haakarmwagen

Hallo

Ik ben bezig met het maken van een haakarmwagen.
Daar moeten twee regelaars op komen voor twee motoren.
1 voor het bedienen van de motor van de spindel,1voor het uitschuiven van de arm.
Er komt een accu pak in een lipo 11.1 volt die voor de stroomverzorging moet zorgen van de motoren.
Nu is mijn vraag als ik die regelaars doorverbind van wagen naar tractor op mijn ontvanger dan moet ik de plus van de regelaars nemen, of zie ik dat verkeerd want mijn ontvanger op tractor krijgt al stroom van een lipo 7.4 volt.
Die motor wat er op licht word niet gebruikt,dat wordt een rb motor van conrad.
Tips en tricks ook altijd welkom alvast bedankt!!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
haakarm

je zal vermoedelijk een aparte ontvanger akku moeten gebruiken,ik denk dat het bec systeem niet voldoende stroom levert voor wat wordt gevraagd.Dan moet je alle rode draden verwijderen.
De ontvanger van de tractor krijgt toch zijn stroom via de rijgegelaar?

Dus als ik goed begrijp Adrie heb je de regelaar niet met plus kabel aangesloten.maar komt aan je regelaar wel een 11.1 volt accu

Dus als ik goed begrijp Adrie heb je de regelaar niet met plus kabel aangesloten.maar komt aan je regelaar wel een 11.1 volt accu
voor het haakarmsys.heb je 2 regelaars,deze hebben voeding 11.1 v.lipo akku.De rijregelaar voor de trekker heeft 7.2 v.Ik heb uit alle 3 de stroomdraad(rode)verwijdert,en gebruik een ontvanger akku van 4.8 tot 6.0 v..Je hebt een stuurservo en een servo voor het blokkeren van het haakarmsys.nodig,als er wat teveel gelijk werkt geeft het bec systeem te weinig stroom en heb je storing.Daarom die apparte ontv.akku.Hoop dat het wat duidelijk is.Lees bij een regelaar ook het gebruik van bec.
gr.adrie

Bedankt voor de uitleg daar kan ik verder mee.
Mijn ontvanger werkt al twee jaar op 7.2 volt en servo valt mij mee dat hij het altijd nog doet had al eerder gelezen dat hij normaal maar een spanning van 6 volt mocht hebben.

Laatst bewerkt:
full

Dat is de standaard ontvanger wat ik bij de futaba f14 heb.
Maar soms is het beter om als domme boer als ik niet alles te weten ha.
Alles weten maakt niet gelukkig!!
En daarom bestaat er gelukkig zo`n top forum als dit!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back