat zien, niet mooier voorstellen dan ik het vind..

Back