Hacker A100-8 versus HTC 7000/5

Aaalie, regelaar is binnen, ziet er goed uit en zal wel perfect werken.

de 12kW gebruikt de zelfde voor en achterkant, motor is alleen iets langer
als die spaken 12 kW aankunnen zou het bij 7 kW eigenlijk geen probleem moeten zijn. Jullie hebben natuurlijk gelijk dat er alleen maar torsie krachten op komen.

Ik wil wel een propellor mount maken zoals deze
full

waardoor je natuurlijk weer iets aan gewicht voordeel inlevert ten opzichten van de hacker.

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan eventueel ook nog kijken naar de nieuwe Roxxy CA80-80 air. Motor weegt net geen 1500 gram, en heeft Kv190. Ook heeft deze standaard de propmontage zoals op je laatst geplaatste foto.
6970A_1.jpg

6970A.jpg

Vermogen opgaaf Robbe is ca 4,5Kw, echter hij blijkt in de praktijk goed overweg te kunnen met 7Kw. Ze vergelijken hem met een 26cc benzine motor, maar ze vergelijken een 2Kw en een 11Kw ook met dezelfde 26cc benzinemotor ;) .

Beetje misleidend is de prijs. Om en nabij de € 250,- . Deze staat dus op mijn lijstje om op korte termijn eens aan de tand te voelen.

edit: Lijkt erg veel op de HK motor die Mario linkte.

Als die niet uit de zelfde fabriek komt als de Turnigy CA80-80 van HK vreet ik mijn schoenen op :rolleyes:

Wel wat specifieke robbe aanpassingen zo te zien, vooral dat grote lager op het uiteinde van de bell ziet er goed uit.

Mooie prijs ook voor een Europa specs motor.

4664_1.jpg

Als die niet uit de zelfde fabriek komt als de Turnigy CA80-80 van HK vreet ik mijn schoenen op :rolleyes:

Wel wat specifieke robbe aanpassingen zo te zien, vooral dat grote lager op het uiteinde van de bell ziet er goed uit.

Mooie prijs ook voor een Europa specs motor.

Mee eens!
Over het algemeen zijn de roxxy's heel redelijke motoren.
En mogelijk volgens eigen specs, misschien wat meer kopervulling. Gezien de hogere Kv Is hij ongetwijfeld anders gewikkeld. Goede lagers er in. Misschien een eigen specs. stator pakket en/of magneten en/of bel materiaal, en je hebt een goede motor voor relatief weinig geld.

Persoonlijk zou ik echt voor Plettenberg gaan. Uiteindelijk blijken ze hun geld waard, en het is ook niet een kist die je zo maar weer weg gaat doen. Bovendien behoeft zo'n motor nooit meer een upgrade, het enige dat nu nog aanmerkelijke verbeteringen doorgaat zijn toch de akku's.

Zie ook de laatste post van de Nederlander onderaan de pagina:
100cc electric options - Page 8 - RC Groups
Plettenberg Predator 30/8 running 28 x 10 prop bench test.

Tja, ik had een 800g HXT motor en die had met 5000W geen enkel probleem...

En nog steeds gaat hij als een idioot ;) . De stator is wel twee keer losgekomen, maar die zit nu goed vast met twee langere inbus stelboutjes i.p.v. één inbus stelboutje.
Maar, ik vraag me af welke motor die extreme mishandeling wel kan weerstaan ;) .

Vriendelijke groeten,
Aldert

Klopt. Ik heb nu een 900g axi die ook nijna 5KW input krijgt zonder probleem op een 3d kist. Deze motoren van 1500g moeten met 7KW geen enkel probleem hebben zolang je het niet continu gebruikt en een beetje koelt.

thja, en ik heb twee van die AXI's (5345/14) gehad die het echt niet aan konden, en dat is dus ook de reden dat ik nooit meer een AXi koop. bij die grote motoren heb je een grote back lager nodig, als dat er niet op zit, blijf ik er zo ie zo ver vandaan.

Bart,

thja, en ik heb twee van die AXI's (5345/14) gehad die het echt niet aan konden, en dat is dus ook de reden dat ik nooit meer een AXi koop. bij die grote motoren heb je een grote back lager nodig, als dat er niet op zit, blijf ik er zo ie zo ver vandaan.

Bart,

Hoe had je die gemonteerd? Via de backount of achter een schot met een meenemer op de as? Axi heeft van de oude serie altijd aangegeven dat backmount met grote props niet mag en lager problemen geeft. Had ik ook gemerkt, een kabaal in de kist tijdens meskant edg. Met normale mount tegen een schot aan zegmara was de kist veeeeeeeeeel stiller.

Ik weet niet of dat ergens zo staat (zou wel moeten!!!) maar ik hoorde dat van axi op de beurs in dortmund, paar jaar geleden. Daar werdt die oplossing voor 3d kisten sterk afgeraden, dan zou hij kapot gaan.

Dat is al iets heel anders dan 'van Axi mag dat niet'.. het is inderdaad niet de beste manier voor hoogvermogen aandrijvingen, maar dat is al iets anders dan 'van axi mag het niet' ;)

in hoeverre is die ca80-80 nu te verglijken met een hacker a80-10? voor die 150 euro zou ik er bijna eentje kopen om te veglijken.

Tja mag niet of we raden het sterk af want dan gaat hij stuk komt op hetzelfde neer ;) Natuurlijk mag alles als je het koopt........

Probeer die turnigy gewoon eens :) Ziet er goed uit. Rendement kan een tikje minder zijn maar veel meer kan er niet mis mee zijn zou je denken.

Even voor de duidelijkheid die laatste is dus een Scorpion en die motor is dus gebouwd op deze montage en werkt echt perfect.

Maar terug maar de 100" aandrijving.
Ik kwam dit filmpje tegen op YouTube,
en met deze gegevens ben ik eens gaan rekenen aan de A100-8.
De resultaten waren niet echt wat ik verwacht had de toeren waren veel
te hoog, als ik hem in de scorpion calculater stop kom ik op 7100 toeren
full

Dit gaat dus veel te veel herrie maken. Onacceptabele dus op 11S
10S wil ik nog niet aan ;)
De predator/30 komt helemaal aan de ander kant uit op 5200 rpm.
Wel lekker stil maar ik denk dat dit toerental wel een pitch van minimaal 14-16 moet hebben.

nu ik de A80-10 in de scorpion calculator stop Geeft die eigelijk hele goede getallen, wel behoorlijk buiten de spec. van hacker, maar ik kan mij niet voorstellen dat die dit niet aan kan.
Toeren zitten lekker rond de 6000 waar door je hem behoorlijk stil kunt krijgen.
full

Wat is jullie idee ?
Als ik 11S wil is dit volgens mij de enig oplossing.

Bart,

Na veel wikken en wegen toch maar de plettenberg predator 30 besteld
op 12s zal deze rond de 5600 toeren uitkomen waardoor hij lekker stil zal zijn moet alleen even kijken welke prop ik ga gebruiken
Xoar heeft een mooie 26x14, waardoor de snelheid wel goed zit moet alleen even kijken of deze wel genoeg thrust geeft. Anders gaam ik de 27 of 28" 3D C proberen, zou wel jammer zijn die dingen zijn 100 gram zwaarder als de pjn

Morgen krijg ik te horen hoe lang het gaat duren voor dat ik de plettenberg ga krijgen.

Bart

Goeie keuze :D (Had mijn mening hier nog niet neer gezet, omdat die al duidelijk was uit dat andere topic, en je op 11s wou vliegen)

Naar mijn mening, die overigens niet op feiten gebaseerd is, zal een 26x14 te klein zijn op 12s, volgens de plet tabellen gebruiken ze een 27x13 op 14s..

Misschien kan ik binnenkort wel voor wat meetresultaten zorgen, maar daar kan ik nog geen termijn op plakken ;) Heb je bij Plet zelf besteld, of dichter bij huis?

Back