Hai 3

Ik gebruik een Motor Mega 600/30/5 (890 rpm/volt) met 13x8 klapprop met 3 lipo's (4000Mha).
Regelaar Jeti Advance 40 plus.
Dit zit nu in de Hai 2 en die gaat onder 45 graden omhoog.

Hans

Mooi winterprojektije Hans!

Hoop toch ooit de tijd en ruimte voor dit soort modellekes te vinden, maar krijg het nog niet over mijn hart om een rustig model in huis te halen ;)

Ik hou je wel in de gaten!

groetjes, Erik

Vleugeltips zijn ook gemaakt.
hai3-15.JPG

Hans

Een paar foto's van de romp, de neus wordt aangepast op de maat van de spinner.
hai3-16.JPG

hai3-17.JPG

hai3-18.JPG

hai3-19.JPG

hai3-20.JPG

hai3-21.JPG

Nu nog de wingtip aan de vleugels lijmen en alles op maat schuren.

Hans

Laatst bewerkt:
We zien hier gewoon een echte houtworm bezig.;)
Het resultaat na al dat schuur werk is toch fantastisch.
Kijk zo'n romp nou. Ik hou hier wel van.

Ga zo door. Ik blijf vooral uitkijken naar het eindresultaat.
Ze hebben mij wel eens gezegd dat ik snel bouwde,
maar jij kan er ook wat van zeg.:p

Groet, Gerhard

Na het schuren het gewicht gemeten van de balsa onderdelen.
Vleugel met staal verbindings staven.
hai3-27.JPG

De romp, deze is gemaakt van balsa en niet ven triplex.
hai3-28.JPG

En vleugel en romp samen.
hai3-26.JPG

Hans

Dag Hans,
ik ga er vanuit dat er nog geen elektronica bij zit tijdens het meten.
Dit komt er dan nog bij niet?

Groet, Gerhard

Interieur Hai 3, motor en regelaar en prop, 4 digitale servo's en ontvanger.
hai3-29.JPG

Folie komt er volgende week op.

Hans

Mooi

Heb ik wat gemist of zo:shock:

Wat een mooi ding.
Het bouw draadje ligt even stil en kijk wat er dan voor de dag komt.:p

Mooie Hans, nu nog een maiden.:D

Zie graag een filmpje verschijnen.
Tevens hoor ik graag hoe die vliegt.
Is die rap in de bochten en zo.

Groet, Gerhard

Vandaag een paar vluchten gemaakt met fatale afloop.
Eerste vlucht, zwaartepunt zoals aangegeven en servo's gelijk met de vleugel een rondje gemaakt met vol up en net boven te houden.
Tweede vlucht de roeren halve cm up gegeven, ging iets beter had wel af en toe het idee dat de upservo het niet kon trekken.
Derde vlucht accu 1,5cm naar achteren voor het zwaartepunt naar achtere te brengen dit ging al een stuk beter maar toch verschillende keren het idee dat ik geen hoogte had, bij een bocht voor de landing zet de Hai3 zijn neus naar onder en gaat door tot in de grond.
Romp 15cm korter, regelaar stuk en vleugelbuizen uitgebroken en verschillende breuken in de vleugels.
Regelaar Jeti advance 40 plus met bec en de servo's zijn digitale HDS-9314MG 12.4g / 1.6kg / 0.13sec Precision Servo.
Misschien dat de servo's toch te min zijn voor de Hai3.
Bij reparatie romp maak ik deze een stuk korter, mijn accu zat nu al zo dat die niet meer naar achter kan.
Volgende regelaar wordt een Hifei ESC-50A-G-S met 4amp switching BEC en rol-hoogte servo wordt Graupner DS 361..
En nu weer terug naar de bouwtafel.

Hans

dat is jammer

Vandaag een paar vluchten gemaakt met fatale afloop.

:cry: dat is jammer van die mooie Hai3.

Mijn hai2 heeft ook de ailerons 4 a 5 mm omhoog getrimd staan.
Maar daar vliegt die dan ook geweldig mee.

Wat die servo's betreft, zoveel kracht komt daar toch niet op te staan:confused:

Nou, goed om te horen dat de Hai3 weer naar de bouwtafel gaat:p
Komt het toch nog goed.

Succes met de reparatie :thumbsup:

jij hebt ook geen geluk hans met je grote hai ,ik denk dat je zon hai beter n beetje neuslastig kan hebben dan staartlastig ,want dan is er helemaal geen houden meer aan. bij ons vliegen we ook met zon soort deltas en ik moet zeggen, ze staan allemaal nogal up getrimt ,dus meschien de akkus juist 1.5cm naar voren en n stevige hoogte servo erop ,dan zal het n stuk beter gaan

Omdat ik het gevoel had dat de digitale servo's niet goed werkte en het misschien aan de stroomvoorziening lag.
Zou het beter zijn om niet meer met bec te vliegen maar een losse ontvangeraccu bij digitale servo's te gebruiken?

Hans

Diegene die een freespakket bij W.Werling hadden besteld hebben een mailtje gekregen.

Habe heute eine Mail von W.Werling ,dem Hai-Konstrukteur , erhalten bezgl SP-Angaben,die demnächst auch auf seiner HP erscheint u.in der FMT veröffentlicht wird.
Folgendeser SP(lt. Plan bei 230mm),soll ruhig ca.30mm weiter nach hinten verlegt sein wegen unterschiedlicher Pfeilung u. Schränkung der Flächen durch Bautoleranzen(????).Und wichtich ist , das, wie in Anleitung beschrieben,die Höhenruder beim Start"deutlich auf Höhe getrimmt werden und das Modell leicht nach oben geworfen wird" !
Ich hoffe ,das das alles erstfliegern weiterhilft.W.Werling bittet auch darum,ihm Erfahrungen mit den Erstflügen u. erflogenen Schwerpunkten mitzuteilen.

Dus zwaartepunt 30mm naar achteren en de roeren zoals bij de Hai2 iets omhoog.
Volgende week de folie er weer op en het nog eens gaan proberen en met een aparte ontvanger accu.

Hans

Back