h&m colibri

hoi allemaal

ik heb vandaag een mooie romp van h&m colibri op de kop getikt voor slechts enkele euro's.
daar ik echter nog niet zoveel van speedboten op de hoogte ben had ik enkele vragen.

welk roer en aandrijving past hierop en vooral waar kan men deftig materiaal kopen voor speedboten??

groeten geert

mmm foto's,al eens geprobeert maar lukt me niet.
heb hier nog een ultra van graupner liggen die ik ooit aan een jet gekoppelt heb met 12 cellen.is dit wat?

groeten geert

hallo,

voor foto's te posten. moet je de foto's online zetten.
ik gebruik hiervoor mijn album. hier kun je gratis een account op aanmaken en daat de foto's opzetten.

als je de foto's erop hebt gezet. moet je met de rechter muisknop op de foto klikken, eigenschappen. en dan de link kopieren en op het forum plakken.

voor de link typ je dan

Niels

ik ga het met de foto's nog eens proberen,maar dit is niet de colibri die ik hier heb.
ondertussen ook eens gekeken bij hopf en modellbaupirat enz.,hier staan inderdaad wel enkele mooie dingen op.
lijkt me fijn om naast enkele trage werkschepen eens een bootje te hebben om wat te scheuren.

Hallo Geert,
Welke Ultra heb je liggen en wat zijn de afmetingen van je H&M Coibri?
Als het dezelfde afmetingen zijn van die andere colibri heb je wel een stevige moter nodig:Ultra 1300-9M en met 18 of 20 cellen.
Mvg. speedy Bob.:snipersmile:

hoi bob,
jij bent zeker even langs geweest?
het is een 1300-9m,hij heeft echter nooit meer dan 12 cellen gekregen.ik vond toen de batterijen te duur om naar 20 te gaan.
ze heeft een lengte van 75cm en een gewicht van net geen 600gr
bestel jij ook alles via internet of is er ergens een winkel met goeie onderdelen?

groeten geert

Hallo Geert,

Om je Kolibri met die Ultra 1300-9 een beetje vooruit te krijgen zul je toch wel aan 20 cellen (24V) moeten denken, misschien wel méér.
Dan heb je onbelast zo'n 24.000rpm, met een 42 -45K (klein beginnen!) gaat dat wel lukken.

Denk er wel aan de Ultra van waterkoeling op de can en de borstelhouders te voorzien; de Plettenberg motoren worden flink (érg flink) warm...

De foto is van mijn 1300-7.

Voor accu's zou je hier eens moeten kijken:
Akku-Onlineversand - XCell / 4500mAh / SC / NiMH 2926

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
he bedankt,daar zijn de prijzen wel te doen.
nu nog te weten komen wel roer en waar te halen.
ik had een vraagje gestuurd naar hopf,wel ze zijn daar vrij koeltjes.
met "geen idee" geraak ik er nog niet uit.

Hallo Geert,
Het is inderdaad héél moeilijk om een winkel te vinden waar ze dergelijke
onderdelen verkopen:-( Bijna alles wat je nodig hebt zal je moeten via
internet moeten bestellen:pc: Ofwel kan je ook op "Ebay.de" soms de
nodige onderdelen nieuw of tweedehands vinden. Hoe dan ook, waar je ook besteld altijd op de verzendingskosten letten:teacher: want dat kan ook veel verschillen. Véél geluk met je zoektocht, en laat eens weten hoe je
speedboot vaart + foto's:pim:
Mvg Speedy Bob:sniper:

Hallo Geert,

Als je de zoekfunctie gebruikt op de H&M site, krijg je een aantal hits, onder andere oudere info over de Colibri en de hardware, die H&M ervoor aanbeveelt.

Hydro & Marine

Nu is H&M nogal prijzig met die zaken, maar als je weet wat je wilt hebben, kun je bij Hopf een vergelijkbaar setje uitzoeken.

Als je er niet uitkomt, laat het me even weten, (PM) dan wil ik wel voor je gaan sneupen.

Groeten, Jan.

hoi jan,
daar staan iderdaad mooie dingen op,en prijzig zoals je aangaf
het setje profi is zeer mooi en het lijkt erop dat in de romp iets dergelijks heeft gezeten aangezien er een stuk is ingelijmd met een lagertje in net zoals op de foto.
morge effe het net afschuimen

groetjes geert

Back