Hai nurflugel; Pusher setup [bouwverslag]

Net zo duur als mijn lipo's 1700 mA en die komen helemaal uit japan, hoef ik helemaal niet de deur uit. In vijf dagen in huis.

Maar in ieder geval bedankt voor de informatie, als ik naar de beurs ga kan ik altijd daar nog gaan kijken.

Hans.

Monkey schreef:
--Ik heb even zitten rekenen, en de totale bouwkosten inclusief servos en motor zijn "maar" 60 euro

Nu ben ik even benieuwd hoeveel je betaald hebt voor die nano servo's met dat extra lange draadje. en waar ze te krijgen zijn ?

Bedankt voor je bouwverslag.

Wat betreft het verschil tussen de etechs 1700 en de konions. T'zal er inderdaad om hangen. Prijs/gewicht/niet de deur uit etc, het heft elkaar een beetje op.

Wat ik wél prettig vind van de konions is dat ze wat steviger zijn dan de normale lipo cellen. Ik heb in het afgelopen jaar nogal wat lipo cellen moeten afschrijven omdat lipjes afbraken, in één cel zat "zomaar" een gaatje en één pakket landde voor mn voeten na een vrije vlucht....poef/rook. :oops:

Konions gaan niet zo gauw kapot.

Ik ga in ieder geval mn nieuwe RBC bipe met mega 16/15/5 en 3s1p blauwe konions proberen. Vroem !

val zei:
Monkey schreef:
--Ik heb even zitten rekenen, en de totale bouwkosten inclusief servos en motor zijn "maar" 60 euro

Nu ben ik even benieuwd hoeveel je betaald hebt voor die nano servo's met dat extra lange draadje. en waar ze te krijgen zijn ?

Bedankt voor je bouwverslag.

servos zijn multiplex nano s van 17.50 bij wouters in bergeijk. ik kijk het nog ff na.

-----

ff bonnetje gzocht... € 17.95 p stuk :wink:

Tim

Vanmiddag weer 2 vluchtjes gemaakt. Vergeten te filmen.. camera is wel weer terug van weggeweest.

PICT0051resized2.jpg

uitsnede..
afb15594.jpg

Gevaarlijk, zon nurflugel int wit. (bijna) Stealth met witte wolken.

pict0032resized2.jpg

Hoi Franck,

De tekening van de Hai heb ik al overgezet in een .pdf format en kan je hem zo op A4 printen, kijk maar op mijn site hier onder dan kan je hem zo downloaden.

Hier de link Hai 1l Hai 2

Hans.

Tim,

Prachtig bouwverslag zeg.....
Alles mooi afgewerkt, mooie detailfoto's
Daar kunnen we nog van leren......

nog een vraagje
ik zal binnenkort ook een bouwverslag publiceren....
hoe heb je jouw reeks van 50 foto's acher elkaar op het forum geplaatst?

groeten
steffe

Eeyy Tim, 'k heb ff een vraagje aan je.
Ik ga voor mijn profiel werkstuk ook een vliegtuigje maken, en wat heb jij gebruikt om je vleugels te bespannen??
Mijn plan was om wat jij zeg maar bespannen hebt helemaal van triplex te doen, maar dat word denk ik iets te zwaar...

Arjen.

Triplex is echt wel veel te zwaar om een modelbouwvliegtuig van te maken. Balsa is het hout bij voorkeur omwille van zijn massa/stevigheidsverhouding. Als bespanning wordt meestal oracover (of 1 vd vele klonen) gebruikt. Dit is een soort van folie die als je hem verwarmt, blijft plakken aan het hout. Balsa en oracover is verkrijgbaar bij elke modelbouwzaak.

Mvg,

Dennis

Back