Hallo

Hallo,

ik ben nieuw hier en bij deze wil ik me graag voorstellen.
Ik ben Lars Linders, ik ben 21 jaar oud en ik ben al jaren gek op modelbouw.
ik ben al enkele jaren van plan om een electro helicopter aan te schaffen, maar het kwam er iedere keer niet van omdat ik er het geld niet voor had (student haha), nu is het eindelijk zo ver en heb ik mij een helicopter aangeschaft.
Het model dat ik heb gekocht is de MS Composite Hornet CP, in combinatie met de Graupnet MX12 zender.
my.php

ik heb deze helicopter gisteren gekocht via marktplaats.

Groeten Lars

Hmmm
weet er misschien ook iemand hoe ik wel een foto kan plaatsen die ik direct in dit scherm kan zien?

Gr. Lars

als je je foto hebt ge upload moet je de forum link pakken en kopieren en in je bericht plaatsen

gr.senne

ik ben nieuw hier en bij deze wil ik me graag voorstellen.
Ik ben Lars Linders, ik ben 21 jaar oud en ik ben al jaren gek op modelbouw.
ik ben al enkele jaren van plan om een electro helicopter aan te schaffen, maar het kwam er iedere keer niet van omdat ik er het geld niet voor had (student haha), nu is het eindelijk zo ver en heb ik mij een helicopter aangeschaft.
Het model dat ik heb gekocht is de MS Composite Hornet CP, in combinatie met de Graupnet MX12 zender.

Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Ik hoop dat je er plezier van gaat krijgen, maar het is niet de beste beginnersheli... nu hoeft dit natuurlijk niks uit te maken :wink:

Ik ben Richard, 23 jaar... vlieg al vanaf mn 14e en ben nog steeds aan het studeren, dus dat student zijn is een slechte smoes om NU PAS te beginnen met deze heerlijke verslaving.

OPGELET: Eenmaal verslaafd is er GEEN mogelijkheid tot afkicken en het kost MEER dan elke dag een paar lijntjes Coke :D

Cheers,

Rich :mrgreen:

@ raptor rulezzzzL:
Bedankt voor de leuke reactie, maar ik hou het toch liever bij deze hobby dan, want dit is toch ietswat gezonder neem ik aan :D

Morge ga ik een oplader kopen om beide accu's eens lekker op te laden, en dan eens prioberen te oefenen.
Ik heb al redelijk veel steun aan de topics hier op t forum, maar iemand toch nog goede tips want die zijn altijd welkom...;)

Gr, Lars

@ raptor rulezzzzL:
Bedankt voor de leuke reactie, maar ik hou het toch liever bij deze hobby dan, want dit is toch ietswat gezonder neem ik aan

Wees niet bang, met deze hobby hou je geen geld meer over voor zulke verslavingen...

Cheers,

Rich :mrgreen:

goeie tips , ja ik heb mischien wel de beste ;
koop een simulator. kost een beetje , maar betaalt zichzelf al HEEEEL
snel terug, dat zal iedere heli wannabee [en noob's zoals ikzelf]
kunnen beamen , en natuurlijk een trainingskruis onderknopen
succes , je gaat niet zonder kunnen , net nu t k*tweer is en blijft

Kan iemand me helpen aan zo een trainingskruis?
Moet dat een speciale zijn voor de Hornet of kan ik daar ieder willekeurig kruis onder steken?

Mvg Lars

Gewoon wat koolstof staafjes en ping-pongballen op de uiteinden steken, dat is tegen het haken.
Het kruis moet je niet groter maken dan je rotor.

hornetzv0.jpg

Bij deze de foto die ik in het 1e bericht al wilde toevoegen.
2e hands Hornet, en een zo goed als nieuwe MX12 zender...
Mooie koop toch? :)

Hey Lars,

Ziet er mooi uit,
veel succes met deze geweldige hobby.
Ik ben er ook al aan verslaafd maar heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Bram

Sorry maar ik vroeg volgens mij duidelijk naar een cockpitje, en niet naar de hele Hornet.
Is er bijvoorbeeld ergens een webshop waar je deze plastic cockpitjes kan bestellen?

Dat is inderdaad misschien wel slim, maar is dit da precies hetzelfde modelletje als dat ik heb?
Bedankt voor je advies :D

Ik ga hem ook even een pb sturen, maar ik weet niet zeker of het hetzelfde model is.. :oops:

Gr.

Nu heb ik gisteren mijn heli uitgeprobeerd, gewoon zonder rotorbladen, maar nu wil ik het weer doen alleen nu doet hij niks als ik gas geef. :roll: Gisteren deed hij het nota bene wel!
Nu heb ik eens iets gelezen over een veiligheidsmodus??
Wie kan mij vertellen wat ik moet doen... :oops:

Thnx het was een knopje linksbovenaan de zender, dat stond verkeerd, als ik het de andere kant op tikte gaf hij wel gas.

Nu het volgende probleem... :roll:
Hoe meer gas ik geef, hoe harder de bladen gaan ronddraaien. Enkel het geval is nu dat dit zo is tot half gas, maar als ik meer gas geef als half gas dan gaat hij juist weer zachter? Hoe kan dit dan:?:

Dus wat ik bedoel is, dat hoe meer gas ik geef hoe sneller hij gaat, tot dat de gasknuppel in het midden staat en als ik dan de knuppel verder omhoog doe dan mindert hij juist gas :|
Bye the way, mijn trims staan goed, want ik heb deze verzet en dit hielp niet...

Weten jullie raad?

Back