haha, leuke Heli-feature in Relfex

Heb zonet even lekker zitten "hellingzweven".
Raptor 50 bij windkracht 5 op de duinen, lekker 20 minuten autoroteren.

Iemand dit al eens in het echt geprobeerd?

jazeker, op runryder waren er eens malloten die uit een oude shuttle de motor uitgehaald hadden en die waren ook aan het hellingzweven met een heli :D

Als je de motor er uit haalt, ben ik toch benieuwd hoe je de rotorbladen laat optoeren.
Of pleuren ze hem zo naar beneden? :lol:

Erwin Lokhorst zei:
Als je de motor er uit haalt, ben ik toch benieuwd hoe je de rotorbladen laat optoeren.
Of pleuren ze hem zo naar beneden? :lol:

Als het hard waait houd je hem even met de hand vast in de wind denk ik zo.....tot de rotor wat snelheid heeft.

Als je dat durft, dan kun je hem net zo goed in de hand houden als je hem met de motor optoert. :wink:
Ik heb geen schrik van de motor, maar wel van de bladen die voldoende RPM's hebben om los te komen.

Ik geloof best dat je ermee kunt hellingzweven, maar niet zonder motor. :nooo:
Tenzij je hem blade-stopped van 50m hoog klif afmietert. :lol:

Helling hooveren heb ik nog nooit gezien, de rotor toert wel heel makkelijk op hoor ! Je zult versteld staan van het toerental wat gehaald wordt !

Bert doet het met een eco 8:
draadje: Hoelang kan jij in de lucht blijven?
Bert zei:
Ongeveer 3uur met een Eco 8. Dan is de accu van mijn zender leeg....

Het moet natuurlijk wel noordwesten wind kracht 5 zijn, dan kun je heerlijk autoroteren in de hellingstijgwind aan de duinen.

Ik heb mijn Logo 10 ook wel eens flink opgetoerd in de harde wind. Dan merk je pas hoe krachtig die gyroscopische werking is.

Ok :D Ik ben overtuigd.

Ik heb Michel wel eens zijn bladen zien optoeren (heli in de hand) in de wind, eenmaal op snelheid was hij er toch niet zo blij mee.
Volgende keer die heli gewoon opgooien en vliegen dus, he he :wink: .

Ik heb dat ook eens gedaan en daarna nooit meer :P dan sta je daar met de skids in de hand en 1500 rpm op de kop, je kunt geen kant uit en de heli worsteld tegen als je hem probeerd te draaien.

Back