Haastnooit's AX10 Fastback II

KOm maar langs... help ik je wel met vastzetten.. Kun je de wielen ook achterlaten :P
Zelf heb ik hudy tools en een ander setje..
Maar bij mij was t volgens mij geen us maat...

Haha, zou je wel willen he ..... LOL. Alles zit al in elkaar, zal zo een paar foto's maken en plaatsen. Zullen wel met flits zijn helaas, is jammer want in daglicht zijn ze nog veel mooier :mrgreen:

De maten bij de DH2's zijn allemaal imperial. Ik had eerst een setje imperial bits van m'n buurman geleend, maar die pasten niet :confused:. Toen maar een mail gestuurd naar VP en gevraagd om de exacte maten. Die zijn 1/16 (1,58 mm) voor de weights, 5/64 (1,98 mm) voor de beadlocks en 3/32 (2,38 mm) voor de hubs.

De SLW's daarentegen is metrisch (2mm) voor de beadlocks en ook 3/32 voor de hubs. De schroeven van de beadlocks zijn ook de enige metrische, namelijk M3. De rest is 6-32 of 4-40.

ik heb de mijne gescoord bij muco in a'dam daar hadden ze een display op de "bar" staan iets van 3 euro per stuk heel degelijk gehard staal en lichtelijk magnetisch... prima spul...

Au .... weer een oude wond open ! Muco zat ook in Alkmaar, maar is al een fiks aantal maanden geleden opgeheven, snik, geen LHS meer .... Ebay is nu mijn GHS .... LOL

Mocht je het 2e setje wat je "teveel" in de verkeerde breedte hebt besteld kwijt willen... Tegen vergoeding.. eigenlijk zijn ze mij ook iets te breed, maar toch

Nah, die hou ik ... de 1.35"zijn even breed als de DH2's en daarom bewust gekozen. De .7" zijn verkeerd besteld, de bedoeling was 1" te bestellen. Maar klunsigheid van mijn kant heeft ervoor gezorgd dat ik dus de .7" in het mandje heb gedaan.

Laatst bewerkt:
Ja dat geloof ik wel .... LOL, maar ik denk dat ik die lekker hou. Ik zit erover te denken om op termijn nog een setje V4's te kopen, dan heb ik totaal 3 sets wielen met 3 verschillende soorten banden :D Weet nog niet exact welke velgmaat het dan zou moeten worden .....

humz ik zou absoluut geen .7 nemen... echt te smal hoor ;) lol
Die zou ik toch echt doorverkopen als ik jou was..

ff serieus.. De .7 zijn niet verkeerd. heb ze zelf rondom mijn xr10 liggen. Voor de boss claws wil ik eigenlijk ook iets breder.. 1" komen de boss claws beter uit.. dit omdat ze nogal breed zijn.

Je bent echt een gemeen kreng met je wielen.....

LOL ... ze zijn wel heel smal als je ze zo zonder band in je handen hebt, gemonteerd valt het eigenlijk niet zo op. Alleen vind ik de wangen van de band wel verder uitbollen nu, wat de totale spoorbreedte van bb tot bb optisch groter maakt. Denk dat 1" me beter zal bevallen, we zullen het wel zien, voor de XR10 heb ik rondom 1" V1's, en daar komen ook de bossclaws op ;).

Update Eelektronica, Banden en Foams

Hitec HS-7955TG servo
Robitronic aluminium servo arm (R17002)
CI Double deuce 5.5T foams (voor en achter)

De laatste verbeteringen aan de setup van mijn FB2 zijn een feit. Nu ik voor de XR10 een nieuwe servo heb gekregen, heb ik de "oude" servo in de FB2 gemonteerd. Gelijk ook de stock plastic servo arm vervangen door een aluminium exemplaar van Robitronic. De servo arm heb ik ingekort en van de rode kleur ontdaan.

IMG_5394_resize.jpg

In de achterbanden heb ik 3 ontluchtingsgaten gemaakt met de gatentang, de voorbanden niet want de DH2 velgen hebben een ingenieus ontluchtingssyteem. Verders de stock foams van de HB Sedona's vervangen door Double Deuce 5.5T foams van Crawler Innovations. Buitendiameter van de foams is 5.5", je kan uit 3 verschillende breedten (2"/2.125"/2.25") kiezen. Mijn keuze, 2,25" breed en:

voor: Firm inners / Soft outers
achter: Firm inners / Medium outers

IMG_5393_resize.jpg

Op bovenstaande foto is het verschil tussen de stock HB foams (onderste 2 op het rechter stapeltje) en de CI foams goed te zien.

De FB2 is nu in absolute topvorm en 100% klaar voor een potje crawlen !! LOL

Laatst bewerkt:
De Fastback is een beetje op de achtergrond terecht gekomen doordat ik de laatste tijd alleen met de XR10 in de weer ben geweest. Vanavond heb ik weer eens wat aan de FB2 kunnen doen.

Tijdens de indoor testritten kwamen de Axial veren los van de JID springcups door het aanlopen van de banden bij vol stuur. De spoed van de Axial veren en de Losi veren zijn tegengesteld, de JID cups zijn ontworpen voor Losi veren. Dus uiteindelijk ook maar een set Losi goldsprings gemonteerd, hopelijk blijven de veren nu wel aan de JID cups zitten.

Ander puntje van kritiek was de wielsnelheid, de Tekin 55T motor vond ik veels te weinig pit hebben. En dat is niet leuk .... daarom deze net omgewisseld naar een Tekin 35T pro, dat wordt een goed stapje vooruit .... haha.

Om het aanlopen van de voorbanden te verminderen ga ik de DH2's misschien nog versmallen .... maar dat weet ik nog niet zeker.

Back