Hacker Para-rc rugzakmotor met scherm "Flair" 2.4

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door kluifje, 24 mei 2018.

  1. helerik

    helerik Guest

    Filmpje van 31 mei jl. op het strand bij zonsondergang.
     
    kluifje vindt dit leuk.
  2. kluifje

    kluifje

    Lid geworden:
    5 jul 2008
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Ouddorp
    Ik ben de rugzak weer aan het demonteren om meer gewicht bij de stoel te krijgen. Vandaag 2 action man poppen gekocht via mp, die passen precies! Iemand hier ervaring mee?

    Dan heb ik nog wel een dingetje. Volgens mij heb ik een eerdere versie van de hacker motor. Maar zoals je op de foto's ziet steekt mn prop zo goed als uit de ring. Nu was mijn gedachte om de andere prop adapter aan te schaffen, maar dan zit ik dus met de lengte van de motor as. Kan ik die as van de motor zomaar omdraaien of kan ik hem gewoon afslijpen?[​IMG][​IMG][​IMG]
     
  3. helerik

    helerik Guest

    Hoi,

    Ik gebruik in mijn 'kleine' Bullix de motor A30 12 M van Hacker met een 10x7 prop. Hier vliegt hij halfgas rustig mee rond. In de kooi zou nog een iets grotere passen. Echter ze hebben bij Hacker ook een sterkere motor de A30 8 Xl voor grotere propellers. Uiteraard hebben ze daarvoor ook een iets grotere kooi. Maar mijn ervaring is dat als de prop aan de achterkant iets buiten de kooi steekt, dat de je daar niet veel problemen mee zal krijgen.
    Hoeveel gewicht ga jij nu onder jouw vleugel hangen?

    Groetjes, Erik.
     
  4. kluifje

    kluifje

    Lid geworden:
    5 jul 2008
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Ouddorp
    Ik heb ook een A30 12m met een 10 x 5.5 prop. Lijkt me nu nog prima. Ik kan meer als 10 min motortijd hebben met een 4000 pakket.

    Hij heeft gevlogen met een gewicht van 2180 gram eronder. Dat leek mij echt nog te weinig. Aangezien het in mijn omstreken altijd waait en je beter te zwaar als te licht bent, ga ik uit van een standaard vliegklaar gewicht van ongeveer 2500 gram. Dan nog met los lood als extra ballast bij meer wind.
     
  5. kluifje

    kluifje

    Lid geworden:
    5 jul 2008
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Ouddorp
    Beetje lood opgeplakt ongeveer 800 gram.[​IMG]
     
  6. kluifje

    kluifje

    Lid geworden:
    5 jul 2008
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Ouddorp
    Andere prop adapter gemonteerd. Nu zit de prop echt in de kooi.[​IMG]
     
  7. kluifje

    kluifje

    Lid geworden:
    5 jul 2008
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Ouddorp
    Mooie pakketjes lood gemaakt in verschillende maten en gewichten. Netjes ingepakt in krimpkous.
    Nu kom ik zonder piloot aan mijn maximale gewicht.

    Aan de piloot word gewerkt[​IMG][​IMG][​IMG]
     
    morgoth924 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina