M
MPXfan
Guest
Volgens mij is de enige manier om daadwerkelijk iets aan het energie probleem te doen, het verminderen van het gebruik! De meeste andere dingen zijn lapmiddelen die weinig of helemaal niets bijdragen en volgens mij alleen gebruikt worden om het massapubliek rustig te houden.Maar nu ga ik de politieke kant op en dat is niet de bedoeling van dit forum.
![]()
Hi Ernst,
Helaas: alleen het verminderen van het energie-verbruik zorgt er niet voor dat de fossiele energiebronnen niet op den duur uitgeput raken. Denk ook eens aan de opkomende economiëen zoals India en China die de komende jaren graag onze levensstandaard willen zien te bereiken. Om dat voor elkaar te krijgen is HEEL VEEL energie extra nodig, t.o.v. wat er nu jaarlijks wereldwijd wordt verbuikt!
Gelukkig wordt er momenteel ENORM veel onderzoek gedaan (en ook daadwerkelijk geïnvesteerd in) de ontwikkeling van niet-fossiele energiebronnen. Zonnecellen en waterstof is slechts een van de technologie-opties. Eén technologie is echter niet voldoende om te voorzien in de behoefte aan energie. Vandaar dat er meerder interessante technologiëen in ontwikkeling zijn.
Sommigen daarvan, zoals de waterstof technologie, staan nog in de (relatieve) kinderschoenen voor het economisch rendabel is. Andere technologiën (warmte-kracht koppeling; zonne-energie) zijn al weer een stukje verder.
Het zijn zeker geen 'lapmiddelen', maar deze ontwikkelingen zorgen ervoor dat we ook in de toekomst energie kunnen blijven opwekken en gebruiken!
.../end of speech/...