Update shocks
JeepinDoug springcups
Hier een foto van de JeepinDoug springcups. Ze zijn oorspronkelijk gemaakt voor de Losi crawler shocks. Maar met een kleine aanpassing ook geschikt voor Axial shocks. Het gat in de cups moet uitgeboord worden naar 3.5mm in verband met de grotere diameter van de shock shaft.
Op bovenstaande foto is het verschil tussen de stock cups en de JeepinDoug cups goed te zien, deze kan je niet verliezen.
De Axial springs zijn helaas weer van een iets kleinere diameter als de Losi springs, wat betekend dat de cup net niet helemaal recht op de veer zit. Voor het gebruik maakt het verder niet uit, de shocks functioneren prima. De cups met Losi springs er op (van mijn XR10), is helemaal perfect, de cups zijn zelfs voorzien van een soort schroefdraad waar je de veer zo opdraait. Met de Axials gaat dat jammer genoeg niet want de spoed (richting van de windingen) van beide merken is tegengesteld.
Ik heb tot nu toe alleen de achterste shocks gedaan, druk druk druk. Morgenavond ga ik de voorkant aanpakken en dan is dit klusje ook weer gedaan. De laatste parts voor deze build zijn onderweg naar hier, als die gemonteerd zijn krijgt de FB2 het stempel "klaar".
[edit 11-11-11]
Aan de voorkant heb ik een extra spacer onder springcup moeten doen ivm een clearence probleem met de BTA link. Ik heb een kunststof spacer van de parts tree van de XR10 shocks gebruikt, ook die uitgeboord naar 3.5 mm. De achterkant is zonder spacer.
JeepinDoug springcups
Hier een foto van de JeepinDoug springcups. Ze zijn oorspronkelijk gemaakt voor de Losi crawler shocks. Maar met een kleine aanpassing ook geschikt voor Axial shocks. Het gat in de cups moet uitgeboord worden naar 3.5mm in verband met de grotere diameter van de shock shaft.
Op bovenstaande foto is het verschil tussen de stock cups en de JeepinDoug cups goed te zien, deze kan je niet verliezen.
De Axial springs zijn helaas weer van een iets kleinere diameter als de Losi springs, wat betekend dat de cup net niet helemaal recht op de veer zit. Voor het gebruik maakt het verder niet uit, de shocks functioneren prima. De cups met Losi springs er op (van mijn XR10), is helemaal perfect, de cups zijn zelfs voorzien van een soort schroefdraad waar je de veer zo opdraait. Met de Axials gaat dat jammer genoeg niet want de spoed (richting van de windingen) van beide merken is tegengesteld.
Ik heb tot nu toe alleen de achterste shocks gedaan, druk druk druk. Morgenavond ga ik de voorkant aanpakken en dan is dit klusje ook weer gedaan. De laatste parts voor deze build zijn onderweg naar hier, als die gemonteerd zijn krijgt de FB2 het stempel "klaar".
[edit 11-11-11]
Aan de voorkant heb ik een extra spacer onder springcup moeten doen ivm een clearence probleem met de BTA link. Ik heb een kunststof spacer van de parts tree van de XR10 shocks gebruikt, ook die uitgeboord naar 3.5 mm. De achterkant is zonder spacer.
Laatst bewerkt door een moderator: